Livebox "verbindings" problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• sdenhoudijker
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
He mensen,

Ik wist niet zeker of het nou onder IT viel of onder NT. Dus dit postje kom je bij beide tegen.
zoals blijkbaar nog veel meer lotgenoten hier op GOT heb ook ik problemen met mijn livebox :'( . En ik heb dan ook de hoop dat jullie mijn kunnen helpen, want ik begin er een beetje ziek van te worden.
Het probleem is het volgende: ik ben op dit moment op stage in frankrijk en heb daar een internet abonnement van wanadoo genomen, dit abonnement heet MAX2+ en heeft een theoretische snelheid van 20 Mbit down. Na het aansluiten van het kastje ging alles goed, ik heb een centrino laptop dus er zit een wifi kaartje ingebakken. Hier bij de livebox in frankrijk zit er al wifi in, zonder een extra PCMCIA kaart. Na het aansluiten en invoeren van mijn code ging alles goed en de box gaf aan dat er een verbinding was (het @ lampje brandt continu). Het eerste dat je op zo'n moment probeert is explorer en google. En daar gaat het fout, explorer denk heel lang na (groene balkje rechtsonderaan) en zegt dan dat hij de pagina niet kan vinden. In outlook gebeurd er iets anders waardoor ik denk het probleem een klein beetje te begrijpen, hij probeert namelijk te synchroniseren, en na ongeveer 20sec vindt hij een verbinding. En gaat dan de laatste messages binnenhalen, maar dit gaat zo verschrikkelijk langzaam dat ik hem maar stopzet (geschat 20 bytes/s). Ik denk ook dat explorer er daarom mee ophoudt, af en toe krijg je wel de titel van de site te zien, maar omdat de datarate zo langzaam is stopt hij er na een tijdje mee.
Het vreemde is dat Skype wel werkt. Deze krijgt een goede verbinding en heeft een goede geluidskwaliteit.
In de netwerkeigenschappen van windows is ook te zien dat er een internet verbinding is.
Het maakt geen verschil of ik via wifi of via een utp kabel ben verbonden.
Ik hoop dat het probleem voor jullie zo een beetje begrijpbaar is omschreven en jullie me kunnen helpen. Want bij Wanadoo france zijn ze niet echt behulpzaam.

StiX

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Ik wist niet zeker of het nou onder IT viel of onder NT. Dus dit postje kom je bij beide tegen.
In de policy staat duidelijk dat cross-posting niet toegestaan is en dat je bij twijfel contact op kunt nemen met een moderator. Dit topic gaat bij deze dan ook op slot.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Dit topic is gesloten.