problemen met installeren 2e HD

Pagina: 1
Acties:

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-02 21:09
Hoi,

gisteren heb ik een S-ATA maxtor daimond 10 200 gig gekocht. Ik had al een S-ATA Seagate schijf van 120 gig.

Er zijn echter nogal wat problemen met het installeren ervan. Ik heb gewoon alles netjes aangesloten op de 2 sata dingen op m'n mobo (wat zijn die dingen trouwens fragiel!). Ik heb echt al ongeveer alles geprobeerd in m'n bios, maar geen één combinatie lijkt echt te werken. Ik zal zo nog wel wat meer info geven over wat er precies in m'n bios staat, desnoods met een digicam :D

Maar wat is nou precies de 'juiste' manier. Ik wil die nieuwe schijf dus enkel gebruiken om zooi op te gooien, op die oude staat nog windows enzo en dat wil ik zo houden.

Google lijkt me niet echt de oplossing....heb al gezocht :'(

[ Voor 3% gewijzigd door goldmemberf1 op 20-02-2006 18:13 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-02 18:36
Bios kontroleren met bios boekje en alles op default zetten, zeker als je het niet weet, indien je het zeker weet kun je het wijzigen.
De bios ziet hij de schijf?
Windows ziet hij de schijf?
Schijfbeheer ziet hij de schijf? Misschien hier activeren.

• goldmemberf1
De Bios ziet af en toe de schijf. Als ik dan opstart en hij laadt windows, gaat hij zo ontzettend sloom dat zelfs de muis vastloopt. Het zal toch geen hardwarematig probleem zijn?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik mis even welk mainboard je hebt, maar dat terzijde.
Is de schijf die je hebt gekocht een S-ATA2 (3Gbit/s) of een 1,5? Als het een SATA2 is, en je moederbord ondersteunt dit niet, of als je mainboard een NF4 bord is, heb je zeer grote kans dat je de jumper achterop de schijf moet omzetten naar SATA1 om de schijf goed te laten werken.
Het probleem klinkt mij wel als dusdanig in de oren.

Verwijderd

S-ata drivers van je mobo geinstaleerd???

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:51:
kheb niet goed gelezen!!! Foutje...

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:08
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:51:
Logisch, hij had al een sata hdd

edit: oeps te laat |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Perzikvrucht op 20-02-2006 23:54 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

matsume schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:54:
[...]
Logisch, hij had al een sata hdd
Ach, je zult maar een MB met twee aansluitingen voor S-ATA. Bijvoorbeel VIA en PROMISE. Dan moet je toch echt wel de beide drivers downloaden. :)

Merk en Type MB is wel zo handig, sterker nog, strikt noodzakelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 21-02-2006 00:08 ]

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Google lijkt me niet echt de oplossing....heb al gezocht :\'(
Waarom sla je dan de FAQ over?

OM FAQ / Beleid » Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?
Begin hier eens. Daar staat overigens ook het eea over compatibiliteitsproblemen ;)

• jan99999
in de bios langzaam laten booten,
quickboot uitzetten,
hd detectie de tijd groter maken.

misschien voeding te zwak?

• goldmemberf1
Werkt allemaal niet :/ Voeding lijkt (lijkt!) me niet het probleem.
Guardian Angel schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 00:08:
[...]

Merk en Type MB is wel zo handig, sterker nog, strikt noodzakelijk.
MSI 865PE Neo2

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Er schijnen meerdere types van dit MB te zijn. Maar aan het plaatje op de website van MSI te zien, zitten er totaal 4 aansluitingen voor S-ATA op het MB.

Heb je beide schijven op dezelfde controller aangesloten? Worden beide HD's herkent en kun je in een configuratiemenu komen waar je de S-ATA schijven in kunt stellen?

ARME AOW’er

Verwijderd

Heb je al een andere S-ata poort geprobeert??
Cmos reset?

• goldmemberf1
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:55:
Heb je al een andere S-ata poort geprobeert??
Cmos reset?
Yep, zelfs hele bios reset...

• goldmemberf1
Guardian Angel schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:47:
Er schijnen meerdere types van dit MB te zijn. Maar aan het plaatje op de website van MSI te zien, zitten er totaal 4 aansluitingen voor S-ATA op het MB.

Heb je beide schijven op dezelfde controller aangesloten? Worden beide HD's herkent en kun je in een configuratiemenu komen waar je de S-ATA schijven in kunt stellen?
Hij heeft toch echt 2 aansluiten voor S-ATA hoor....niet goeie MB gezien?

Hij doet gewoon mega vaag :'( Misschien nog iets met de jumpers doen?

• jan99999
Andere hd proberen (van iemand lenen).
Alleen de maxtor gebruiken en windows installeren(om te testen)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

goldmemberf1 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:32:
[...]
Hij heeft toch echt 2 aansluiten voor S-ATA hoor....niet goeie MB gezien?

Hij doet gewoon mega vaag :'( Misschien nog iets met de jumpers doen?
Dan download ik gewoon het manual en ga ik eens lezen. Neem aan dat jij dat ook al hebt gedaan?

ARME AOW’er

• goldmemberf1
Guardian Angel schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:20:
[...]

Dan download ik gewoon het manual en ga ik eens lezen. Neem aan dat jij dat ook al hebt gedaan?
yep. Wat ik nu heb gedaan is de HD aansluiten zonder de oude HD om gewoon windows proberen te installeren. De bios herkent em wel, en ik kan hem dan instellen als master of slave, maar na het 'bios-gedoe' krijg ik een HD Error.. Dan kan ik wel resume doen zodat de windows cd start maar dan zegt die weer dattie een of ander bestand niet in het geheugen kan laden.

:|

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Welk bestand kan niet geladen worden?

In Appendix B #13 staat het (alom bekende) verhaal van F6 etc. waarbij, zoals ik het lees, 2 of soms zelfs 3 drivers geladen moeten worden. Heb je hier al naar gekeken?

offtopic:
Altijd lastig dit op afstand proberen op te lossen. Een scherm voor je neus is toch wel makkelijker. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik heb hier een soortgelijke schijf (Maxtor DM10 250GB SATA-II) met een soortgelijk probleem. Ik heb een MSI K8N Neo2 Plat mobo met de laatste BIOS (1.b) Na het installeren van de chipsetdrivers kreeg ik ook BSOD's. Bij een verse install (XP MCE2005) heb ik de IDE-drivers achterwege gelaten en nu draait ie wel goed, met 1 belangrijke beperking: Rebooten duurt uren, maar een cold-noot gaat prima. De jumper heeft geen effect. Heb contact gehad met Maxtor hierover, maar die verwijzen naar MSI. Het vage is dat Knoppix geen enkel probleem heeft met het mounten na reboot.
Er bestaat een gerucht dat na het installen alle hardware verwijderd moet worden uit apparaatbeheer en direct daarna opnieuw booten. Heb het nog niet getest, omdat ik nog geen image van de 'werkende' versie heb. Ben het opnieuw installen n.l. behoorlijk zat en ook bij MS kennen ze me inmiddels persoonlijk na het elke keer telefonisch activeren van XP-MCE :(

Het probleem lijkt dus in de drivers te zitten. Iemand hier ervaring mee?

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

shades

huh ?

Ook toevallig..

In mijn qbic zit reeds een sata maxtor 160. Gisteren een 300 sata2 gekocht (via jumper sata1 compatible gemaakt). Ook het probleem dat de bios dan wel, dan niet de hdd ziet en als die gezien wordt hangt het systeem compleet na ca 15 minuten. Stukkie gelezen in faq (parag over maxtor compatibiliteit) en wat daar staat klinkt bekend. Gelijk de hdd teruggebracht en heb de maxtor omgeruild voor een seaget sata1 250gb. Moet nog inbouwen maar heb goede hoop. Bios is wel oud (bijna 1 1/2 jaar) maar omdat mijn systeem geen fdd heeft wil het updaten niet zo (krijg het booten van sd-kaart niet lekker aan de gang)

Zijn er voor die ic5 drivers te vinden trouwens ?

[ Voor 5% gewijzigd door shades op 23-02-2006 19:47 ]

https://k1600gt.nl

Pagina: 1