[CMS]

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Hey allemaal,

Ik heb een vraag, ik kom er zelf niet uit.

het gaat om deze website: website doet er niet aan toe in deze context ;)

Ik wil een makkelijk CMS systeem opzetten voor het onderdeel nieuws en aanbiedingen. Dit omdat de eigenaar van dit bedrijf zelf niet zo handig is om het te wijzigen met ingewikkelde dingen maar wel graag zelf controle er over heeft en het kan wijzigen.

Hoe kan ik daar iets voor maken? Iemand die me hiermee kan helpen?

Googlen en GoT search brachten me niet verder

[ Voor 7% gewijzigd door BtM909 op 21-02-2006 10:32 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Er missen een aantal dingen aan je topic.

1. Je topic titel is niet compleet. CMS zegt zelf niet zoveel he ;) Een topictitel change kan je aanvragen via de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif
2. Wellicht handig om ook aan te geven welke CMS-en je zelf hebt bekeken en waarom ze niet voldoen.

Er zijn een hoop CMS-en (zowel freeware als betaald) en als je zelf niet kan aangeven waarom sommige niet voldoen, dan kunnen wij je niet adviseren :)

Ipv op slot, ga ik je nog een tweede kans geven om je topicstart of middels een reply hier wat meer informatie te geven.

Lees ook even [rml][ W&G FAQ] Welkom in W&G: FAQ en Beleid[/rml] door :)

[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 20-02-2006 18:19 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Damocles.NL schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:15:
Googlen en GoT search brachten me niet verder
Wat heb je als query gebruikt dan :+ Kan het me echt NIET voorstellen namelijk...

Stel, je wilt in PHP, alsjeblieft: http://www.google.nl/sear...CMS+PHP&btnG=Zoeken&meta=

1e link meteen raak..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 18:27 ]

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Ja, sorry ik heb inderdaad niet echt een duidelijke topic titel gemaakt.

http://www.opensourcecms.com/ hier ben ik geweest en ik heb bijv. naar CMSimple gekeken. Ik snap er alleen gewoon helemaal niks van. Of het is gewoon te ingewikkeld of ik denk te moeilijk.

Ik zal straks een uitgebreidere post maken, ik ga nu even eten :)

De site is overigens alleen HTML en geen php of iets dergelijks. Wel wordt er een thema gebruike genaamd glacier waar css files etc. in zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door Damocles.NL op 20-02-2006 18:27 ]

Verwijderd

Damocles.NL schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:27:De site is overigens alleen HTML en geen php of iets dergelijks. Wel wordt er een thema gebruike genaamd glacier waar css files etc. in zitten.
Als je een CMS wilt hebben, moet je naar mijn weten er wel voor zorgen dat er scripts kunnen worden uitgevoerd.. dus PHP, ASP, CGI, of iets anders...

Zelf heb ik altijd PHP en ASP gebruikt, maar met puur HTML zul je het niet redden.. correct me if I am wrong..

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Bluetje heeft helemaal gelijk..

Voor een CMS moet je inderdaad de beschikking hebben over een serverside scriptingtaal. HTML betekent niet voor niets HyperText Markup Language. Het is een taal die enkel en alleen is om een document op te maken (en dan heb ik het nog niet eens over hoe het er werkelijk uit komt te zien, daarvoor is CSS weer bedoelt), en heeft dus helemaal niet de mogelijkheid om echte acties uit te voeren, zoals het wijzigen van pagina's.

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:29:
Zelf heb ik altijd PHP en ASP gebruikt, maar met puur HTML zul je het niet redden.. correct me if I am wrong..
You are right :)

Overigens is er ontieglijk veel te vinden over CMS'en, ook hier op GoT. Maar kijk eens naar Mambo als je een mooi CMS wilt hebben. Dan moet je alleen wel de huidige site even gebruiken om eenzelfde layout te fixen voor Mambo. Moet te doen zijn.

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Verwijderd

Yep.. er is echt ontzettend veel over te vinden, zelfs op phpfreakz.com heb ik ooit es wat simpele tutorials gezien over CMS's, hoe je die zelf maakt compleet met login systeem..

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:43:
Yep.. er is echt ontzettend veel over te vinden, zelfs op phpfreakz.com heb ik ooit es wat simpele tutorials gezien over CMS's, hoe je die zelf maakt compleet met login systeem..
Als je ervaring hebt met PHP en een beetje inzicht hebt kun je het ook zonder tutorial..

En als je geen ervaring hebt met PHP.. dan zou ik beginnen met simpeler dingetjes dan meteen een CMS proberen te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door HyperioN op 20-02-2006 20:40 ]

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-01 10:09
CMSimple gebruik ik af en toe voor vrienden/famillie die snel een website willen onderhouden
Dit cms ziet er op eerste blik heel erg slecht uit, maar kijk eens door de template heen. en kijk naar de gebruiksvriendelijkheid ( basis site/menu opbouwen ) daarnaast is het heel erg makkelijk om er voor te scripten.
en is de com. ook redelijk groot voor zo'n soort CMS.
Met een leuke editor zoals FCKeditor word dit helemaal gemakkelijk voor een gebruiker.
( kan natuurlijk altijd beter, maar vind dit persoonlijk wel een gemakkelijk cms voor wat je er voor betaald...NIKS )

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Zelf heb ik laatst een website opgezet met CMS Made Simple.

Is erg simpel. Je installeert het, past template en stylesheet aan en klaar. Nu hoef je alleen maar de inhoud zelf toe te voegen (kan je kopieren van de huidige site) en je hebt een werkende site met CMS.

Voordeel van CMSMS is dat het volop ontwikkeld wordt, er redelijk wat modules zijn die je kan toevoegen, en dat de layout van je website zonder tabellen is :)

Juist

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
spammen doe je maar ergens anders :7
neuj zonder gekheid, cmsmadesimple is een perfect alternatief voor het simpel beheren van een website. Je hebt wel wat kennis nodig van PHP naar mijn idee wil het de layout er overal gewoon goed uitzien

[ Voor 23% gewijzigd door BtM909 op 21-02-2006 11:53 ]

Pagina: 1