CPU koeler -> barebone T2-AE1

Pagina: 1
Acties:

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik heb nu de asus barebone T2-AE1 in me huiskamer staan. Wat me stoort is het geluid wat hier af komt. De fan van de voeding heb ik al vervangen voor een papst van van 19dB maar nu is de cpu dus aan de beurt. Er zit standaard een 70x70x15mm fan op. Deze zijn nergens te vinden om te vervangen.

Ook zat er bij de CPU(een AMD sempron 64, 2800+) al een koeler. Om een of andere reden past deze niet op het moederboard.

Dan mijn vraag dus ook: wie weet welke stille cpu koeler er wél op past en redelijk stil is <20dB. Als hij op zijn stilst is is het op dit moment nog steeds 28dB.

Ik heb al gezocht op google en deze site. Maar er waren maar 3 results op deze barebone en dat ging hier niet/niet volledig over.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• LED-Maniak
  • Nu online
Weet iemand welk moederboard erin zit? Kan het niet vinden. Misschien dat in die datasheet dan de formaten voor koeler staan oid.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

http://lavalys.com

en dan EVEREST Ultimate, dan kan je even de naam van je moederbord bekijken.

Voor koeler kan je kijken voor een Zalman ofzo

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:03
Je kan de fan op +5V laten draaien, die verlooptstukjes kan je in de winkel kopen. Daarnaast zou je ook gewoon zelf even een 80MM fan erop kunnen monteren.

• LED-Maniak
  • Nu online
STIMPPYYY schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:47:
Je kan de fan op +5V laten draaien, die verlooptstukjes kan je in de winkel kopen. Daarnaast zou je ook gewoon zelf even een 80MM fan erop kunnen monteren.
Op 5Volt dan werkt de snelheidsregeling niet meer en dan gaat met moederboard flink piepen.
Een 80mm fan zou een tussenstukje voor gebruikt moeten worden want ivm. de connectoren gaat dit niet goed passen. Bestaan zulke tussenstukjes?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
Tussenstukjes heten fanadapter deze kun je hier krijgen bijvoorbeeld:
http://www.ikbenstil.nl/i...d73fece2390a6aff968953d20

Je kan ook proberen met speedfan, hier kun je in 3 stappen(afhankelijk van cpu temp) de speed regelen.

Op deze site kun je ook veel fan's vinden met geluidsniveau en maximale rpm

Wel even kijken of je plaats genoeg hebt om bijv. een grote fan kunt plaatsen.

Zalman hebben bijvoorbeeld een koelblok van koper en de fan is redelijk stil.
Koop niet een te langzame want anders krijg wordt hij te heet.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:03

• LED-Maniak
  • Nu online
Hartstikke bedankt voor de link!

Ik heb deze nu besteld + de http://www.ikbenstil.nl/product_info.php?products_id=1034

Ik hoop dat de verhoudingen hiervoor goed zijn zodat me CPU nog steeds optimaal gekoeld wordt :)

Pagina: 1