Tips voor succesvolle plaatsing in Google

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Het lijkt op het eerst gezicht makkelijk: meld je site aan in Google en over een tijdje sta je in de zoekmachine.

1 domein aanmelding:
Normaal zou het moeten werken, maar in praktijk zijn er wel dergelijk veel problemen.
De laatste tijd is Google veranderd en kijkt steeds meer omheen dan alleen maar naar site zelf. Er wordt gekeken of het meerdere keren gelinkt is vanuit andere sites. Anders wordt het zwaar naar beneden gedrukt of in ergste geval wordt het niet opgenomen.

Verder is invloed van meta tags flink afgenomen door teveel misbruik door warez en sex sites (waardoor ze vroeger onnodig hoog of bovenaan komen te staan, zelfs met simpele zoekwoorden zoals "auto". Aantal zoekmachines zijn dus strenger geworden. Het probleem is wel dat sommige sites slachtoffer zijn geworden doordat het slechte plaats krijgt of niet opgenomen wordt.

Kleine sites blijken zomaar hoog te scoren terwijl grote sites soms veel lager komen te staan. Als klap op de vuurpijl, zelfs slecht in elkaar gezette sites (grafische ellende, vloekende kleuren, amateur) kunnen zomaar 1e plek halen.

Hoe goed je best doet om alles kloppend te maken en aan regels van zoekmachines te voldoen, het wordt niet beter van. Erg frusterend en kan je wel kluts kwijt raken waarom je site niet geaccepteerd of pas vanaf pagina 20 te vinden is.

Multi domeinen:
De grootste ellende zit in meerdere domeinen. Het is gebleken dat je niet op gemak kunt aanmelden in Google. Na vele weken is er bijna geen 1 opgenomen. Of hooguit eentje, de rest lijkt wel compleet genegeerd. Dat is natuurlijk super vervelend als je meerdere domeinen hebt geregistreerd in hoop dat meer klanten naar je site komen.
Ik heb een klant die zo'n 18 domeinnamen heeft geregistreerd. Dat is enorm veel. Slechts 2 van hen (de eerste 2 domeinen) zijn wel opgenomen, maar resterende 16 is weggeslagen. Kortom, weggegooid geld.
Eerst wijzen alle domeinen naar 1 site. Uit sommige tips begrijp ik dat Google geen domeinen accepteert die allemaal naar 1 site linken of dezelfde site inhoud hebben. Een zakelijke zoekmachine heeft zelfs multi-domein site in de ban gezet door maar 1 domein te accepteren. Dus heb ik geprobeerd elke domein een kleine site te maken om vervolgens te linken naar mainsite.
Dat blijkt ook niet te helpen, ook al zijn het vrij simpele html pages.

Robots.txt:
Hoe belangrijk is bestand robots.txt voor de zoekmachine? Als ik dat toevoeg, worden de resultaten dan aanzienlijk verbeterd of kans op opname is groter?
Uit de statistieken is gebleken dat er bijna altijd naar robots.txt wordt gezocht. Dus het is toch wel goed idee om die ook online te zetten.

Betaald adverteren
Bijvoorbeeld pay-per-click systeem van Google. Hiermee zou je site beter opvallen en word je site dus vaker bezocht. Heeft dat wel zin in aantal gevallen voor je?

Dynamische sites
Het is niet altijd zo dat aantal dynamische sites veel problemen opleveren. Het klopt dat Google blijkbaar ?id= en zo negeren omdat het teveel voorkomt maar andere namen worden wel opgenomen in Google. Er is niet veel informatie van, maar het staat wel vast dat als site steeds inhoud verandert, het blijkbaar hoger kan komen.

Graag wil ik wat adviezen en tips van iedereen die zelf websites heeft gemaakt en aangemeld op zoekmachines. Ik wil graag meekijken wat jullie hebben gedaan en welke methoden hoge succesgraad kennen. Ik ben nog steeds radeloos met meerdere domeinen die niet in Google te krijgen is. Daarom zoek ik steeds rond naar oplossingen en tips. Hier is dus alle hulp zeer - en absoluut serieus - welkom. Alleen dan kan ik mijn kopzorgen uit mijn hoofd zetten. |:(
Anders begin ik Google steeds meer te haten. Nieuwe maatregelen heeft Google gemaakt, maar dat het zo moeilijk is, en dat er weinig nuttige adviezen zijn. Er wordt alleen maar op vage niveau tips gegeven, maar ik heb ze allemaal min of meer geprobeerd, en het werkt nog niet goed.
En dat heb ik maandenlang voor niks zitten te ploeteren. Ik wil gewoon in een keer beetje of goed resultaat hebben. Daarom is elke advies van sitebouwer welkom.

Wat zou jij doen en zorgen dat je site goed opgenomen wordt en redelijk hoog komt te staan.
Hoe ga jij om met meerdere domeinen? Heb je ook erg veel last van, of heb je al een oplossing voor gevonden zodat meerdere domeinen erin komen te staan?
Alstublieft! _/-\o_ Laat maar horen!

Verwijderd

Ik heb een klant die zo'n 18 domeinnamen heeft geregistreerd. Dat is enorm veel. Slechts 2 van hen (de eerste 2 domeinen) zijn wel opgenomen, maar resterende 16 is weggeslagen.
Godzijdank wel. 1 domein per klant is echt genoeg hoor, als ik (of wie dan ook) die site wil bezoeken, is er maar één site nodig. Als er niet genoeg mensen op zijn/haar site komen, moet de klant zich wellicht gaan afvragen of zijn site wel interessant genoeg is.

Gewoon eerlijk zijn. één site per klant, geen truukjes om je ranking te verhogen en zorgen dat je site op veel andere sites gelinked wordt. Dat werkt domweg het best.

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Deze kan verder in de door zkywalker genoemde site.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Dit topic is gesloten.