Toon posts:

[Laptop]Ice-Tea in laptop, doet niks meer

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste ..,

ik heb hier een laptop staan waar Ice-Tea in gekomen is, het gaat om een Medion van +/- een jaar oud. De laptop is bij mij gebracht en doet helemaal niks meer.

Ik heb de laptop uit elkaar geschroeft en het gedeelte waar Ice-Tea op gekomen is schoongemaakt met alcohol, op dit gedeelte zat het geheugen...2x256.

Ik heb de laptop 3 dagen laten drogen en vandaag weer in elkaar gezet en getest, maar helaas, nog steeds niks. Op dit forum heb ik gelezen dat het schoonmaken een succes was voor een aantal mensen.

Het lampje van de oplader brandt groen, het batterijtje oranje op de laptop, zonder accu of met accu erin de laptop doet niks.

Wanneer het geheugen alleen kapot is dan moet de laptop toch gaan piepen?

Zelf denk ik dat het moederbord kapot is en de laptop dus dood verklaard kan worden....helaas.

Is er nog iets wat ik kan proberen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 12:36 ]

Verwijderd

Als het een medion laptop is zou ik die persoonlijk terugsturen.
Vriend van me had dit ook maar dan met cola, stuurde de laptop terug en kreeg enkele weken later dezelfde terug maar werkend. Ze hadden een nieuw moederbord moeten steken toen en dat was op bestelling waardoor het zolang duurde.
Dit was wel in belgie.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dus je sloopt zelf iets en dan ga je garantie claimen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik kan uit ervaring melden dat Ice-tea zeer destructief is op electronica. Ik heb om dezelfde reden ook al 's een moederbord mogen vervangen :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:35
Lol heb je geen garantie meer op, je hebt nl. zelf de kortsluiting, werking van sommige pinnetjes van je processor als condensatortje etc. veroorzaakt ;-P

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Opsturen naar Medion en om prijsopgave vragen.
Kan intressant genoeg zijn om te laten repareren.

Maar wel melden dat er IceT over gegaan is. Anders pleeg je gewoon fraude.

Abort, Retry, Quake ???

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit is bij bedrijven zoals Medion makkelijk mogelijk. Ik heb zelf bij HP gewerkt. Mobo's die als dood worden terug gestuurd worden nog niet eens nagekeken (wel steekproeven) en er wordt zonder boe of ba een nieuw bordje terug gestuurd.

Ik kan me voorstellen dat Medion zich niet gaat bezighouden met het uitzoeken waar de fout ligt bij dat kleine percentage dat zijn notebook terug stuurt. Het is goedkoper om het ding gewoon te herstellen.

@TS: het is geen gewone pc he. Notebooks piepen zeker niet altijd bij defect geheugen. Bij de overgrote meerderheid van de notebooks zitten de lampjes (of de controle eenheden hiervan) wel op het moederbord. Als deze nog werken is het onwaarschijnlijk dat je mobo defect is. Probeer in een pc winkel eens ander geheugen.

Werkt dat niet stuur hem dan terug naar medion. Dikke kans dat ze hem maken. Doen ze dat niet, dan kan hij toch naar de schroothoop omdat het dan te duur wordt om de herstelling zelf te doen.

Life is simple, make choices, don't look back...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal hem dan bij deze opsturen naar Medion en erbij vermelden dat er Ice-Tea ingelopen is. Ik zal dan een offerte ontvangen welke wel of niet goedgekeurd kan worden, bij afwijzing van de offerte betaal je 35 eur, vindt ik redelijk. Ben benieuwd, en bedankt.

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Weet je wel hoe duur een nieuw laptop mobo is als je dat zelf moet betalen :P
Voor mijn armada kon ik bij compaq ook een nieuwe kopen, 1700 dollar wilde ze er voor hebben _/-\o_

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
CyBeR schreef op maandag 20 februari 2006 @ 13:02:
Ik kan uit ervaring melden dat Ice-tea zeer destructief is op electronica. Ik heb om dezelfde reden ook al 's een moederbord mogen vervangen :P
Het gaat niet om Ice Thea, het vernietigende element is suiker. Gooi maar zwarte koffie over een notebook. Poets alles netjes op, groote kans dat het werkt, neem koffie met suiker. Dat gaat nooit meer werken.

Aan gezien in notebooks repareer heb ik al zat gezien en meegemaakt. Bier is ook funest omdat het door opdrogen kristaliseerd. BTW urine bevat ook suikers en is dus ook niet goed :r

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
fleppuhstein schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:11:
[...]

Het gaat niet om Ice Thea, het vernietigende element is suiker. Gooi maar zwarte koffie over een notebook. Poets alles netjes op, groote kans dat het werkt, neem koffie met suiker. Dat gaat nooit meer werken.

Aan gezien in notebooks repareer heb ik al zat gezien en meegemaakt. Bier is ook funest omdat het door opdrogen kristaliseerd. BTW urine bevat ook suikers en is dus ook niet goed :r
Ik mag toch hopen dat je niet over je laptop hebt zitten pissen om tot die conclusie te komen... :/

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

_Mo_ schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:15:
[...]

Ik mag toch hopen dat je niet over je laptop hebt zitten pissen om tot die conclusie te komen... :/
Hehe :+
Hij zegt toch ook dat ie laptops repareert? Lijkt me dat je wel vanalles voorbij ziet komen dan.

🖥️ | 🚗

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
_Mo_ schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:15:
[...]

Nee katten houden van warme plekjes. Gaan vervolgens op het keyboard van een notebook liggen.
Wat overigens ook niet goed is. Allemaal haren die door het kb heen gaan. En alles verstoppen inclusief de fans. Alleen deze kat voelde zich door de warmte zo op zijn gemak dat hij het liet lopen.

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dure Kattenbak :+

[ Voor 16% gewijzigd door Klitse op 21-02-2006 09:46 ]

Verwijderd

Medion zal idd dergelijke reparaties uitvoeren omdat de hersteldienst van Medion (BELGIE!) een extern bedrijf is dat zich niet gaat bezighouden met dergelijke zaken, die repareren gewoon de laptop en sturen hem weer op.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 23:22

Dennahz

Life feels like hell should.

Je kan altijd eerst even proberen of ze het willen repareren zonder dat ze weten dat er ice tea over gegaan is. Je hebt hem toch goed schoongemaakt met alcohol? Grote kans dat ze het niet zien.

En voor de mensen die hier de moraalridder willen uithangen: Als jij zelf een laptop van 1500 euro hebt en die kan je GRATIS laten herstellen, zou je dat dan ook niet op alle mogelijke manieren willen proberen? Juist.

Twitter

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Nee.

Ik ben daar gewoon eerlijk in.
Als het mijn eigen stomme schuld is, dan ga ik niet proberen om dat op garantie te verhalen.

Ik zou het ook niet leuk vinden als ik op die manier genaaid werd, wat voor mij al genoeg reden is om dat zelf ook niet te doen.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1