[Bluetooth]: Dongle wordt niet gedecteerd

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:20
Ey beste mensen

Ik kreeg een paar dagen geleden telefoontje van een vriend die een dongle had gekocht, Hij zei tegen mij dat de dongle niet werkte.

Ik ging toen langs bij hem. en nam mijn laptop mee. Eerst verwijdere ik de software die hij had meegekregen en toen reboote ik. nadat ik dat had gedaan, deed ik de dongle in de usb poort en vreemd genoeg werd hij niet gedecteerd. Dus de melding niet hardware gedetecteerd kwam niet. Toen ik bij apparaatbeheer ging kijken stond er ook geen apparaat tussen met vraagteken/uitroepteken. Toen installeerde ik de software Bluesoleil, toen ik die had geinstalleerd en opstarte, plugde ik de dongle er opnieuw in. maar nogsteeds werd hij niet gedetecteerd. toen ging ik via google de nieuwste software binnenhalen. maar dat had ook niet geholpen. toen ik deze dongle uitprobeerd op mijn laptop werd hij ook niet gedecteerd, dus er kwam geen geluid dat er hardware werd gedecteerd,

Op de handleiding op de cd,

staat het merk Telepower bluetooth usb dongle BT-d001

You and I have memories longer than the road ahead

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik denk dan echt dat die dongle idd kapot is, ruil 'm is om in de winkel dan!

Wat waren de OS'en waarop je 't geprobeert hebt? Moet niet veel uitmaken opzich mja..

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Captain Planet
De os die ik heb gebruikt is windows xp Home en Proffesional, ik weet niet of het wat uitmaakt maar de dongle lampje gaat aan, dus stroom krijgt ie

[ Voor 44% gewijzigd door Captain Planet op 20-02-2006 15:23 ]

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 02:18

DeTeraarist

#Boots2Asses

Volgens mij is het bij dongles de bedoeling, dat je eerst de drivers installeert en daarna pas de dongle in je usb plug stopt. Ik weet niet wat dat BlueSoleil is (Blauwe Zon? :o)? Als dat de drivers zijn, heb ik niks gezegd, anders zou ik eerst opzoek gaan naar drivers.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Weet je zeker dat het een dongle is en dus niet gewoon een Bluetooth adapter? Bluesoleil is namelijk een Wireless merk; en geen softwarefabrikant :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je een nieuw USB-apparaat inplugt moet je in windows altijd wel een schermpje/ballonnetje krijgen met 'hardware gedetecteerd' blabla. Ik heb zelf ook zo'n Bluetooth dongle met Bluesoleil-software en biji npluggen kreeg ik meteen een schermpje met 'hardware gedetecteerd' e.d. Ga er dus ook maar vanuit dat het ding van jou kapot is.
Spider.007 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:31:
Weet je zeker dat het een dongle is en dus niet gewoon een Bluetooth adapter? Bluesoleil is namelijk een Wireless merk; en geen softwarefabrikant :)
Oorspronkelijk werd de term 'dongle' idd altijd als een soort hardwarematige beveiliging van software gebruikt, maar volgens mij is het nu wel een vrij normale term voor usb stickjes e.d.... Denk dat jij dat ook best wel weet ;) Overigens werkt de Bluesoleil software maar met een beperkt aantal merken Bluetooth-sticks, dus wat dat betreft is de term dongle mog niet eens zo slecht bedacht ;)

[edit] Overigens geeft Wikipedia ook aan dat de term 'dongle' ook voor USB-apparaatje zoals Bluetooth-adapters (antennes) wordt gebruikt.

[ Voor 27% gewijzigd door Palomar op 21-02-2006 11:47 ]

• Captain Planet
Ik heb hem teruggeven aan de jongen met de mededeling van ga er mee naar de winkel

maar bedankt voor het meedenken _/-\o_

Pagina: 1