[.NET]instelligen, waar en hoe

Pagina: 1
Acties:

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Hey Allemaal,

In ASP werkte ik altijd met een gewoon .asp bestand wat ik dan include, dit bestand bevatte dan simelweg wat variabelen waardoor ik dus makkelijk "instellingen" kan maken voor een website vanuit 1 bestand. Echter laadt je dan wel alle variabelen in het geheugen dus ook instelling-variabelen voor pagina`s die je niet laadt.
Nu heb ik in mijn asp.NET code enkele stukje staan waarbij ik een instelling uit een bepaald bestand ofzo zou willen halen. Het gaat bijv over de dagen dat een winkel gesloten is. Deze dagen kunnen ze dan in 1 bestand zetten.

Dus ik heb een bestand waarin ik invul dat we op maandag, zaterdag en zondag gesloten zijn, dit bestand is dat het instellingen bestand.
En in de asp.NET code lees ik dan uit dat we op die dagen gesloten zijn en voer dan bepaalde code uit.

Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Aangezien asp.NET vele nieuwe oplossing heeft voor dit soort dingen weet ik niet wat hiervoor de beste oplossing is.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
uhm, daar is al jaren de global.asa web.config voor bedoeld. En anders doe je het met een database, XML file, text of CSV file. En die kun je natuurlijk koppelen aan een "functie" om de gegevens er uit te halen en intepreteren...

http://www.google.com/sea...ng_nl%7Clang_en%7Clang_de

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 20-02-2006 18:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-04 21:55
Je zou het gewoon in een database kunnen opslaan, maar je kunt het ook in je web.config opnemen. De gegevens in je web.config kun je via de standaard .NET classen benaderen in je source code. (Hoef je het bestand zelf niet in te lezen.)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:32

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

RobIII schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:11:
uhm, daar is al jaren de global.asa web.config voor bedoeld. En anders doe je het met een database, XML file, text of CSV file. En die kun je natuurlijk koppelen aan een "functie" om de gegevens er uit te halen en intepreteren...

http://www.google.com/sea...ng_nl%7Clang_en%7Clang_de
Of een ander .config bestand met een cache dependency; scheelt weer een application reload als je eea wijzigt in je web.config :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
de web.config bied dus veel meer opties dan ik wist. Dit is er inderdaad precies voor gemaakt.
Bedankt!