Toon posts:

Wat is nu de QVL waard van ASUS??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een A8N-SLI Deluxe ( Gaming Edition) moederbord,
de reden waarom ik gekozen heb voor dit mobo is dat ik altijd een budget van 200 euro uitrek voor een mobo en omdat me de extra overklok features me erg aanstonden. ( extra optional fan , heatpipe systeem, extra warmteafvoerend moederbord design, 8 phase power enz )

Nu zat ik laatst de handleiding door te lezen en zag dat ASUS een QVL heeft. ( Qualified Vendor List )
Dit houd in dat ASUS min of meer bij bepaalde merken en reepjes garandeerd dat alles qua geheugen werkt.Nu zag ik tot mijn grote verbazing dat mijn reepje Corsair XL3200Pro als ik het goed heb,, ik maar 2 van de 4 geheugen banken kan gebruiken ( in Dual channel mode ) volgens de QVL.
Bij 2 * dual channel mode stond geen vinkje.( dus 4 banken in gebruik )
Ik heb nu 2 * 512Mb.

Betekend dit nu dat als ik 2048Mb wil hebben dat ik 2*1024Mb modules moet kopen inplaats van nog eens 2 * 512 of is deze QVL echt super fail safe? ( dat wil zeggen dat die lijst met een grote korrel zout moet worden genomen )
Ik zou het namelijk een grote teleurstelling vinden als je alleen met super langzame ( CAS 3 ) in dubbele Dual channel ( 4 banken ) kan werken.( bij die staan wel vinkjes bij 2 * dual channel )

Wie heeft meer info??

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je kan er 4 gebruiken, alleen niet op de volle snelheid. Dit is geen beperking van je moederbord, maar van je CPU en het hangt er vanaf welke core je hebt. Hier ga ik verder niet uitgebreid op in, daar is van alles over te vinden op GoT en Google. 2x 1024 is dus wel aan te raden, vanwege de snelheid, alhoewel de laaste revisie 4x 512MB (mits single sided) ook op 400Mhz 1T kan draaien.