Toon posts:

[IO] Hoe 'Removable Disk' als 'CF' te displayen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een floppydisk met daarin 2-tal geheugenkaartjes lezer, die aangesloten worden via USB. Binnen Explorer (Verkenner) is dit te zien met als tekst "Removable Disk" + drive-letter.

Nu wil ik deze algemene tekst graag vervangen zien door "CF-Media" en "SD-Media". Heeft iemand een idee hoe dit moet? Ik heb in het verleden eens een externe geheugenkaartjes lezer gehad, en daarbij zat een installer. Binnen Explorer (Verkenner) kregen deze specifieke geheugenkaart disk een eigen icoontje met bijbehorden tekst.

How-did-they-do-that.....

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Hmm het kan aan mij liggen, maar je kunt toch gewoon je naam vervangen?
- klik op je naam, wacht even en vervang
- rechtermuisknop->naam wijzigen

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

Verwijderd

Topicstarter
hankleppe schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:17:
Hmm het kan aan mij liggen, maar je kunt toch gewoon je naam vervangen?
- klik op je naam, wacht even en vervang
- rechtermuisknop->naam wijzigen
Ja en nee...
Als er geen media in zit, laat het de naam van het device zien (zoals bij "DVD Drive"). Wanneer je er een medium in doet, neemt het (meestal) de volume naam over. Dat laatste is iets wat je via de door jou genoemde methode kunt aanpassen.

Wat ik dus wil is zoiets als waar nu "DVD Drive" staat, deze het volgende laat zien "Mijn Schijfie". Maar dan natuurlijk alleen voor de removable media waar ik het over heb. Die verschijnen als extra removable disks als je een USB flash memory card multi reader aansluit. Elke soort media verschijnt dan in explorer als "Removable Media". Ik wil er "CF Media" hebben staan. En wanneer er inderdaad een CF in wordt gedaan, dan verschijnt de volume label.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 16:40 ]

Verwijderd

Bij mijn Typhoon cardreader zit er software waardoor een icoontje en het type verschijnt ipv "Removable Media", maar het werkt helaas niet op andere cardreaders

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat heeft volgensmij met de driver te maken. M'n Medion 8080 XL heeft voor zelfs de juiste icoontje als ik verkenner open.

Kijk eens voor een driver-update op de site van de fabrikant.

Ey!! Macarena \o/

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Misschien kun je in diskmgmt.msc wat veranderen?
Zit op school, anders had ik even gekeken voor je

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 14:03
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:31:
[...]

Ja en nee...
Als er geen media in zit, laat het de naam van het device zien (zoals bij "DVD Drive"). Wanneer je er een medium in doet, neemt het (meestal) de volume naam over. Dat laatste is iets wat je via de door jou genoemde methode kunt aanpassen.
Ook als er geen media in zit werkt dat. Tenminste, bij de paar kaartlezers die ik hier heb liggen werkt dat zo. In Explorer staat nu 'Verwisselbare schijf', maar daar kan ik gewoon een andere naam neerzetten. Zodra ik er een kaart in stop, neemt hij (indien aanwezig) de volumenaam over.

Dus, hier werkt het prima, met een interne 3,5" Apacer reader en een externe DaneElec.

Punctuality is the politeness of kings

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Kan via registry. Kijk eens op:

http://www.winguides.com/registry/display.php/912/

Of anders zoek in google naar DriveIcons http://www.google.nl/sear...btnG=Google+zoeken&meta=.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 19:30

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Aan het apparaat wordt via de regisry een id aan het apparaat gehangen dat is heeft weer een relatie met een bestaand device type binnen windows.
In theorie zou je binnen je registry een nieuw device kunnen aanmaken met afwijkende naamgeving en daar het device naar laten verwijzen. Volgens mij doen die specifike dirvers dat ook waarbij wel een CF-Reader ofzo wordt aangegeven.
Kans dat je je Windows omgeving aan gort elpt is volgens mij ook wel aanwezig :)

hmmmm net te laat en het kan blijkbaar dus ook eenvoudiger :)

[ Voor 7% gewijzigd door BlaTieBla op 20-02-2006 17:20 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Je kan in de Registry aangeven wat de "DefaultLabel" en "DefaultIcon" voor een drive moet zijn...
Google 1e hit...

Net te laat..... :)

[ Voor 13% gewijzigd door diekstra op 20-02-2006 17:21 ]

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.
Hier kan ik voorlopig mee vooruit

Die oplossing voor Default... is niet zo'n al te beste:
Hier verander je ook andere zaken mee.

Update:
Dit is dus blijkbaar PER driveletter in te stellen. Maar dan moet je dus wel de drive-letters van de flash memory lezers dusdanig instellen dat je deze dus niet meer hoeft/wilt wijzigen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 21:02 ]

Pagina: 1