[Excel] Gegevens uit meerdere sheets koppelen

Pagina: 1
Acties:

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb op internet en met de search gezocht naar een antwoord op mijn vraag, maar kan die niet vinden. Waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde zoektermen. B) Toch stel ik hieronder mijn vraag:

Ik heb 2 excelsheets.

A. Een sheet met productnummers en daarachter per product de naam. (Sheet A)

Nr.Naam
1234Product A
1235Product B
1236Product C

B. Een sheet met de totale afzet van 2005. In de laatste sheet staat alleen het productnummer vermeld. (Sheet B )

Nr.Datum VerkoopTijd
12345/6/055:00
12354/6/054:00
12363/6/053:00

Nu wil ik graag in sheet B een kolom invoegen waarbij de naam van het product terugkomt. Ik moet dus in sheet B een koppeling maken naar sheet A. Het bestand waarin ik dat moet doen bevat 139 verschillende producten en 2800 verkoopregistraties. Handmatig wordt dus een tijdrovende klus. Mijn vraag is concreet: Hoe doe ik dat?

404 error: File not found | PSN: The_Bash

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Signature

• paraiko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 13:02

paraiko

We are the Cow

Dit lijkt me nou typisch iets wat je eigenlijk beter in een database (bijv ms Access) zou kunnen doen.
Als je het bij Excel wilt houden, dan kun je het gebruik van de functie VLOOKUP (zie excelhelp) overwegen.

Assimilate, Graze, Stampede !!

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Vlookup(A1; tabblad1!A:B; tabblad1!B1; false)
Zo waarschijnlijk

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-12-2025
:+ Shame on me... Ik heb niet goed gekeken.

Bedankt voor de reacties. Ik ben er met vlookup inderdaad uitgekomen. De formule ziet er in de Nederlandse versie zo uit (de formule staat uiteraard in de cel waar het resultaat moet komen):

=VERT.ZOEKEN([cel met productnummer in sheet A];[sheet B]![range van de tabel waarin de namen en nummers staan;[kolomnummer waar de productnamen in staan];ONWAAR)

@Paraiko: Het is inderdaad beter om een dergelijke database in Acces aan te leggen. Helaas is mijn Acceskennis niet meer up-to-date. Gelukkig stapt onze administratie binnenkort over op een CRM-systeem waarbij dit soort dingen gemakkelijker (moeten) worden.

[ Voor 19% gewijzigd door The_Bash op 20-02-2006 16:58 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash