ik heb net als pjottum ook meegeschreven aan de vorige twee notebook bbg's,
mijn insteek op de voorgestelde zaken:
categorien ziet er goed uit, op de opmerking dat je qua specs ultra portable's in andere categorien kan plaatsen is geen goed idee. qua specs is een ultra portable misschien wel gelijk aan een office of all round notebook maar mensen die kijken bij ultra portable voornamelijk naar gewicht en omvang van de notebook. bij office, all round en andere categorien gelden andere eisen met betrekking tot gewicht omvang etc.
ik wil best meehelpen maar zal pas rond 2e week maart even tijd hebben en na 1e week april. dat moet voldoende tijd zijn om het concept verder uit te werken en de inhoudelijke aspecten van de notebook bbg zoals:
- categorien, waarbij zaken als gebruik, eisen hardware en budget worden bepaald
- opbouw van elke guide, zodat er een uniforme guide is net zoals op t.net
- benchmarks en reviews zoeken, kost veel tijd !!!
- vergelijkingen maken en zoeken van onder andere: cpu's, gpu's, platformen (lees turion, core duo, centrino napa, carmel, carmel+,sonoma overzichten en verschillen), kost ook aardig wat tijd als je dit goed wilt doen
tevens was er ook ooit een topic voor feedback van de notebook bbg's volgens mij zit een link in de bbg inleiding.
neem ook contact op met Aikeleer aangezien hij de vorige twee bbg's heeft gecoordineerd.
Voor meer input en hulp kan je me bereiken op het e-mail adres in mijn profile.
Zoals ik al zei, ik wil best meehelpen maar ik moet ff kijken hoe ik mijn tijd zit.
Succes.
edit:
aanvulling op bovenstaande opmerking, ga inderdaad altijd uit van standaard configs, dat is ook het makkelijkste qua vergelijken best bang for buck want daar draait een best buy guide nou eenmaal om. waar krijg ik de beste prijs kwaliteit verhouding. en als je als tweaker wilt uitbereiden in de zin van extra ram en andere harddisk dat kan je zelf wel doen en dan ben je vaak nog goedkoper uit ook dan dat je het door de shop laat doen.
[
Voor 14% gewijzigd door
FongWan op 21-02-2006 16:14
]
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |