Toon posts:

ati x300 op suse 10.1 beta

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb opensuse 10.1 beta3 op mijn pc gezet maar als ik opstart krijg ik allemaal rare strepen door het beeld. Ik heb al dagen geprobeerd de ati drivers te installeren, zonder succes. Steeds meldingen van de verkeerde kernel-sources. Nu ben ik het een beetje zat en denk erover misschien een nvidea kaart te kopen. Weet iemand welke nvidea kaart ongeveer hetzelfde is als de ATI Radeaon X300 128 MB SE?

Alsvast bedankt.

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

nVidia kaarten zijn absoluut niet hetzelfde als ati-kaarten. Ze zijn van een andere leverancier :P
Voor de verschillen tussen videokaarten kan je beter even gaan kijken in: Videoplanken en Beeldkanonnen.
IMHO vind ik nvidia videokaarten prettiger en beter werken dan ati-kaarten vooral onder Linux. Maar daar verschillen de meningen nogal over.
Zou je niet eerst een andere versie van openSUSE proberen voordat je een nieuwe videokaarten koopt? Het is een beetje zonde als straks blijkt dat alles ook niet onder nVidia werkt.

Koffie werkt echt!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik bedoel natuurlijk dezlfde prestaties he:). Maar je hebt gelijk, ik download nu ubuntu, eerst even kijken of die wel werkt.

Verwijderd

De linux/freebsd/solaris support van Nvidia is velen malen beter dan Ati.
Als je voornamelijk met linux werkt, is het dus aan te raden om voor Nvidia te kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Op ubuntu werkt het ook niet, het ligt dus echt aan de drivers. Dacht ik eens even te gaan kijken hoevel PCI-sloten ik nog had, blijkt het ding met koploze schroeven vast te zitten, Dell natuurlijk. :(

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:01
Probeer anders eens de installer van ATI zelf? Ik heb zelf weinig problemen met de ati drivers (gentoo)

Verwijderd

Topicstarter
ok dat van die schroeven neem ik terug, het is gewoon een handig kliksysteem :)
verder heb ik vandaag maar een geforce 6200 gekocht en het werkt, meteen van het gezeik af.
radeon x300 kopen anyone? :)
Pagina: 1