[XP] Windows wil niet opstarten na Sysprep

Pagina: 1
Acties:

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016

Hoi,

ik heb geprobeerd om met Sysprep mijn hardeschijf te klonen omdat ie bijna kapot gaat. Dit ging allemaal goed en ik had mijn HDD gekloond. Het rare was dat mijn originele hardeschijf ook ineens als een gekloonde HDD ging opstarten. Dit was op zich niet echt een probleem.
Alleen mijn probleem begon toen ik in zo'n scherm kwam van Een ogenblik geduld aub (zwarte scherm lijkt op die van opstart maar ipv groene balkje staat er dus ogenblik geduld aub). Dit duurde een tijdje dus ik wist dat mijn HDD weer een hartaanval had. Ik rebootte mijn systeem en tijdens het opstarten kreeg ik deze melding (zoiets ongeveer):

Windows is niet correct geinstalleerd. Voer Setup nogmaals uit.

Er was geen code zoals 0x of iets anders. Het grappige is dat dit dus op mijn originele HDD is gebeurd. Ik had voordat ik Sysprep opstartte wel een herstelpunt gemaakt ( en voor zekerheid mijn register ook gebackedup), maar ik geloof dat dit niet veel helpt. Ik hoop alleen dat iemand hier weet hoe ik dit ongedaan kan maken, omdat de windows op die HDD al 2 jaar liep en deze was dus helemaal ingericht zoals ik het wou. Nu ik dit typ zie ik dat de kans dat mijn Windows weer op vier poten loopt heel klein is maar ik hoop dat iemand hier weet hoe ik dit kan oplossen....
Alvast bedankt.
PS Ik heb geen directe toegang tot het internet dus mijn replies zullen gelimiteerd zijn tot 2/3 per dag.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Kijoki schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:28:

Hoi,

ik heb geprobeerd om met Sysprep mijn hardeschijf te klonen omdat ie bijna kapot gaat. Dit ging allemaal goed en ik had mijn HDD gekloond. Het rare was dat mijn originele hardeschijf ook ineens als een gekloonde HDD ging opstarten.
Is natuurlijk logisch, je hebt sysprep toch ook uitgevoerd op die schijf ?
Dit was op zich niet echt een probleem.
Alleen mijn probleem begon toen ik in zo'n scherm kwam van Een ogenblik geduld aub (zwarte scherm lijkt op die van opstart maar ipv groene balkje staat er dus ogenblik geduld aub). Dit duurde een tijdje dus ik wist dat mijn HDD weer een hartaanval had.
Dit is standaard na het uitvoeren van sysprep, hier voert Windows een PnP detectie uit.
Ik rebootte mijn systeem en tijdens het opstarten kreeg ik deze melding (zoiets ongeveer):

Windows is niet correct geinstalleerd. Voer Setup nogmaals uit.
Dat is waarschijnlijk 't gevolg van je reset.
Er was geen code zoals 0x of iets anders. Het grappige is dat dit dus op mijn originele HDD is gebeurd. Ik had voordat ik Sysprep opstartte wel een herstelpunt gemaakt ( en voor zekerheid mijn register ook gebackedup), maar ik geloof dat dit niet veel helpt. Ik hoop alleen dat iemand hier weet hoe ik dit ongedaan kan maken, omdat de windows op die HDD al 2 jaar liep en deze was dus helemaal ingericht zoals ik het wou. Nu ik dit typ zie ik dat de kans dat mijn Windows weer op vier poten loopt heel klein is maar ik hoop dat iemand hier weet hoe ik dit kan oplossen....
Alvast bedankt.
PS Ik heb geen directe toegang tot het internet dus mijn replies zullen gelimiteerd zijn tot 2/3 per dag.
Je had 'm toch al gecloned, start de nieuwe schijf ook niet goed op ?

• Kijoki
Probleem is dat ik mijn activeringscode niet bij de hand had.... En deze zat op een andere hardeschijf opgeslagen. Om deze hdd te benaderen moest ik dus een OS hebben, dus heb ik die nieuwe hdd geformatteerd en winXP erop gezet. Dus in feite is mijn clone ook gewist.. (Ik weet het ik ben het toppunt van domheid :S )

• Kijoki
Ok, ik ben verder gekomen door een WinXp cd met Sp2 te gebruiken en om dan mijn winxp te repareren. Ik geloof dat er wat bestanden verwijderd werden en nieuwe bestanden in plaats daarvan werden gezet. Alleen nu krijg ik het volgende probleem:
Wanneer ik boot krijg ik de keuze uit 2 OS (waarvan ik weet dat de tweede fout is omdat dit van andere hdd was die ook winxp erop had.). Als ik de eerste kies, reboot hij ineens... En het grappige is dat wanneer ik bij de recovery consoly bootcfg /list typ ik alleen 1 windows installatie vind.
Ik weet nu echt NIET wat ik kan doen om mijn winxp nog te redden :P, maar volgens mij is het makkelijk op te lossen alleen ik weet niet hoe. Ik heb geprobeerd om de mappen van sysprep te verwijderen van mijn windows\ map en van c:\ maar ik krijg nog steeds hetzelfde fout.

[ Voor 94% gewijzigd door Kijoki op 27-02-2006 18:23 ]

• Kijoki
nix?