kan je in regedit?
probeer daar in de \LOCAL-MACHINE\software\microsoft\currentversion\Run\
een sleutel aan te maken die zegt:
"c:\%d.net dir%\dnetc -hide"
Verwijderd
Ik neem aan dat je 'm via start-instellingen -taakbalk & menustart- programma's in t menustart al heb toegevoegd?
en in ini file "display detached=yes" heb gezet?
dan start
automatisch op en zal hij niet zichtbaar zijn op 't bureau blad.
Wel istie zichtbaar bij ctrl-alt-delete, en als dat vervelend is zou je de naam van dnetc kunnen vervangen door iets anders ( winstart ofzo ) waardoor anderen denken dat het in 't menu hoort.
( of heb je dit al gedaan en bedoel je wat anders ).
iig SUCCES.
( en kan je je usericon wat langzamer zetten, kan ik wat aantekeningen maken
)
dan start
Wel istie zichtbaar bij ctrl-alt-delete, en als dat vervelend is zou je de naam van dnetc kunnen vervangen door iets anders ( winstart ofzo ) waardoor anderen denken dat het in 't menu hoort.
( of heb je dit al gedaan en bedoel je wat anders ).
iig SUCCES.
( en kan je je usericon wat langzamer zetten, kan ik wat aantekeningen maken
Ik wil dat em niet te zien is in het startup menu maar toch automatisch gestart wordt.Op maandag 22 januari 2001 18:55 schreef #BRILSMURF het volgende:
Ik neem aan dat je 'm via start-instellingen -taakbalk & menustart- programma's in t menustart al heb toegevoegd?
dan startautomatisch op en zal hij niet zichtbaar zijn op 't bureau blad.
ik ga ook eens proberen of ik niks kan doen via msconfig
Hehe, ik zal zien wat ik kan doen ...Op maandag 22 januari 2001 18:55 schreef #BRILSMURF het volgende:
( en kan je je usericon wat langzamer zetten, kan ik wat aantekeningen maken)
Je moet gewoon in de dos-box naar de map gaan waar je koe staat en dan toch gewoon dnetc -install doen.
Je ziet m niet in de takenbalk , nergens eigenlijk. Je kunt alleen zien dat ie draait als je een logfile laat aanmaken door het koetje.
Je moet m wel eerst opnieuw opstarten als je m wil draaien of anders dnetc -svcstart doen (ook in de dos-box uiteraard)
Je ziet m niet in de takenbalk , nergens eigenlijk. Je kunt alleen zien dat ie draait als je een logfile laat aanmaken door het koetje.
Je moet m wel eerst opnieuw opstarten als je m wil draaien of anders dnetc -svcstart doen (ook in de dos-box uiteraard)
Verwijderd
Wel lezen he brilsmurf?
-install gaat alleen op NTmachines; niet op 95/98/ME
Is het nou idd mogelijk om door middel van een regsleutel em te laten opstarten zonder dat ie in startup in het startmenu staat??
Dat ga ik zo es proberen!
Hoe zit het met de verwijzing naar de subdir?
Stel: ik heb em in c:\windows\temp (nee, daar heb ik em NIET echt!)
Dat wordt dan:
"c:\%windows\temp dir%\dnetc -hide"?
of
"c:\%windows dir%\%temp dir%\dnetc -hide" ?
Is het nou idd mogelijk om door middel van een regsleutel em te laten opstarten zonder dat ie in startup in het startmenu staat??
Dat wordt dan:
of
Ja, dat zou ik ook wel willen weten en zou het zo lukkenOp maandag 22 januari 2001 20:58 schreef aginor het volgende:
Dat wordt dan:
of
ik ga het morgen eens proberen als iemand eerder is mag die het gerust posten of het lukt of niet ...
Ik heb het zo al op meer dan 30 computers zo gedaan en nu nog steeds werken op win95, win98, win2000, maakt echt niet uit hoor.Op maandag 22 januari 2001 20:58 schreef aginor het volgende:
Wel lezen he brilsmurf?
Verwijderd
ehrrr?!?
morgen nog maar es op mun werk proberen..
Ik probeerde het hier thuis en tot mijn stomme verbazing lukt het inderdaad!
Ik had het alleen een keertje op mijn werk geprobeerd maar toen mislukte het!
Excuses en Thnx mate!
morgen nog maar es op mun werk proberen..
Ik probeerde het hier thuis en tot mijn stomme verbazing lukt het inderdaad!
Ik had het alleen een keertje op mijn werk geprobeerd maar toen mislukte het!
Excuses en Thnx mate!
* [eNeRGy] ]is toch wel eens benieuwd waar het fabeltje vandaan komt dat -install niet op W9x machine's kan..
Sterker nog, het kan zelfs onder linux !
Sterker nog, het kan zelfs onder linux !
Hoe kan je dan zien of het wel effectief draait:?
mja ik ben bezig over win 95 - 98 of Me hé, ik wil daar zien of ie wel degelijk draait met de -install optie. Als ik dan control alt delete druk zie ik helemaal geen dnetc client staan tussen de software.Op dinsdag 23 januari 2001 10:00 schreef Kav_ het volgende:
Taskmanager -> 100% CPU usage
Je kunt in de client ook aangeven dat ie een logfile moet aanmaken (textbestand).
In de logfile kun je zien hoeveel die al gekraakt heeft en of hij draait.
Wel max. grootte aangeven voor de logfile als je er verder nooit meer bij komt.
ok zal ik eens proberen.Op dinsdag 23 januari 2001 10:18 schreef brilsmurf het volgende:
Je kunt in de client ook aangeven dat ie een logfile moet aanmaken (textbestand).
Verwijderd
Energy,
ik weet weer wat er mis is met een -install op een 95-machine:
RCSS kan daar nog steeds niets mee (suggesties?)
voordeel is wel dat er nu geen snelkoppeling in de startup hoeft te staan
Hmm, wat is RCSS ?Op dinsdag 23 januari 2001 16:33 schreef aginor het volgende:
Energy,
Ik heb het dus gevonden, dankzij dit stukje voorbeeldje van oVeRLoaD.oVeRLoaD schreef het volgende:
Als je wil dat het automatisch start hidden, bij het opstarten, volg je de volgende stappen:
-Regedit
-HKEY_LCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run Maak je een nieuwe key aan.
Bij mij is dit Graasclient (bij Value Name)
-Dan dubbelklik je op het data gedeelte waar er alleen 2 "" staan
-Hier vul je het path in naar uw cliënt en eventueel functies, zo heb ik daar c:\progra~1\distri~1.net\dnetc.exe -hide ingevuld.
Voila dat was het.
Nu kan je het controleren door simpel weg in het run venster msconfig te tikken, daar kan je in het tabmenu "startup" je client aanvinken of uitvinken, opstarten of niet opstarten.
Enige probleem dat ik nu nog heb, een reg-file aanmaken die automatisch dit doet en het juiste path ook invuld.
Daar ga ik nu eventjes opzoeken, als iemand hiervan iets weet mag die het altijd posten...
Hier vind je de Reg Key.
edit:
Ondertussen een regfile gemaakt die zou moeten werken, als het niet lukt, don't panic
Ondertussen een regfile gemaakt die zou moeten werken, als het niet lukt, don't panic
RSCC (Remote Service Controle Centre -- een utility om remote koeien te kunnen installeren en beheren) werk alleen maar onder NT en win2k, en ook alleen maar MET NT en win2k clients. Dit omdat het gebruik maakt van de NT service manager, die win9x/ME machines gewoonweg niet hebben....Op dinsdag 23 januari 2001 16:33 schreef aginor het volgende:
Energy,
Verder zou ik het aanraden om bij een linux client ook een checkpoint file aan te houden als je ./dnetc -install gebruikt. Dit omdat hij bij een shutdown nogal ruw afgebroken wordt waardoor je anders blokjes kwijt zou kunnen raken...
Intentionally left blank
Pagina: 1