Toon posts:

Enig commentaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

over 2 dagen ga ik een nieuwe computer bouwen voor mijn verjaardag. Mijn vader geeft het en had gezegt dat ik er maar een moest uitzoeken voor een redenlijke prijs die zo'n 3 jaar meegaat.

Persoonlijk speel ik veel WoW, Call of Duty 2 en surf ik wat.
Het systeem wat ik heb samengesteld is

Kast = Antec TX1050B
Mobo = Asus A8N-SLI Deluxe
processor = AMD Athlon 64 X2 4200+
ram = Mushkin PC3200 High Performance Dual channel 2048MB kit
harde schijf = Hitachi T7K250 250 Go 7200 RPM 8 Mo Serial ATA II
DvD brander = Asus 1608P2 Noir

Volgens mij is de processor goed voor de toekomst, omdat dual core denk ik nodig wordt, net zoals een dvd brander en 2gb ram
videokaart = Radeon X1900XT

Prijs totaal = 1723.70

Ik ben niet zeker over welke koelers ik zou moeten neemen, omdat ik er niet veel info over heb gevonden.
Daarbij zou ik graag enige opmerkingen horen.

:)

( since bronnen nodig schijnen te zijn zet ik de sites waar ik de spullen koop hier:
http://www.e-soph.com/pub...&cat=41&id=4661&origin=10
http://www.actualis.com/a...pid=&origine=monsieurprix
http://www.toutpourlamicr...5484&referer=monsieurprix
http://www.oc-wear.com/pd1194649481.htm?categoryId=20
http://www.actualis.com/a...pid=&origine=monsieurprix
http://www.surcouf.com/Ca...it.aspx?idproduct=9607964 )

Edit: Ik woon in Zijd Frankrijk, dus daarom bestel ik in Frankrijk :)
en mijn vader is trouwens tegen upgraden (volgens iemand die met computers werk en die hij kent is het altijd beter om even te wachten en dan een nieuwe te kopen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 14:39 ]

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01-2025
Ik zou persoonlijk als je zulke spellen speelt investeren in een snellere Single Core processor, want je hebt er niet veel aan ofzo, tenzij je video/foto bewerkt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Leuk systeempje. Maar weet je zeker dat je een SLI bord wilt? Je kunt ook de goedkopere variant, de A8N-E nemen.
schaap2005 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 14:18:
Ik zou persoonlijk als je zulke spellen speelt investeren in een snellere Single Core processor, want je hebt er niet veel aan ofzo, tenzij je video/foto bewerkt.
In de toekomst gaan spellen wel dual core ondersteunen waarschijnlijk. En er zijn ook al spellen die nu al baat hebben bij dual core. Aangezien de PC een tijdje meemoet, lijkt een dual core proc me geen overbodige luxe.

[ Voor 70% gewijzigd door RoD op 20-02-2006 14:19 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
Woon je in nederland? Zo ja, dan zou ik het niet overzees bestellen, want dan kan je wel problemen krijgen met garantie en evt verzendkosten e.d.

Het systeem is wel goed inderdaad en zou wel een paar jaar mee moeten gaan

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Waarom koop je bij zoveel verschillende buitenlandse shops? Dan ben je relatief veel kwijt aan verzendkosten, invoerkosten etc. Ook is garantie claimen een stukje moeilijker.

Als je niet van plan bent om te gaan overklokken, voldoen de standaard koelers gewoon.

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
prima systeempje, maar....... Is het niet slimmer om een nVidia plank er in te prikken; dan hou je de mogelijkheid nog open om in de toekomst middels SLi je grafische kaart te upgraden. Crossfire is niet hetzelfde als SLi.

Geen Ping, wel Pong

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:47

Just_I

What did you just say?

Mja, waarom een SLi mobo nemen als je er een Ati videokaart in weilt stoppen?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:55

LordofWhatever

Uuhhh....?

naar wat ik gehoord heb heeft de arctic freezer 64 pro een goede prijs/kwaliteits verhouding.
misschien kan je beter voor een crossfire bord gaan, kan je later en x1900xt masterkaart bijprikken. denk aan de Asus a8r-mvp. voor de rest: :9~ ;)

[ Voor 6% gewijzigd door LordofWhatever op 20-02-2006 14:23 ]

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
De boxed cooler werkt prima. Lekker stil en je kan ook best overclocken (ikzelf heb een 600mhz OC staan en het blijft prima koel)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-02 21:58
Zozo, leuk verjaardagscadeautje krijg jij zeg :P voor zo'n bedrag heb ik van mijn ouders in mijn hele leven bij elkaar aan verjaardagdscadeautjes gekregen...

maar goed, ontopic dan maar :)
Als ik jouw was zou ik voor een X2 3800+ gaan en wat minder high-end geheugen nemen. het geld wat je bespaart zou ik in een 2e schijf steken welke je dan mooi in RAID 0 kunt zetten.

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-02 23:36
Ik weet niet of je 1/3 van al je geld wilt uitgeven aan een van de duurste videokaarten die er nu is. Het is natuurlijk cool, maar als je ipv 600 euro nu iets van 300 euro uitgeeft aan een videokaart, dan kan je over 1 1/2 jaar er weer eentje kopen, die sneller is dan degene waar je nu 600 euro voor neertelt.
Tenzij je vader heeft gezegd dat hij alleen nu de pc betaald, want dan moet je nu natuurlijk het geld uitgeven ;)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
GH45T schreef op maandag 20 februari 2006 @ 14:23:
Zozo, leuk verjaardagscadeautje krijg jij zeg :P
offtopic: een alternatief kan zijn dat zoonlief zelf andere kristallen op het moederbord van de familiepc gaat zitten solderen omdat het allemaal 'best sneller kan'. Been there, done that in 1990 ofzo;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:25

Piggen

Lekker bakkie

LordofWhatever schreef op maandag 20 februari 2006 @ 14:22:
misschien kan je beter voor een crossfire bord gaan, kan je later en x1900xt masterkaart bijprikken. denk aan de Asus a8r-mvp. voor de rest: :9~ ;)
Lijkt mij ook een goed plan, ook al ben je niet van plan om Crossfire te gaan gebruiken. Xpress 200-borden doen niet onder voor nForce-2 borden (mits de ATI-chipset gecombineerd wordt met een ULi-chipset, zoals Asus en MSI doen) en hebben als voordeel dat ze passief gekoeld zijn.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

met bronnen bedoelen we dus bronnen waar je info vandaan hebt gehaald en niet waar je spullen gaat kopen :z

Al met al blijft het een magere topicstart en gaat dit topic op slot. Kijk eens goed naar het voorbeeld topic bij Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.