Toon posts:

[linux] Fedora/Gnome server achter router plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Normaal te vinden op /14, maar nu even hier binnen gewandeld om wat te vragen over het installeren van een websserver die ik aan het maken/voorbereiden ben. Maak al geruime tijd websites en applicaties, en we vonden het hier tijd om een eigen server te maken.

We zijn bezig met een systeem waarop Fedora Linux met een Gnome interface geplaatst wordt. Dit is nagenoeg gereed. Echter dan de volgende stap:
onze domeinnamen moeten ontvangen worden op onze gloednieuwe server. Kwestie van forwarden naar ons IP-adres van de server, leek ons. Dit klopt op zich wel, ware het niet dat de server achter een router staat. Kort uitgelegd:

We hebben een ADSL verbinding op kantoor. Deze komt binnen op een router, en de router verdeeld de verbinding over alle aanwezige pc's - waaronder de server.
Aangezien er hier weinig kennis aanwezig is over servers, DNS, etc. de vraag:
Is deze situatie mogelijk en zo ja, waar dienen we rekening mee te houden?

Ik stel deze vraag omdat ik verwacht dat het door de situatie hier (ADSL-router-meerdere pc's) problemen gaat opleveren. Dank voor het meedenken,

..dan vlucht ik snel weer terug naar m'n programming-hok /14 :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 15:00 ]

Verwijderd

volgens mij moet je alleen op dat ip poort 80 voor http server forwarden en de overige applicaties ook de poorten voor forwarden?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:07:
volgens mij moet je alleen op dat ip poort 80 voor http server forwarden en de overige applicaties ook de poorten voor forwarden?
Dit kan met behulp van Apache/dit gebeurd met dat Apache geïnstalleerd is. Dus het feit dat het geheel achter een router zit zal dan niet uit moeten maken zeg jij?

Verwijderd

Je moet in de config van de router wel instellen dat als een bezoeker van buitenaf bij jou een webpagin opvraagd (standaard op poort 80 van de server) je router het verkeer op poort 80 dus doorstuurd naar intern ip van de linux server (192,168.0.x bijvoorbeeld)

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Idd, 80 vanuit je router forwarden naar je server, en in je server de router als default gateway instellen.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Tsja, ook voor mensen uit /14 geldt dat zij Het Grote Poortmappingsverhaal wel even kunnen zien ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.