Toon posts:

Ati X850 XT probleem (Kleuren)

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Asus 850XT, hij vertoont rare, lichtblauwe kleuren op de plaats waar normaal schaduw zou moeten zijn, of in iedergeval bepaalde rondingen.

Hij doet dit in zowel 2d, als in 3d, want het is ook bij een normale windows achtergrond.

Ik wilde een printscreen maken van rainbow 6 lockdown, maar als ik die op een andere computer open is hij wel gewoon goed :S Dus heb ik maar een foto gemaakt van het scherm.

http://www.blizz-art.com/r6_2.jpg

De laatste Asus Ati drivers zijn geinstalleerd, en ook de laatse DirectX 9.0c.

Ik hoop dat iemand dit probleem herkend... of iig weet wat er aan de hand is.

Verwijderd

Zelf heb ik een keer een enigszins vergelijkbaar probleem gehad, maar bij mij waren de verkleuring roze en was het alleen in 3d-apps. Bij mij lag dat toen aan de koeling; ik had per ongeluk de fan op 30% laten staan en dat was wat te veel van het goede voor mijn R420.
Wellicht kun je hier wat mee, laat ATi-Tool een log bijhouden van de temps, dan kun je controleren of de temperatuur hier idd een verband mee houdt.

Verwijderd

ander scherm geeft hetzelfde probleem (ook andere kabel he ;))

bij deze de specs van de TS :P
P4 Presscot 5** iets 3gig (530 volgens mij)
1gb ram 400 MHZ
Maxtor Diamond 250 gig
WD Caviar 200 Gig
Asus EAX 850 XT
Asus P5P800 Mobo

Sweex 400 watt voeding

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 15:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nog een update....

Hij geeft de rare kleuren:

- Op probleem PC
- Op 3 verschillende monitoren (en kabels) (CRT en TFT)
- In zowel 2D als in 3D, dus in spel, en op printscreen van het spel.
- Niet op vaste plaats op beeldscherm (In spel: richt ergens anders op en kleur verdwijnt, of komt ergens anders terug.
- NIET op zelfde printscreen weergegeven op andere computer. (Printscreen is dus gewoon goed?!)

Hieronder de link van de printscreen:

http://www.blizz-art.com/r6.jpg

En hier van een foto van het beeldscherm met daarop de printscreen (niet op lichtinvals onduidelijkheden letten) (LET OP: Vlekken op muur)

http://www.blizz-art.com/r6_2.jpg

Verwijderd

tja das inderdaad een heel raar verhaal. Even ter info: wat voor voeding heb je (aantal Watt is niet interessant, we moeten weten hoeveel Ampère je op de verschillende lijnen hebt, dat kun je zien op een tabel op de voeding zelf), wat de zijn temps van de kaart idle en onder belasting?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat het probleem in de conversie van digitaal naar analoog zit of anders in storing in de buurt van je kabels, monitor hoewel dat laatste me onwaarschijnlijk lijkt. Heb je al eens geprobeerd om de tweede uitgang van je kaart te gebruiken?

Oh, en een Sweex voeding is nu niet echt aan te raden. Deze willen (samen met Q-tec en andere prut) wel eens voor heel vage problemen zorgen. Probeer eens met een andere (kwaliteits!)voeding te testen die genoeg stroom kan leveren.

[ Voor 33% gewijzigd door Admiral Freebee op 20-02-2006 18:59 ]

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:56
offtopic:
Zou er niet eens een keer een verbod moeten komen op Q-Tec, Sweex en voedingen van andere vage B/C/D-merken?? Weer vage problemen. Het lijkt hier soms wel dat alle problemen door een nieuwe en vooral prijzige voeding opgelost kunnen worden.

ontopic:

Probeer eerst eens met een losse voeding naast je pc of het aan je voeding kan liggen. Anders zou ik ook een storing (magnetische straling van speakers??) denken.

Probeer anders eens met Ati-Tool je fan op 100% te zetten en je kaart onder te klokken naar bijvoorbeeld 475/475. Dan zullen de temperaturen van je GPU behoorlijk zakken en kan je min of meer uitsluiten of je een temperatuur probleem hebt. Verder kan een verse Windows installatie soms relaas bieden in het geval er iets met je driver is.

Tevens kan je ipv monitor wissel ook nog proberen om je kaart om te wisselen met een systeem waar liefst ook een Radeon in draait, ivm nvidia/ati driver conflicten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:43:
tja das inderdaad een heel raar verhaal. Even ter info: wat voor voeding heb je (aantal Watt is niet interessant, we moeten weten hoeveel Ampère je op de verschillende lijnen hebt, dat kun je zien op een tabel op de voeding zelf), wat de zijn temps van de kaart idle en onder belasting?
Tabel moet ik nog even bekijken, maar kaart draait Idle op +- 30 graden en stressed op ongeveer 62 graden.

Andere uitgang heb ik al geprobeerd, zelfde effect.

Morgen kijk ik even op die tabel, en dan laat ik dat weten.'

offtopic: Wát is volgens jullie een goede voeding voor mijn setup?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 21:02 ]

Verwijderd

Een 400 Watt voeding van een van de A-merken, zoals hier op GoT genoemd in het topic 'Welke voeding heb ik nodig', zal voldoende zijn.

Die temps kunnen overigens het probleem niet zijn lijkt me. Overigens vind ik 62C wel veel (hoewel het natuurlijk nog lang geen kritieke temperatuur is), dat kan vast lager met een betere airflow. Mijn R420 (die normaal gesproken toch meer een heethoofd is dan de R480) komt onder maximale belasting (en met een aanzienlijke overclock) nooit boven de 50C.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 08:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok het probleem is tot dusver nog niet opgelost.... zou het kunnen helpen als je de bios van de videokaart flashed? En zo ja.... hoe moet dat? ;)

Verwijderd

Ik zou maar daaraan niet beginnen.. tenzij jij nog een probleem erbij wilt. ;)

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Probeer even wat de mensen hiervoor ook zeiden, een andere voeding.
Wel een kwaliteitsvoeding, al is 'ie maar 300 watt, zolang je een A-merk voeding hebt werkt het
meestal wel. Zelf heb ik ook slechte ervaring met Sweex voedingen (een kennis,doorgebrand mobo etc). Ze kunnen niet genoeg stroomsterkte leveren, en daardoor gaat je kaart rare dingen doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb een nieuwe voeding, was sowieso wel nodig onderhand. Ik ga het zo snel mogelijk met deze kaart proberen, hij is nu bij een kennis om te kijken of het probleem zich bij hem ook voordoet.

Verwijderd

dat is een wijze onderneming :) . Mocht het dan nog problemen voor komen.. dan kaart is naar de kl*te.. en zo snel mogelijk terug brengen voor nieuwe.

Verwijderd

Je bent gewoon aan het kloten geweest vriend!

Modbreak:Check je mail :)

[ Voor 86% gewijzigd door BalusC op 11-03-2006 11:09 ]

Verwijderd

Wat is dat dan voor een zinnige reactie.. |:( .

Als je niks zinnigs te zeggen hebt, doe het dan ook niet.

Ontopic:

Mischien is de monitor/kabel verrot? Voldoende airflow? Wat voor een voeding heb je gekocht?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 11:11:
Wat is dat dan voor een zinnige reactie.. |:( .

Als je niks zinnigs te zeggen hebt, doe het dan ook niet.
Gewoon negeren en voortaan eventueel een topicreport Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif doen ;)

• binnenbuiten
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-04-2025
Ik heb het zelfde probleem met een nvidia6600
BF2 is perfect
Het bureaublad is soms licht rose.
Er zijn een paar spelen ,

die geven alleen een zwart scherm.

de voeding is 460watt het bord is uitgerust met een nforce4ultra chipset ik heb de nieuwste drivers.

Vga kaart heeft de nieuwste drivers.

Harddisk is hitachi 2x512 aan ram.

ik heb al vanalles geprobeert nu blijf ik toch op mijn vgakaart hangen.

Die ga ik van middag dan ook maar vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 11:11:

Mischien is de monitor/kabel verrot? Voldoende airflow? Wat voor een voeding heb je gekocht?
Monitor kabel verrot is uit de kwestie, en binnen in mn kast is het een soort twister dus dat zit ook wel goed. Voeding die ik gekocht heb is een Coolermaster RealPower 550Watt.

Zodra ik weet wat de kaart bij mijn kennis doet laat ik meer weten! Iig al bedankt voor het advies tot nu toe!

• binnenbuiten
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-04-2025
Ik de kaart vervangen voor een 6600 met 256mb en het probleem is opgelost.

Er zal wel een krom voltje in de andere kaart hebben gezeten.

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 10:52

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik denk dat de kaart gewoon kapot is..... Nee ik weet het zeker.

Ik ben Stefans 'Kennis' (of je me voortaan gewoon 'beste vriend' wil noemen op forums >:) )

Bij mij gaf hij ook groene vlekken bij de printscreens en Atitool gaf ook fouten beeld bij 'Scan for artifacts'. Dus kaart kan RMA.

[ Voor 9% gewijzigd door DaMightyWackO op 16-03-2006 13:50 ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Pagina: 1