Toon posts:

Partitie op externe HD beschadigd, data kwijt ?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik een Maxtor 80 gig schijf in een externe behuizing zitten, via USB 2 aan de pc aangesloten.
Via schijfbeheer deze schijf in 2 partities verdeeld, schijf P en schijf O.

Nu was ik laatst op schijf O een film aan het downloaden, maar tegelijkertijd een andere file in mijn share aan het zetten, deze file moest "gehashed" worden en daar ging het mis.

ineens kwam het programma (dc++) met de melding dat O niet meer leesbaar is of wellicht beschadigd is.

Ik schijf afgekoppeld nadat ik het apparaat had afgesloten en opnieuw er aan gehangen, niks schijf O blijft onleesbaar of beschadigd.

Schijf P (de andere partitie) draait vrolijk door.
In schijfbeheer geeft W2K ook aandat de partitie aanwezig is maar er geen data op staat, formateren is de enige oplossing.

Graag zou ik de data nog redden op O, maar, hoe? iemand een goeie tip ?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een tip: data recovery tooltje gebruiken?

Ey!! Macarena \o/

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 08:56
Ik denk dat je moet beginnen met kijken wat er precies mis is gegaan op O. Bad Blocks of een Filesystem probleem? Had je hem geformateerd naar NTFS of stond er nog FAT32 op?

Als alleen de partititie beschadigd is, of zelfs als er een aantal bad blocks op staan, kun je de meeste data nog wel terughalen met recovery tools. De FAQ moet je hierbij wel verder helpen en ander moet Google wel soelaas bieden. Er zijn genoeg artikelen, tools en how-to's hierover te vinden...

[ Voor 18% gewijzigd door Klaus_1250 op 20-02-2006 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beide partities NFTS partities

Ik heb de FAQ al als favorite opgeslagen, zal binnenkort wel eens kijken met welk recovery tooltje ik het beste uit kom.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het staat gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord :) En hier op GoT wordt echt wel van je verwacht dat je op z'n minst de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum raadpleegt eer je een topic start. Dat heb je in dit geval dus overduidelijk niet gedaan. En dat is dus niet de bedoeling hier op GoT ;) Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.

Dit topic is gesloten.