Toon posts:

[Word] Koppelen van afbeelding ipv invoegen standaard maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste.....

Ik wil graag in Word 2003 afbeeldingen koppelen ipv invoegen, nu weet ik wel hoe dit moet maar ik wil graag dat Word dit standaard doet (nu moet je hier speciaal voor kiezen)

even voor de duidelijkheid, als ik een afbeelding nu wil koppelen ga ik naar insert-->picture-->from file

ik kies de juiste afbeelding en moet dan aan de rechterkant van de knop insert klikken om de optie link to file te kiezen

ik wil nu graag gewoon op de insert knop klikken maar dan wel dat ie dus standaard voor de optie link to file kiest

is dit mogelijk en zo ja hoe?

ik hoop dat het een beetje duidelijk is :P

Ik heb zelf al op google en GoT gezocht maar helaas 8)7

Verwijderd

Topicstarter
schopje

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Dit is een bijna-oplossing: de bewuste knop blijft op "Insert" staan, maar het effect is een gelinkt plaatje.
MSDN: WD2000: wdDialogInsertPicture LinkToFile Property Fails to Set Dialog Choice
Als deze bug er niet was, zou er een nog iets elegantere oplossing mogelijk zijn, maar dit werkt ook:
Zet de code uit bovenstaande link in een VBA-module van je Normal.dot en maak een menuknop aan die verwijst naar de Sub.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Verwijderd

Topicstarter
Heb netjes gedaan wat je zij maar helaas plaatje word niet gelinkt maar gewoon ingevoegd :?

Zijn er nog meer mogelijkheden?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Afaik is de enige mogelijkheid om zelf een VBA subroutine te maken die een dialoogvenster opent en het plaatje linkt. Vervolgens heb je de keuze om die subroutine je normale invoegopdracht te laten vervangen of onder een extra knopje te plaatsen.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:54
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Sub plaatjeplak()
    Dim fd As FileDialog
    Set fd = Application.FileDialog(1)
    Dim vrtSelectedItem As Variant
    With fd
        .Filters.Add "Images", "*.gif; *.jpg; *.jpeg", 1
        .FilterIndex = 1
        If .Show = -1 Then
            If .SelectedItems(1) <> "" Then
               ActiveDocument.InlineShapes.AddPicture _
                  FileName:=.SelectedItems(1), LinkToFile:=True, SaveWithDocument:=False
            End If
        Else
        End If
    End With
    Set fd = Nothing
End Sub

Deze subroutine waarschijnlijk. Let erop dat je in je Addpictures SaveWithDocument:=False opneemt, anders is het waarschijnlijk equivalent aan de optie "Insert and Link".

Verwijderd

Topicstarter
Via onderstaande weg is het toch gelukt, ik had hem direct in de normal.dot geplakt maar dat werkte niet nu heb ik het in een module geplakt en dat werkt wel B)

in ieder geval erg bedankt _/-\o_
KingRichard schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 13:22:
Dit is een bijna-oplossing: de bewuste knop blijft op "Insert" staan, maar het effect is een gelinkt plaatje.
MSDN: WD2000: wdDialogInsertPicture LinkToFile Property Fails to Set Dialog Choice
Als deze bug er niet was, zou er een nog iets elegantere oplossing mogelijk zijn, maar dit werkt ook:
Zet de code uit bovenstaande link in een VBA-module van je Normal.dot en maak een menuknop aan die verwijst naar de Sub.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb te vroeg gejuicht 8)7

De functie werkt wel maar de afbeelding wordt niet op de plaats ingevoegt waar de cursor staat maar gewoon bovenin de pagina

is hier nog een oplossing voor?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:54
Het voorbeeld van mij hierboven werkt alleraardigst bij mij.
Maar probeer dit anders.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Sub plaatjeplak()
    Dim fd As FileDialog
    Set fd = Application.FileDialog(1)
    Dim vrtSelectedItem As Variant
    With fd
        .Filters.Add "Images", "*.gif; *.jpg; *.jpeg", 1
        .FilterIndex = 1
        If .Show = -1 Then
            If .SelectedItems(1) <> "" Then
               Selection.InlineShapes.AddPicture _
                  FileName:=.SelectedItems(1), LinkToFile:=True, SaveWithDocument:=False
            End If
        Else
        End If
    End With
    Set fd = Nothing
End Sub
Pagina: 1