[2000] Nu nog Windows 2000 (Frans) kopen, mogelijk?*

Pagina: 1
Acties:

• Tommetje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11-2024
Oke, ik zit met een klein probleempje. We zijn bezig met de ontwikkeling van een computernetwerk voor een school in Senegal, en daarop willen we windows 2000 installeren. Nu heb ik gezocht, maar nu weet ik dus niet of windows 2000 nog te bestellen is? Kan iemand mij hier mee helpen? Wat ik dus zoek is:
  • 10 x windows 2000 (1 cd, 10 licencies bv), franstalige versie (of multilanguage-pack).
  • 10 x office 2000 Pro (1c, 10 licencies bv), franstalige versie (of multilanguage-pack).
Is dit nog te krijgen? Zoja, waar en wat zijn de kosten?

Alvast bedankt!

Hoi!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik denk dat je het beste rechtstreeks via Microsoft of een MS-reseller kan informeren. Dan kan je misschien ook nog wat korting lospraten, wat je in een winkel zondermeer niet gaat lukken.

Verwijderd

Al eens op bijbvoorbeeld Ebay gekeken. Wordt ook het een en ander aangeboden.

Succes met je project in Senegal!

• MrDrako
  • Laatst online: 05-03 12:18

MrDrako

nep ict'er

http://tweakers.net/pricewatch/cat/404

Tweakers heeft toch zo'n handige pricewatch

edit: oh frans, sorry niet gezien, maar neem contact op met de winkels die UK leveren ofzo, kunnen misschien ook wel frans leveren.

[ Voor 46% gewijzigd door MrDrako op 20-02-2006 15:41 ]

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

http://tweakers.net/pricewatch/cat/211/top

Windows 2000 staat er nog wel in de Engels talige en Nederlands talige, misschien dat je het bij een Franse webshop nog wel kan bestellen dan ?

Blij Met Wilco

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:15

Piggen

Lekker bakkie

Zie jij het staan dan?

Windows 2000 is ondertussen wel end of life. Is Linux geen optie? Zal aanzienlijk in de kosten schelen. Dan ga ik er wel vanuit dat die Senegalezen nog nooit met een computer gewerkt hebben en dus niet gewend aan Windows zijn.

Verwijderd

Succes met je project in Senegal!
SIndswanneer bestaat er een pricewatch van Tnet die buiten BE/NL grenzen?

edit; SENEGAL (voor de mensen die het niet snappen)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 15:49 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:33

Dido

heforshe

De pricewatch heeft een landenfilter ;)

Maar ik zie alleen win2000 pro OEM staan, geen retail, nog los van de taal. Kennelijk zie ik iets anders dan anderen?

Wat betekent mijn avatar?

• Tommetje
Linux is opzich wel een optie, maar we willen het simpel houden, dus leek ons windows 2000 de beste optie. In de pricewatch staat idd alleen NL/UK. We hebben al een aantal shops afgebeld, maar tot nu toe nog geen gevonden die het kunnen leveren.

Via Ebay is tweedehands, en dat is niet echt de bedoeling.

Via Microsoft zelf gaan we nog proberen. Alvast bedankt, meer tips zijn altijd welkom!

Hoi!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb me hier eens over gebogen i.v.m. mijn werk.
Het kwam er op neer dat je een Windows XP moet kopen om legaal Windows 2000 te kunnen gebruiken. Er worden geen nieuwe windows 2k licenties meer uitgegeven. Wat je dan dus kunt doen is een willekeurige WIndows 2000 CD pakken met een willekeurige licantiecode.

De XP licenties dekken de 2000 installaties 100% af. Voor een Windows 2000 Professional installatie heb je dan ook wel een XP professional licantie nodig.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

http://www.hardware.be/software/os/microsoft/

Ik weet haast zeker dat sommige shops in belgie wel franstalige heeft

Belgische webshops heb je meer aan denk ik !
Vaak leveren ze ook naar Nederland :)

Blij Met Wilco

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan altijd kijken of je gebruik kunt maken van het downgrade right, dus dan kan je gewoon Win XP licenties kopen, maar Win 2000 installeren. Dit kan eventueel in een volume license, dat kan namelijk al vanaf 5 werkstations.

Zie: MS Downgrade chart en MS NL licentievormen
Bram77 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:47:
De XP licenties dekken de 2000 installaties 100% af. Voor een Windows 2000 Professional installatie heb je dan ook wel een XP professional licantie nodig.
Hangt wel van je licentie af, kijk even na of het ook daadwerkelijk mag in de downgrade chart...
Tommetje schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:46:
Linux is opzich wel een optie, maar we willen het simpel houden, dus leek ons windows 2000 de beste optie. In de pricewatch staat idd alleen NL/UK. We hebben al een aantal shops afgebeld, maar tot nu toe nog geen gevonden die het kunnen leveren.
Taal is echt geen probleem als je een volume license afneemt, kwestie van de juiste disk kit bestellen.

[ Voor 29% gewijzigd door blackd op 20-02-2006 15:52 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Tommetje
Bram77 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:47:Wat je dan dus kunt doen is een willekeurige WIndows 2000 CD pakken met een willekeurige licantiecode.
Het probleem is dan nog steeds dat we geen franstalige windows 2000 hebben..

Hoi!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Daar moet toch zonder al te veel moeite aan te komen zijn ;)

• Tommetje
Vanmiddag gebeld met Microsoft, zij konden ons niet verder helpen (:?). Maar goed, ook contact gehad met de stichting, zij zouden gaan proberen om het te krijgen via onze schoolleverancier. Ff afwachten nog, ik laat het jullie nog wel horen. :)

Hoi!

Verwijderd

Tommetje schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:57:
Het probleem is dan nog steeds dat we geen franstalige windows 2000 hebben..
Je kan toch gewoon een w2k FR CD downloaden van een p2p netwerk? Dit is legaal in het Nederlandse rechtssysteem, waarschijnlijk in het Senegalese rechtssysteem ook wel.

Vervolgens moet je een licentie hebben, maar zoals Bram77 al zegt zal een Engelse licentie (o.i.d.) ook wel gaan werken.

Edit: ik weet toevallig dat er een grote markt is voor 2e hands licenties (compu's die weggaan bij bedrijven hebben er vaak nog een stickertje opzitten, deze zijn voor een prikkie te koop). Volgens mij is het op deze manier voor jou heel goedkoop (ik neem aan dat je budget niet oneindig is).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 19:16 ]

Verwijderd

www.tweakers.fr })

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 19:17 ]

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Je geeft een link die niet eens werkt... :X
Valt meer onder spam

[ Voor 8% gewijzigd door -Thunder- op 20-02-2006 20:30 ]