Toon posts:

HDMI => DVI zonder DHCP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel opzoekwerk heb ik eindelijk mijn Yamaha rx-v2600 a/v receiver gekocht. Grotendeels voor de scaler functie die erop zit (en die enkel via HDMI werkt).

Thuis aangekomen sluit ik het toestel via een hdmi kabel en een hdmi/dvi adaptor aan op mijn Dell 2405 lcd scherm maar krijg ik geen beeld. Na wat opzoekwerk komt diit omdat het Dell scherm geen DHCP op DVI ondersteund (had ik niet aan gedacht bij het kopen van de receiver).

Na nog wat opzoekwerk op dit forum en op het internet kom ik erachter dat er 2 toestellen van Spatz bestaan (DVIMAGIC en DVI_HDCP) die dit kunnen oplossen maar die worden echter niet (meer) verkocht.

Zijn er hier tweakers die soortgelijke toestellen kennen of een andere oplossing voor mijn probleem zodat ik de scaler functie van de Yamaha kan gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
... niemand een idee? ...

Verwijderd

Ja lekker, wordt het signaal naar analoog omgezet 8)7
Denk niet dat dat de bedoeling is

En die apparaten die niet meer verkocht worden zijn gemaakt met een lading DHCP chips die eigenlijk voor beeldschermen bedoeld waren. Waarschijnlijk zijn ze dus nu door hun lading illegale chips heen :P

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik ook al tegen gekomen. Hiermee zou ik de scaler-functie op mijn receiver kunnen gebruiken maar ik vrees een beetje voor het verlies van kwaliteit bij het omzetten naar VGA.
En die apparaten die niet meer verkocht worden zijn gemaakt met een lading DHCP chips die eigenlijk voor beeldschermen bedoeld waren. Waarschijnlijk zijn ze dus nu door hun lading illegale chips heen
Hmm, niemand nog ergens zo'n chip liggen :P