[FTP] Tijdens FTP-en klapt netwerkverbinding eruit

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal weken/maanden het volgende probleem:

Als ik met FTP up- of download klapt mijn verbinding eruit en duurt het 5 minuten voordat die weer hersteld is, dat geld dan ook voor browsen. Als ik alleen browse heb ik nooit problemen alleen als ik aan het FTP-en ben.

Hardware en software van buiten naar binnen:

ADSL Modem Speedtouch 510 van en via XS4ALL Internet ADSL Basic 6000/768 (recente Frimware)
US Robotics 808054 ROuter en wireless wlan (recente Frimware)
Tyan Thunder K8WE 2895S 2x onboard 1GB Ethernet
3COM 10Mb Ethernet kaartje
Kerio Firewall
Nvidia Firewall
Mcafee virusscan

Wat heb ik allemaal gecheckt en uitgeprobeert tot nu toe:

Gezocht met google (niet echt iets tegengekomen wat op mijn probleem lijkt)
Gezocht op dit forum (niet echt iets tegengekomen wat op mijn probleem lijkt)
De US Robotics er tussen uitgehaald (Had geen effect)
Andere onboard netwerk kaart geprobeert (Had geen effect)
Even een 3Com netwerk kaartje erin geplaatst (Had geen effect)
Kerio firewall uitgeschakeld (Had geen effect)
Kerio Firewall gedeinstalleerd (Had geen effect)
Daarna Nvidia Firewall geinstalleerd (moet toch wat)
Virusscan geheel uitgezet

Als mijn verbinding er dus uitklapt kan ik niet FTP-en en niet Browsen maar WEL kan ik op m'n US Robotics en Speedtouch modem komen.

Ik concludeer hier eigelijk uit dat het probleem of in m'n speedtouch zit (al draait die eigelijk al jaren probleemloos en recente firmware) of dat mijn ADSL connectie eruit klapt en het dus het probleem bij XS4ALL ligt?

Iemand nog suggesties, tips en/of trucks?

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• momania
  • Laatst online: 17-04 17:30

momania

iPhone 30! Bam!

welke ftp software gebruik je en heb je al andere geprobeerd :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Het is mogelijk dat je speedtouch de boos doener is.
Door de hogere % data dat bij ftp is het mogelijk dat de speedtouch over zijn nek gaat.

Kontroleer de temperatuur eens bij normaal gebruik en vervolgens bij ftp gebruik. (grandeer dat modem tem. stuk hoger licht)
Trevens kun je eens proberen met een lager snelheid te ftpen

Grutte Pier fansels

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

Topicstarter
Ik gebruik FlashFXP maar heb het net even met WS_FTP geprobeerd en ook daar klapt de verbinding eruit.

De speedtouch is op zich wel warm, maar dat is die volgens mij altijd.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

Hallo,

gezien het feit dat je bijna alles al geprobeerd hebt: heb je ook al een keertje geprobeerd on UPnP uit te zetten (mits je hebt aanstaan uiteraard) ?
Ga naar Start --> Configuratiescherm --Software, klik dan op ´Windows onderdelen toevoegen of verwijderen´, selecteer ´Netwerkservices´ en klik dan op ´Details´, de optie UPnP is de laatste onderaan...

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-04 15:04
Weet je wat een beetje apart is dat je 5 min geen internet hebt, dat is volgens mij best lang, want als een speed touch geen verbinding heeft probeert hij binnen een paar seconden weer verbinding te krijgen met internet.

Wat is de status van je internet indicator op je speedtouch? helemaal uit? oranje? oranje knipperend.
Groen/oranje flikkerend. Of groen :) (zoals die hoort te zijn)

En je weet zeker dat het niet tijd afhankelijk is. Heb het al een paar keer mee gemaakt dat het te extreem druk was. Als je dan een hoge load had dat je verbinding met de server wegviel.

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

Topicstarter
cossy nl schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:46:
Weet je wat een beetje apart is dat je 5 min geen internet hebt, dat is volgens mij best lang, want als een speed touch geen verbinding heeft probeert hij binnen een paar seconden weer verbinding te krijgen met internet.
Inderdaad, maar als de speedtouch er uitklapt, dan zal die misschien meer tijd nodig hebben om weer online te komen. Als ik direct nadat de speedtouch uitvalt een reset geef, is die binnen enkele seconden weer online?
cossy nl schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:46:
Wat is de status van je internet indicator op je speedtouch? helemaal uit? oranje? oranje knipperend.
Groen/oranje flikkerend. Of groen :) (zoals die hoort te zijn)

En je weet zeker dat het niet tijd afhankelijk is. Heb het al een paar keer mee gemaakt dat het te extreem druk was. Als je dan een hoge load had dat je verbinding met de server wegviel.
Op de speedtouch is niet bijzonders te zien, alles groen. Alleen een netwerk lampje knippert van de twee, die normaal alle twee continu branden.

Gisteren nog een paar testjes gedaan:

Even wat ge-FTP
Poging 1: en klapt er na een tijdje uit en blijft zeker 5 a 6 minuten offline
Poging 2: Daarna het zelfde gedaan en wederom 5 a 6 minuten offline
Poging 3: Wederom ge-FTP en nadat de verbinding verbroken was Speedtouch gereset en was na verbreken binnen 30 seconden weer online
Poging 4: Wederom ge-FTP en nadat de verbinding verbroken was Speedtouch gereset en was na verbreken binnen 30 seconden weer online

Ik verdenk dan toch de speedtouch van het probleem
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:38:
Hallo,

gezien het feit dat je bijna alles al geprobeerd hebt: heb je ook al een keertje geprobeerd on UPnP uit te zetten (mits je hebt aanstaan uiteraard) ?
Ga naar Start --> Configuratiescherm --Software, klik dan op ´Windows onderdelen toevoegen of verwijderen´, selecteer ´Netwerkservices´ en klik dan op ´Details´, de optie UPnP is de laatste onderaan...
Mmm, goeie tip

Gelijk even bekeken maar stond al uit.

[ Voor 28% gewijzigd door John2B op 21-02-2006 20:59 ]

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

Topicstarter
Ik heb inmiddels een nieuwe USRobotics USR809108 ADSL2 modem gekocht en het probleem is er niet meer en lag dus aan de speedtouch. Las ook elders op het forum dat na recente limiet verhogingen het probleem daardoor zou kunnen zijn ontstaan.

Pagina: 1