Toon posts:

Moederbord met SPDIF en VGA onboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de afgelopen dagen gezocht naar een moederbord dat zowel een SPDIF-aansluiting en VGA onboard heeft.

Uiteindelijk kwam ik bij de RS480M2 van MSI. Helaas heeft dit bord een opvolger de RS482M4 en is daar de SPDIF coaxial aansluiting verdwenen.

Het gaat er dus om dat SPDIF standaard als aansluiting aanwezig is en niet dat deze met een bracket als uitbreiding op het bord wordt aangesloten.
Ik heb geen strenge eisen voor de VGA kaart, iedere huidige onboard kaart voldoet voor mijn doeleinden.

Misschien dat jullie een dergelijk bord kennen?

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
ik dacht toch dat als je spdif als optisch had , dat het heel makkelijk was om deze weer om te zetten naar coaxiaal ?

is het niet gewoon de data lijn en de gnd doorlussen van je optisch element naar een connectortje en gaan met die banaan ?

als je een beetje creatief bent kan je heel veel doen , ik dnek maar luidop maar zon bracket kan je toch gewoon in je case modden , twee kleine gaatjes , een groot , en connectortje er door , aansluiten , en genieten van je geluid ?

en wil je ook er bij zetten voor welke socket en welke cpu je een moederbord zoekt , want nu weet ik ook niks ...

tis dus een socket 939 mini atx bord ...

[ Voor 47% gewijzigd door successor op 20-02-2006 12:25 ]

Out of the box? What box? There is no box.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tyan S5120

Ik heb dit bord zelf omdat ik een S775 bordje wilde met VGA en digitale in- en uitgangen onboard. Helaas is ie een beetje prijzig. GigaByte heeft trouwens ook een soortgelijk bord in het assortiment en die is goedkoper.

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:23

Seraphin

Meep?

Asus A8N VM CSM (s939)

SPDIF en op Geforce 6200 gebaseerd IGP
Niet zo'n duur bordje, en doet het aardig

Het niet-CSM bordje is nog een tientje goedkoper, maar hier weet ik niet zeker van of er SPDIF op zit.

[edit]
volgende keer beter lezen en meer denken.... of was het nou andersom

[ Voor 61% gewijzigd door Seraphin op 20-02-2006 13:57 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

Die maakt dus gebruik van een bracket.

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:23

Seraphin

Meep?

MPmad schreef op maandag 20 februari 2006 @ 13:52:
Die maakt dus gebruik van een bracket.
LOL ik zat het me net te bedenken...... excuses

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Pagina: 1