Nieuwe Laptop BBG: Goed Idee?

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:35
Aangezien de huidige laptop BBG aardig verouderd is, (geen aandacht voor turion platform, centrino platform, en voor de rest ook verouderde hardware), denk ik... tijd voor een update!

Hiervoor kunnen gewoon de layout en de nog geldige informatie uit het vorige deel worden gebruikt...

Iemand ideeen?
Suggesties?
Vrijwilligers?

• Groever
Niemand wat te zeggen?

Groever probeert zijn /bump te verbergen

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Ik vind het een goed idee iig. Aanpassingen t.o.v. de vorige guide lijken we wel nodig eerlijk gezegd. Er zijn nu namelijk ultraportables die je qua specs prima onder all-round of office zou kunnen scharen. Ook denk ik dat er een categorie Gaming bij zou moeten komen. Ik heb nuttige info zat over de MSI S270 en wil best meehelpen trouwens.

• Groever
Verbal_Kint schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:10:
Ik vind het een goed idee iig. Aanpassingen t.o.v. de vorige guide lijken we wel nodig eerlijk gezegd. Er zijn nu namelijk ultraportables die je qua specs prima onder all-round of office zou kunnen scharen. Ook denk ik dat er een categorie Gaming bij zou moeten komen. Ik heb nuttige info zat over de MSI S270 en wil best meehelpen trouwens.
Het lijkt me idd ook goed om daadwerkelijke gebruiks-ervaringen van mede-tweakers toe te voegen, zou imo wel wat toevoegen. Bedankt voor je reactie, heb al wel een reactie gehad op mijn e-mail van Turkish maar nog niets concreets.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-02 16:21
Lijkt me dat je moet beginnen met een aantal categorieeën.
Ultra-portable - basis - gamer - budget, nog iets?

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
En vergeet vooral de Core Duo's niet..

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02 15:48
Een BBG voor laptops zou idd wel erg handig zijn.
ik ben druk zoekende voor een echte desktop vervanger waar ook goed op gamed kan worden.

Op promedion.nl en sager.com staan juweeltjes van notebooks, maar veels te duur (3000euro). Ze hebben ze ook wel goedkoper daar trouwens hoor. Maar als je je fantasie laat gaan zit je al gauw op 5000 euro voor een laptop daar (bij zelf samenstellen alles aanklikken en kijk die prijs stijgen :9 )

Iemand een tip voor mij waar je voor een prijs onder de 2000 euro een goede gameslaptop kunt halen? Ik zoek GF7800go liefst AMD cpu, 1gb ram, 17inch.

• Groever
Zoutvat schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:27:
Lijkt me dat je moet beginnen met een aantal categorieeën.
Ultra-portable - basis - gamer - budget, nog iets?
Lijkt me een goed idee, waar ik aan zit te denken zijn

Ultra-portable (met dank aan jou :) )
Budget
Basis
Desktopvervanger (misschien is deze overbodig)
Gamer
High-end (videobewerking etc.)

• Groever
achterop23 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:30:
Een BBG voor laptops zou idd wel erg handig zijn.
ik ben druk zoekende voor een echte desktop vervanger waar ook goed op gamed kan worden.

Op promedion.nl en sager.com staan juweeltjes van notebooks, maar veels te duur (3000euro). Ze hebben ze ook wel goedkoper daar trouwens hoor. Maar als je je fantasie laat gaan zit je al gauw op 5000 euro voor een laptop daar (bij zelf samenstellen alles aanklikken en kijk die prijs stijgen :9 )

Iemand een tip voor mij waar je voor een prijs onder de 2000 euro een goede gameslaptop kunt halen? Ik zoek GF7800go liefst AMD cpu, 1gb ram, 17inch.
Dat is niet mogelijk (naar mijn weet), maar voor 2499 euro heb je bij een Nederlands bedrijf de snelste P-M core-solo, en verder alles wat je zoekt. Je kan ook even bij Dell kijken (XPS serie)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

*kuch*

gezien het feit dat ik er 2 geschreven heb kan ik hier wel wat over roepen denk ik.. je zal dit met een modje moeten opnemen zodat hij hier een tweakersnet-special van kan maken ipv users die wat posten. De basis blijft echter staan: wat wil je ermee doen? waarom? etc..

Overigens zal ik er geen meer schrijven gezien de enthousiaste reacties op de vorigen..

ping 127.212.23.124

• Groever
pjottum schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 08:11:
*kuch*

gezien het feit dat ik er 2 geschreven heb kan ik hier wel wat over roepen denk ik.. je zal dit met een modje moeten opnemen zodat hij hier een tweakersnet-special van kan maken ipv users die wat posten. De basis blijft echter staan: wat wil je ermee doen? waarom? etc..

Overigens zal ik er geen meer schrijven gezien de enthousiaste reacties op de vorigen..
Ik heb contact opgenomen met een moddereter, die nam aan dat ik hier een topic over had geopend... nu wel dus :P

Verwijderd

Wat is een bgg?

• Marcel_23
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
BBG: Best Buy Guide

Verwijderd

Groever schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 08:01:
[...]

Budget
Basis
Gamer
Desktopvervanger is bijna het zelfde als basis. En als je er meer mee doet moet je voor de high-end gaan.

Ik zou trouwens het erg op prijs stellen als er een nieuwe BBG voor laptops komt. Want misschien moet ik binnenkort er 1 aanschaffen voor school.(Dat word een High-end want ik zit op een grafische school)

• Groever
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:05:
[...]

Desktopvervanger is bijna het zelfde als basis. En als je er meer mee doet moet je voor de high-end gaan.

Ik zou trouwens het erg op prijs stellen als er een nieuwe BBG voor laptops komt. Want misschien moet ik binnenkort er 1 aanschaffen voor school.(Dat word een High-end want ik zit op een grafische school)
Daar heb je gelijk in ;-) Geen desktopvervanger dan

[ Voor 56% gewijzigd door Groever op 21-02-2006 09:48 ]

• willy1986
  • Niet online
Ook ik stel het zeer op prijs wanneer er een nieuwe laptop BBG komt. :)
Wat mij vooral intresseert is de batterijduur vs prestaties en de plaats van lucht inlaat / uitlaat.

Daarnaast een overzichtje van alle grafische chips die tegenwoordig in de laptops verwerkt zijn. En het schijnt dat er tegenwoordig laptops zijn met "MXM" (optie om grafische chips in de toekomst te vervangen met een beter exemplaar)

handige links voor het maken van de bbg
- Centrino vs Core Duo
- Core Duo Benchmark

Benchmarks?
  • x700 vs 6600Go ?
  • 7800GTX Go?
  • x1400?
De Mobility X1400 is van de nieuwste generatie ATI notebook grafische kaarten en is qua prestaties te plaatsen tussen de X600 en X700.

• Groever
Nuttige links, dank je _/-\o_
Ik ben zelf heel gecharmeerd van 'vs' style benchmarks, dus geen vaag verhaal, maar gewoon naast elkaar zetten in een tabel. Zit zelf te denken aan:

AMD turion vs Pentium M
512MB vs 1GB
Ati vs Nvidia (uiteraard)
Merken vs elkaar (waar krijg je het meeste waar voor je geld)
etc. etc. :P

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

probleem is dat je in een laptop bbg moet kiezen voor een model.
cpu's enzo vergelijken is leuk, maar dan weet iemand die het leest nog steeds niet wat ie dan moet kopen. Dan kan je beter cpu's met elkaar vergelijken.

of je houdt ter inleiding een algemeen verhaal over cpu's en videokaarten enzo.
maar onthoudt: een laptop is een mobiel apparaat. Een p4-3,4 dual core met een megavideokaart is leuk, maar als je een laptop mee naar school moet nemen - of naar je werk, je oma of je kleine neefje - dan weegt elke 100 gram door. Daarnaast is de kwaliteit van een laptop, dus de materialen belangrijk en ook de garantie. Dell is prachtig maar als je een probleem hebt houden ze net zo lang de boot af tot je jaar voorbij is en dan roepen ze: tsja, meneer, garantie verlopen. (zie Kassa van een aantal maanden terug: http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=2017734 )

Zo zijn er dus nog wel wat andere aspecten dan: waar kan ik de meeste hardware krijgen voor de minste penningen...

ping 127.212.23.124

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pjottum schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:00:
probleem is dat je in een laptop bbg moet kiezen voor een model.
cpu's enzo vergelijken is leuk, maar dan weet iemand die het leest nog steeds niet wat ie dan moet kopen. Dan kan je beter cpu's met elkaar vergelijken.
Je kan vaak ook je eigen systeem samenstellen, alhoewel dat ook nog wel in zekere mate beperkt is... ;)
of je houdt ter inleiding een algemeen verhaal over cpu's en videokaarten enzo.
maar onthoudt: een laptop is een mobiel apparaat. Een p4-3,4 dual core met een megavideokaart is leuk, maar als je een laptop mee naar school moet nemen - of naar je werk, je oma of je kleine neefje - dan weegt elke 100 gram door. Daarnaast is de kwaliteit van een laptop, dus de materialen belangrijk en ook de garantie. Dell is prachtig maar als je een probleem hebt houden ze net zo lang de boot af tot je jaar voorbij is en dan roepen ze: tsja, meneer, garantie verlopen. (zie Kassa van een aantal maanden terug: http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=2017734 )
Ik heb een vrij zware laptop (Asus M6Va) die ik dagelijks mee naar school nam, helemaal geen probleem mee gehad. Als je het gewicht te zwaar vind, ben je imo gewoon een watje :+ Zeker als je op bezoek gaat bij iemand en dan dat apparaat meeneemt, je kan dan immers dat apparaat naast je in de auto leggen... ;)
Zo zijn er dus nog wel wat andere aspecten dan: waar kan ik de meeste hardware krijgen voor de minste penningen...
Bij de BBG is het altijd zo, dat de goedkoopste onderdelen bij elkaar worden gezocht. Er staat dan ook een melding bij, dat de prijzen verschillen en dat het kan zijn, dat de winkel niet de gehele configuratie in zijn geheel ter beschikking heeft... ;) Denk dat zoiets dan ook vermeld moet worden bij de BBG voor laptops. :)

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

GJ-tje schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:09:
[...]
Ik heb een vrij zware laptop (Asus M6Va) die ik dagelijks mee naar school nam, helemaal geen probleem mee gehad. Als je het gewicht te zwaar vind, ben je imo gewoon een watje :+ Zeker als je op bezoek gaat bij iemand en dan dat apparaat meeneemt, je kan dan immers dat apparaat naast je in de auto leggen... ;)
Jep. Dat kan. Maar dan moet je in de kosten voor je laptop ook een auto meenemen.
Ik heb geen auto (niet vanwege het geld, maar vanwege de file), wel een fulltime baan. Ik loop standby en ben erg, ERG blij met mij asus s5a van 1,3kg als ik ergens heenga als ik standby ben.
Bij de BBG is het altijd zo, dat de goedkoopste onderdelen bij elkaar worden gezocht. Er staat dan ook een melding bij, dat de prijzen verschillen en dat het kan zijn, dat de winkel niet de gehele configuratie in zijn geheel ter beschikking heeft... ;) Denk dat zoiets dan ook vermeld moet worden bij de BBG voor laptops. :)
De klopt.
Maar de basisgedachte waarmee de BBG de vorige keer is opgezet is een andere dan dat nu neergezet wordt.
Anders kan je net zo goed tegen iedereen roepen: wat is je budget? 1000 euro? Dit is de snelste ranstek, neem die! Goedkoop, veel hardware, prachtig. Wat zeg je? Het scherm klapt automagisch dicht als je er te hard op tikt? Dat is een feature! Die scharnieren zijn prima!

*zucht* Ik heb mijn punt nu meermaals gemaakt en wens jullie veel succes met de nieuwe bbg .. ik hou me er verder buiten.

ping 127.212.23.124

• Groever
Volgens mij wordt het niet helemaal begrepen :Y)

Het is nl. mijn bedoeling om voor een paar groepen mensen een advies te geven, op basis van... juist, die benches :P Een lichte laptop klasse is imo wel handig, lekker werken in de trein met een laptop van 6 kilo en een 17inch scherm.. juist.. niet dus ;)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Groever schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 08:01:

Budget
Basis
Gamer
Naast specs keuze zijn er nog belangrijke factoren: degelijkheid (pantserniveau wij laten laptops tot 3x sneller verslijten), support (doen ze moeilijk als er iets misgaat?),...

Laptopkeuze is nog meer maatwerk dan de keuze van een PC. Deals tussen bedrijven en de leverancier kan ook voordelen opleveren. bv de "laptop-herstel-slaaf" op de hoge school.

Een voorbeeld van laptopkeuze en vooral waarom men voor die laptop kiest. Na zoveel slechte Toshiba-ervaringen kiest de hoge school toch terug voor Toshiba. De "laptop-herstel-slaaf" was nogal doorslaggevend, samen met de specs/prijs-verhouding.
[rml][ MCT laptop 2005] Toshiba Tecra S2[/rml]

[ Voor 49% gewijzigd door rapture op 21-02-2006 16:07 ]

• Groever
Uiteraard :P Support is wel een goed idee ja.... Mooi voorbeeld _/-\o_

• Just_I
  • Laatst online: 14:51

Just_I

What did you just say?

Groever schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:32:
Volgens mij wordt het niet helemaal begrepen :Y)

Het is nl. mijn bedoeling om voor een paar groepen mensen een advies te geven, op basis van... juist, die benches :P Een lichte laptop klasse is imo wel handig, lekker werken in de trein met een laptop van 6 kilo en een 17inch scherm.. juist.. niet dus ;)
Volgens mij is hetgeen wat jij dan wilt meer een soort van FAQ voor laptops. Of het wordt een redelijk uitgebreide BBG.

Die benchmarks zijn wel leuk enzo, maar je vind nooit echt een laptop met alle onderdelen die de hoogste benches hebben. Zoals GJ-tje ook al aanhaalde kan je ook wel sommige onderdelen van een laptop samenstellen, maar is dit best beperkt. Misschien is het dan juist handig of een paar (web-) winkels op een rijtje te zetten waar je de onderdelen van de laptops kan samenstellen naar eigen wens. Naar mijn weten kan dat onder andere bij laptops4u.nl en kan je daar ook het 'standaard model' nemem ipv. samstellen.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

ik heb net als pjottum ook meegeschreven aan de vorige twee notebook bbg's,

mijn insteek op de voorgestelde zaken:

categorien ziet er goed uit, op de opmerking dat je qua specs ultra portable's in andere categorien kan plaatsen is geen goed idee. qua specs is een ultra portable misschien wel gelijk aan een office of all round notebook maar mensen die kijken bij ultra portable voornamelijk naar gewicht en omvang van de notebook. bij office, all round en andere categorien gelden andere eisen met betrekking tot gewicht omvang etc.

ik wil best meehelpen maar zal pas rond 2e week maart even tijd hebben en na 1e week april. dat moet voldoende tijd zijn om het concept verder uit te werken en de inhoudelijke aspecten van de notebook bbg zoals:

- categorien, waarbij zaken als gebruik, eisen hardware en budget worden bepaald
- opbouw van elke guide, zodat er een uniforme guide is net zoals op t.net
- benchmarks en reviews zoeken, kost veel tijd !!!
- vergelijkingen maken en zoeken van onder andere: cpu's, gpu's, platformen (lees turion, core duo, centrino napa, carmel, carmel+,sonoma overzichten en verschillen), kost ook aardig wat tijd als je dit goed wilt doen

tevens was er ook ooit een topic voor feedback van de notebook bbg's volgens mij zit een link in de bbg inleiding.

neem ook contact op met Aikeleer aangezien hij de vorige twee bbg's heeft gecoordineerd.

Voor meer input en hulp kan je me bereiken op het e-mail adres in mijn profile.

Zoals ik al zei, ik wil best meehelpen maar ik moet ff kijken hoe ik mijn tijd zit.

Succes.

edit:

aanvulling op bovenstaande opmerking, ga inderdaad altijd uit van standaard configs, dat is ook het makkelijkste qua vergelijken best bang for buck want daar draait een best buy guide nou eenmaal om. waar krijg ik de beste prijs kwaliteit verhouding. en als je als tweaker wilt uitbereiden in de zin van extra ram en andere harddisk dat kan je zelf wel doen en dan ben je vaak nog goedkoper uit ook dan dat je het door de shop laat doen.

[ Voor 14% gewijzigd door FongWan op 21-02-2006 16:14 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Groever
Just_I schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:08:
[...]

Volgens mij is hetgeen wat jij dan wilt meer een soort van FAQ voor laptops. Of het wordt een redelijk uitgebreide BBG.

Die benchmarks zijn wel leuk enzo, maar je vind nooit echt een laptop met alle onderdelen die de hoogste benches hebben. Zoals GJ-tje ook al aanhaalde kan je ook wel sommige onderdelen van een laptop samenstellen, maar is dit best beperkt. Misschien is het dan juist handig of een paar (web-) winkels op een rijtje te zetten waar je de onderdelen van de laptops kan samenstellen naar eigen wens. Naar mijn weten kan dat onder andere bij laptops4u.nl en kan je daar ook het 'standaard model' nemem ipv. samstellen.
Bedankt voor de site, (mijn vader heeft een zelf samengestelde laptop nodig ;) ) het zou toch echt een BBG moeten worden, maar dan wel een met een paar tabelletjes erin, en aan de hand van die tabelletjes een laptop vinden die zo goed mogelijk presteert, met de beste prijs/kwaliteitverhouding. Lijkt me niet onmogelijk.

Mijn 100e post >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Groever op 21-02-2006 16:36 ]

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

die stukken kunnen gewoon in de faq en vanuit de bbg verwijs je naar de faq, die tabellen hoeven niet perse in de bbg. je geeft gewoon aan welke beste bang for buck geeft en verwijst door naar de faq of reviews benchmark artikelen.

is veel overzichtelijker voor de guide dan wanneer er allerlei tabellen en dergelijke ertussen staan, mensen die je niet willen geloven kunnen gewoon lekker zelf die artikelen en faq tabellen gaan lezen als ze dat willen.

dus het lijkt mij verstandiger om eerst even de faq up to date te brengen en dan pas de bbg te gaan schrijven, ok duurt wel wat langer maar dan is de faq ook weer up to date. :)

just my 2 cents

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Groever
Klinkt als een goed idee :P Zou idd de lengte van de bbg wat beperken :+

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

lijkt mij ook :)

maar zie ook verder mijn suggesties op vorige pagina en let me know if you need help

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Heren probeer het in zijn geheel een beetje centraal te houden. De nieuwe best buy guide is echt een goed idee, maar zorg dat het wel bbg blijft. Als er dingetjes in de FAQ verbeterd moeten worden dan kunnen jullie me die beter even mailen dan pas ik dat aan :)

Voor de rest blijkt het alleen maar dat de users meer betrokken raken bij CSL en dat is een goed teken d:)b

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Groever
Turkish schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 08:16:
Heren probeer het in zijn geheel een beetje centraal te houden. De nieuwe best buy guide is echt een goed idee, maar zorg dat het wel bbg blijft. Als er dingetjes in de FAQ verbeterd moeten worden dan kunnen jullie me die beter even mailen dan pas ik dat aan :)

Voor de rest blijkt het alleen maar dat de users meer betrokken raken bij CSL en dat is een goed teken d:)b
Hehe thanks, ik/jij/hij/zij/het/u/men/wij/jullie/zij zullen erop letten :P 'Lopen' er trouwens echt geen dames rond op GoT :?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Just_I schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:08:
Die benchmarks zijn wel leuk enzo, maar je vind nooit echt een laptop met alle onderdelen die de hoogste benches hebben.
Dat is een logisch gevolg van hetgeen ik eerder postte ;)
Zoals GJ-tje ook al aanhaalde kan je ook wel sommige onderdelen van een laptop samenstellen, maar is dit best beperkt.
Vaak heb je alleen maar keuze voor: CPU, grootte + snelheid HDD en hoeveelheid werkgeheugen en extra's zoals garantie, geen dode pixel garantie, dat soort dingetjes... ;) Dit soort dingen vallen overigens onder de noemer 'barebone'... ;)
Misschien is het dan juist handig of een paar (web-) winkels op een rijtje te zetten waar je de onderdelen van de laptops kan samenstellen naar eigen wens. Naar mijn weten kan dat onder andere bij laptops4u.nl en kan je daar ook het 'standaard model' nemem ipv. samstellen.
Denk dat je dan eerder een gigantische waslijst krijgt, met (web)winkels die deze mogelijkheid bieden, waar idd laptops4u.nl er 1 van is...

offtopic:
Hoe zou jij nou aan laptops4u.nl komen? 8)7 ;)
FongWan schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:11:
- opbouw van elke guide, zodat er een uniforme guide is net zoals op t.net
Misschien een idee om het uiteindelijke artikel op t.net te plaatsen? :*)
Groever schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 08:43:
'Lopen' er trouwens echt geen dames rond op GoT :?
Oh jawel hoor: Miss GoT 2005 Verkiezing :9

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 22-02-2006 10:39 ]

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-02 08:03
Ik vind persoonlijk de rpm van de harderschijven erg belangrijk ik vind dat er door veel sites weinig tot geen informatie over wordt gegeven. Ik zelf vind een 5400 rpm schijf minimaal dus als ik nu duidelijk kon zien welke laptops een 5400rpm schijf hebben dan is dat al een stuk makkelijker zoeken voor mij!

Ik vind het een goed idee dat de bbg wordt geupdate ik zoek momenteel zelf ook naar een laptop en de oude helpt me niet echt voort!

• Groever
Ecke schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:16:
Ik vind persoonlijk de rpm van de harderschijven erg belangrijk ik vind dat er door veel site weinig tot geen informatie over wordt gegeven. Ikzelf vind een 5400 rpm schijf minimaal dus als ik nu duidelijk kon zien welke laptops een 5400rpm schijf hebben dan is dat al een stuk makkelijker zoeken voor mij!

Ik vind het een goed idee dat de bbg wordt geupdate ik zoek momenteel zelf ook naar een laptop en de oude helpt me niet echt voort!
Hehe je bent niet de enige, aantal RPM is een goed idee, zelf nog niet echt aan gedacht. Misschien wordt het tijd voor een paar concrete dingen? :)

• Groever
Geniaal, ook de andere categorieen, respect voor degene die die bedacht heeft >:P

• Groever
*Groever geeft het topic een flying kick* :9

• m_a_rnix
Roundhouse kicks werken beter.. zie www.chucknorrisfacts.com

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:20
Heb je al eens gedacht aan wat een bepaalde configuratie ongeveer mag kosten?
Ik zie het zo:

Budget max. 750 euro
1000 euro laptop max. 1100 euro
All-round max. 1500 euro
Ultra-portable max. 2000 euro
Gamer max. 2200 euro
High-end max. 3000 euro (om er toch ergens een limiet op te zetten)

Het basissysteem werd vervangen door 2 categorieën: de 1000 euro-laptop en de All-round laptop. Dit om voor elke prijs een systeem te hebben.

Ik wil eventueel ook meewerken aan de BBG, mocht er nog iemand nodig zijn.

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01-2025
Ik denk dat het eigenlijk beter is om geen 1000euro laptop én een all round laptop te hebben, want die komen toch wel erg dicht bij elkaar in de buurt kwa specs en kosten.

Ik zou het zo doen:
Budget (tot 800 euro)
All-round (tot 1500 euro)
Ultra Portable (tot 2000 euro)
High End / Gamer (tot 3000 euro)

Ik vindt het in elk geval wel een goed idee om een nieuw bbg te maken voor laptops :*)

• m_a_rnix
Met een nulletje achter de ultra-portable. Ultra-portable is 12,1 inch of kleiner? Wordt wel een brede categorie dan. Zijn flybooks te vergelijken met de MSI's van 2.2 kilo? In welke categorie komen de 14 inch notebooks? Moet een Gamersnotebook 17 inch zijn?

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:20
schaap2005 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:09:
Ik denk dat het eigenlijk beter is om geen 1000euro laptop én een all round laptop te hebben, want die komen toch wel erg dicht bij elkaar in de buurt kwa specs en kosten.
Nou, dan heb jij vast al een dual-core laptop voor 1000 euro gevonden. Bovendien kom ik hier op GoT vaak mensen tegen die een laptop zoeken van rond de 1000 euro, en die willen heus geen 400 euro extra betalen. Je hebt wel een punt vind ik in het feit dat er niet teveel categoriëen moeten zijn.
Verbal_Kint schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:20:
Ultra-portable is 12,1 inch of kleiner? Wordt wel een brede categorie dan. Zijn flybooks te vergelijken met de MSI's van 2.2 kilo?
Voor mij is een ultra-portable inderdaad 12 inch of kleiner, qua gewicht maximum 2 kg.
Moet een Gamersnotebook 17 inch zijn?
Hangt ervan af. Ja, want de beste grafische kaarten vind je enkel in 17 inch modellen.
Neen, want sommigen willen een wat meer draagbare laptop waar ook mee te gamen valt.

Verwijderd

Heb zojuist een foldertje ontvangen over een laptop 17" WS Go7800 GFX in SLI >:) opstelling
laptop kostte wel € 3500,-

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-01 10:45
Het voordeligste game laptop is op dit moment toch de Dell Inspiron 9400 denk ik. Ik heb nergens anders een Geforce 7800 Go laptop gevonden voor de prijs die Dell vraagt.

• m_a_rnix
LievenD schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:12:

Voor mij is een ultra-portable inderdaad 12 inch of kleiner, qua gewicht maximum 2 kg.
Als dat zo is moeten we een andere categorie verzinnen waar de MSI's inkunnen.. Niet alleen omdat ik er één heb, maar ik denk dat ze voor laptops van dit formaat verreweg de beste value for money bieden en dus in de BBG voor zouden moeten komen.

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02 15:48
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:40:
Heb zojuist een foldertje ontvangen over een laptop 17" WS Go7800 GFX in SLI >:) opstelling
laptop kostte wel € 3500,-
GFX?
SLI?
lijkt me stug een SLi in een laptop. En ik denk dat je een GTX gezien hebt

Dit vind ik wel een leuke, de D900K
17" breedbeeld
AMD X2 Dual Core AMD Athlon64 X2 4800
nVIDIA GeForce Go7800GTX (G70GTX 256MB VGA)
2GB geheugen DDR400

2x100GB SATA 7200rpm harddisks Raid 0
Interne 54Mbps draadloze LAN module
2 stuks DVD+/-R (her)schrijver intern

[ Voor 7% gewijzigd door achterop23 op 04-03-2006 22:34 ]

Verwijderd

Zo stel ik mij de categorieën voor, en de belangrijkste eigenschappen:

Ultra-portable €1500-2000
>12,1" >2kg

Budget €700-800
gewoon voor studentjes met wat minder geld, 15 of 15,4"

Basis €1000-1200 (ja, het zit dicht tegen de budgetlaptop aan, maar is een veelvoorkomende categorie, waaronder ik :P)
breedbeeld, non-shared videogeheugen, evt. 1 GB RAM

Desktopvervanger €1500-2000
17" snelle harde schijf, veel opslag, 1 GB RAM

Gamer en High-End zou ik hetzelfde doen €2000-3000
Goede videokaart, veel RAM, als het kan kleiner dan 17" (het is geen desktopvervanger)

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Ik zou zeggen, kijk bij de eisen van de verschillende categorien van de twee notebook bbg die geschreven zijn en pas ze aan ... scheelt een hoop werk. Mocht er animo zijn dan wil ik wel de ultra portable schrijven aangezien ik alvast weer aan het rondkijken ben voor eind begin volgend jaar.

Ben ik ook meteen weer op de hoogte van de laatste ontwikkelingen :P

Maar ik denk dat voordat we aan de bbg beginnen beter eerst even de faq en Technische laptop documentatie even up to date te brengen.

Dan kunnen we ten minste naar dingen verwijzen zodat de bbg's niet te groot worden.

• Groever
FongWan schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:38:
Ik zou zeggen, kijk bij de eisen van de verschillende categorien van de twee notebook bbg die geschreven zijn en pas ze aan ... scheelt een hoop werk. Mocht er animo zijn dan wil ik wel de ultra portable schrijven aangezien ik alvast weer aan het rondkijken ben voor eind begin volgend jaar.

Maar ik denk dat voordat we aan de bbg beginnen beter eerst even de faq en Technische laptop documentatie even up to date te brengen.

Dan kunnen we ten minste naar dingen verwijzen zodat de bbg's niet te groot worden.
Ja dat had ik ook in gedachten, is het wel verstandig om High-End en Gaming in dezelfde categorie te zetten? Bij high-end denk ik eerder aan 2gb, dual core, goed scherm, dikke harddisk etc. en bij gaming meer aan 1 of 2gb, single core (nog wel sneller in games)/dual core (wordt sneller), dikke grafische chip (voor minder dan een 7800go doen we het niet), snelle harddisk (zitten die 7.2krpm schijfjes al ergens in), en een scherm met zo min mogelijk ghosting.

• Groever
/kick xD de oude staat er nog steeds.... :(
Pagina: 1