[Agentschap Telecom] Vergunning?

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik boek net weer eens een factuur van dit bedrijf in en vraag me echt af of ik voor de porto's die wij hebben verplicht ben te betalen aan dit agentschap..

Het gaat niet om een gigantisch bedrag maar goed.. 6 x 12 euro per jaar.. Toch kan ik daar wel wat beters mee als die vergunning niet nodig is..

Waar betaal je namelijk voor ? Ministerie van Economische zaken staat wel boven aan hun organigram maar goed..

Als ik een vaste radio frequentie zou hebben (denk aan radio in de zin van 538/3fm) en je zou anderen kunnen storen.. Maar de halve wereld loopt met porto's rond...En het is niet zo dat je met je porto een infrastructuur oid gebruikt...

Volgens hen zelf:
Agentschap Telecom draagt elke dag opnieuw zorg voor het beheer van het radiofrequentiespectrum in Nederland en houdt zich bovendien bezig met het verruimen en optimaliseren van het gehele elektronische communicatiedomein.
Weet iemand hoe dit precies zit?

[ Voor 5% gewijzigd door ViNyL op 20-02-2006 12:51 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ViNyL schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:50:
Maar de halve wereld loopt met porto's rond...En het is niet zo dat je met je porto een infrastructuur oid gebruikt...
Jawel. Namelijk een bepaalde frequentieband. En om dat een beetje te kunnen reguleren, zodat niet alles elkaar totaal gaat storen, zijn er die vergunningen.

En zoals je zelf al zegt is 6x12 euro per jaar nu niet echt een monumentaal bedrag..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nee goed, maar 72 voor jan doedel is natuurlijk zonde.. boek ik het liever op een goed doel :)

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08-2025

Cool_Mod_E

9200 Wp

ViNyL schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:55:
Nee goed, maar 72 voor jan doedel is natuurlijk zonde.. boek ik het liever op een goed doel :)
Zie het maar als huur om 'in jouw omgeving, exclusief gebruik te mogen maken van de betreffende frequentie' ......
Je hebt dan ook wel professionele porto's in gebruik, want voor PMR (Personal Mobile Radio) is een vergunning niet nodig....

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 15:51
ViNyL schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:50:
Ik boek net weer eens een factuur van dit bedrijf in en vraag me echt af of ik voor de porto's die wij hebben verplicht ben te betalen aan dit agentschap..

Het gaat niet om een gigantisch bedrag maar goed.. 6 x 12 euro per jaar.. Toch kan ik daar wel wat beters mee als die vergunning niet nodig is..

Waar betaal je namelijk voor ? Ministerie van Economische zaken staat wel boven aan hun organigram maar goed..

Als ik een vaste radio frequentie zou hebben (denk aan radio in de zin van 538/3fm) en je zou anderen kunnen storen.. Maar de halve wereld loopt met porto's rond...En het is niet zo dat je met je porto een infrastructuur oid gebruikt...

Volgens hen zelf:

[...]

Weet iemand hoe dit precies zit?
waar je dat voor betaald geen idee mail of bel eens naar AT
verder spoort het AT etherpiraten op

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens de tarievenlijst 2005 is het zelfs 13 euro per mobiel radiozendapparaat.
Je betaald inderdaad voor het mogen gebruiken van een reguleerde frequentie. Als je dat niet wil moet je pmr of lpd portofoons gaan gebruiken.
Pagina: 1