SuperStack II 3300 software-upload problemen

Pagina: 1
Acties:

• tricksel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-04 17:41
Hi all,

Ik heb een probleem met mijn 3Com SuperStack II 3300, waar ik zo 1-2-3 niet meer uit kom. Het volgende is het probleem:
Volgens de LED's op de voorkant is er een probleem met de interne software van de switch, en moet deze -via een nullmodem kabel- opnieuw ge-upload worden.

Ik heb hiervoor de beschikbare software van de 3Com site gedownload, en geprobeerd een nieuwe softwareversie te uploaden, en dat lijkt allemaal prima te gaan tótdat het moment is aangebroken dat de software op de switch zou moeten staan, en hij -volgens mij- moet herstarten. Er gebeurt namelijk niets... De LED's geven aan dat de switch nog steeds in "software-update-modus" is, terwijl de software op de PC aan het wachten is op de switch.
Het lastige is dat een powercycle ook geen gewenst effect geeft; ik ben dan weer terug bij af.

Ik heb zo'n beetje alle software versies (voor de switch) geprobeerd, en de 2 verschillende upload-tools geprobeerd (DOS en Windows), en zelfs nog een andere PC er bij gepakt, maar alles zonder effect.

Heeft iemand een idee of soortgelijke ervaringen (en oplossingen)?

Verwijderd

Hallo,

welke TFTP server software gebruik je voor de upload ? Je zou deze kunnen proberen:

http://www.jounin.net/

En welke procedure gebruik je precies voor de upload ? Hier zijn de instructies (in het Engels helaas), kijk eventjes of je al deze stappen precies zo kunt volgen:

you will need
1. firmware (for a Superstack II 3000 like I have) the url is http://support.3com.com/s...rstack_ii_switch_3000.htm ;;
2. a null modem cable
3. a TFTP Server software you can download it from 3com called 3CServer (make sure you set the TFTP folder where the firmware file is located)

Once you have all this in hand do the following.
1. Connect the null-modem cable, configure Hyper Terminal for windows users to the com port you have connected, normal com setting N-8-1 none and VT100, connect to switch (login should appear if not don't worry console may be disable)
2. configure and start your TFTP Server
3. on the switch push the reset button 2 seconds
4. wait 3 seconds
5. push reset button again for 1 second
6. you should see the prompt after a few seconds at the prompt line type the following commands
F ls3k3_23.slx (firmware file name) "press enter"
B IPAddress of TFTP Server "press enter"
After firmware update the switch will reboot and the passwods will fall back to factory default.

BUT before pressing b to begin s/w download
type RIP0000
then b

This will erase the password.

• tricksel
TFTP is geen optie, omdat de switch niet opstart, en dus ook geen TFTP-client kan opstarten.

Verwijderd

Hallo,

ik neem aan je gebruikt de ingebouwde Hyperterminal ? Je zou de ' laatse' versie kunnen proberen, hier te downloaden:

http://www.hilgraeve.com/htpe/index.html

3COM heeft ook een Software Update Utility, wellicht dat deze beter werkt, je kunt hem hier downloaden:

http://support.3com.com/s...rstack_ii_switch_1100.htm

• tricksel
Wellicht kun je m'n post iets beter lezen; die heb ik nl. al geprobeerd... Uiteraard toch dank voor het meedenken...!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-04 11:47

gjs

Scoobydoobydoo

Misschien eens proberen met TeraTerm http://www.ayera.com/teraterm/
Ik neem aan dat je een xmodem upload oid moet doen ?
Volgens zit er ook lifetime warranty op die dingen....

[ Voor 23% gewijzigd door gjs op 20-02-2006 21:52 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

Hallo,

je zou eens kunnen proberen om niet de laatste (nieuwste) software te uploaden, maar een oudere versie, mist deze beschikbaar is uiteraard.
Probeer ook even het volgende:

1. Druk op de reset knop en hou deze ingedrukt gedurende 2 seconden
2. Wacht tot dat het Management Link LEDtje 3 keer knippert, ne druk dan de reset knop nog een keer in gedurende 1 seconde

Krijg je nu een prompt ? Hoe oud zijn de switches trouwens ?

• tricksel
[quote]
je zou eens kunnen proberen om niet de laatste (nieuwste) software te uploaden, maar een oudere versie, mist deze beschikbaar is uiteraard.
[quote]

Die is zeer zeker beschikbaar, echter, zoals ik in mijn openingspost al aangaf, had ook dit geen uitwerking, helaas.
Probeer ook even het volgende:

1. Druk op de reset knop en hou deze ingedrukt gedurende 2 seconden
2. Wacht tot dat het Management Link LEDtje 3 keer knippert, ne druk dan de reset knop nog een keer in gedurende 1 seconde

Krijg je nu een prompt ? Hoe oud zijn de switches trouwens ?
Er zit helaas geen resetknop op deze switch, dus dat gaat niet op...
Hoe oud de switch is weet ik niet, aangezien ik 'm 2e hands heb (en hij overigens in het begin wel werkte)

• tricksel
gjs schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:50:
Misschien eens proberen met TeraTerm http://www.ayera.com/teraterm/
Ik neem aan dat je een xmodem upload oid moet doen ?
Volgens zit er ook lifetime warranty op die dingen....
Heeft geen zin, aangezien de switch niet meer kan reageren op een normale terminal, aangezien de software dus foetsie is. Hij moet het echt hebben van het moment na het aanzetten waarin ie de 3com upload-software verbinding verwacht.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Ik heb hier pas nog een SuperStack II 40 geüpdate, met een 3Com programmatje zelf uit 2003 geloof ik. Ik moest inderdaad de voeding loskoppelen, en daarna er weer 230V op zetten. Bij die boot ging hij netjes de nieuwe Firmware uploaden, welk zeker 5 minuuten duurde (Null-modem he... :/ ).

Heb je het al eens op een andere PC geprobeerd? En gebruikte je ook dat nieuwe programma? (Al met het nieuwe logo met de schakeltjes).

• tricksel
Shaggy_NL schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 21:51:
Heb je het al eens op een andere PC geprobeerd? En gebruikte je ook dat nieuwe programma? (Al met het nieuwe logo met de schakeltjes).
Zie m'n eerste post, nagenoeg onderaan... B)
Pagina: 1