Toon posts:

problemen met een Peak Geforce FX 5500. spellen kappen ermee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.
ik heb sinds kort een ander pc'tje. (budget)
Nu het probleem: Ik heb een Peak geforce FX 5500 met 256MB 128bit kaartje (nieuw) staan op een asrock K7VT4A pro/a/asr moederbord (nieuw) en een AMD 1800+ xp proc. totale geheugen is 1024 MB.
Bij het spelen van spelletjes (zowel oud als nieuw (AoE3, CoD 1&2 ed.)) stopt het spel of systeem er na diverse minuten mee. Dit is nogalwisselend qua tijd maar max 15min. Heb alle drivers opnieuw eropgezet vanaf de oficiele site. nix geen verschil. Heb Win xp pro met sp2 erop staan en nieuwe instal.
Als ik een spel start. zoals stronghold cruisader, dan krijg ik na een x aantal minuten een foutmelding. of van het spel dat er een fout is opgetreden in het spel en dat ie moet worden afgesloten, OF windows produceerd een ernstige fout (blauw scherm) zelfs de windows fout analyse blijft aangeven dat het een stuurprogramma is die de fout veroorzaakt. ondanks dat de nieuwste versies erop staan.
Bij het starten van A0E3 krijg ik de melding:

Age of Empires III requires at least a 64 MB video card. This computer appears to have a 0 MB video card. If you wish to upgrade your computer, please contact your computer manufacturer for any necessary assistance.

System information: 1500 MHz, 1024 MB, 0 MB GeForceFX 5500 (vendorID 10de, deviceID 326)

of

Initialization Failed
Direct3D initialization failed. possible causes:
old or corrupted graphics driver.
Direct3D improperly installed.
Hardware acceleration disabled.
Starting the application with the workstation locked.

heb hardware accelaration nagekeken en staat vol open. weet het verders ook niet meer.
heb al gekeken maar kan geen topic vinden die dit probleem aansnijdt. Zijn er wel een paar waar het op lijkt maar gaat niet hierover
wie kan helpen. wordt er echt fucked van.
bvd
Jelke

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 21:20 ]

Verwijderd

Heb je DirectX wel goed geïnstalleerd staan?
Wat voor voeding heb je?

Verwijderd

Het klinkt eerlijk gezegd ook wel een beetje als hitteproblemen, zitten je koelers goed vast? heb je koelers van goede kwaliteit? Speel eens met je kast open.

Verwijderd

Topicstarter
directx diverse keren opnieuw geinstalleerd en zowel directx8 als 9.0c verders dacht ik eerst ook dat het een koeling probleem was. heb dan ook met kast open en externe tafel ventilator erbij gezet. geen verschil. de kaart voelt lauw aan, en alle keolers draiien goed. ook die van mn cpu. (cpu temp 54graden) ik krijg gewoon steeds meer het gevoel dat het in het moederbord ligt. krijg regelmatig een spookstart. inees start de pc opnieuw op. zonder waarschuwing of reden. (gebeurt voornamelijk met spellen, maar niet uitsluitend)
rara. wat is het???

zover ik weet een 1,5V kaart op een 1.5V Agp 8x bus. verders zit er een 300 Watt voeding in de kast. (wist niet op welke voeding je doelde)

*edit*

heb zojuist de directx sdk release 02-2006 erop gezet. en hij fluit er nog met zn pet naar.
echt zwaar K.T dit.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 21:05 ]