[SharePoint in SBS2k3]Backup

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
Ik draai al geruime tijd een MS WIndows 2003 SBS server, sinds kort ben ik ook aan het spelen met de Sharepoint / Companyweb wat hierin zit.

Op zich ziet het er allemaal leuk uit en ik wil het graag gaan gebruiken. Echter ik krijg met geen mogelijkheid duidelijk hoe ik dit moet gaan backuppen.

Er zullen 3 zaken gebackupped moeten worden:
- Kalenders, discussies, etc
- Documenten(met versie control)
- instellingen e.d.

Nu weet ik dat SharePoint op SQL draait, ik kan echter nergens een SQL database beheer tool vinden op de server. Verder heb ik geen id waar documenten worden opgeslagen wanneer ze in SharePoint worden gezet.

Ik heb gelezen over SPSBACKUP, maar ook dat kan ik nergens vinden.

Dit SP moet toch te backuppen zijn! Wie helpt?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• borgdaville
een dinsdagmorgen kickje!
Ben ik de enige die dit wil gebruiken en uiteraard backuppen?

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
borgdaville schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 08:59:
een dinsdagmorgen kickje!
Ben ik de enige die dit wil gebruiken en uiteraard backuppen?
Je gebruikt geen Sharepoint Portal, maar Sharepoint services. Volgens mij is het een kwestie van IIS en je SQL database backuppen. Dit kan je al voor elkaar krijgen met NTBackup.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Via Google zoeken op "backup sharepoint site".

Tweede hit:
Backup and Restore Options for Windows SharePoint Services
There are several methods you can use to back up and restore data for Microsoft Windows SharePoint Services. Each of these methods allows you to back up and restore data, but each method acts at a different level of granularity and may require different permissions. You can back up and restore data for Windows SharePoint Services by using the following methods: .....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• borgdaville
Uiteraard heb ik dit zelf gevonden, maar ik kan de "Microsoft SQL Server 2000 tools" nergens vinden. Ik kan niets over de SQL server vinden, ik zie alleen de processen draaien en de service die is gestart. Maar verder geen enkele beheer tool of iets dergelijks. Ook vind ik het nergens op de MS site als los te downloaden pakket.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dan heb je dit dus ook gelezen?
You must be running SQL Server 2000 SP3 to back up and restore the databases used by Windows SharePoint Services. If you are running WMSDE, you can use the client tools for SQL Server 2000 to back up and restore WMSDE databases, but there is no provision for backing up and restoring from WMSDE itself.
Waarschijnlijk gebruik je dus de MSDE variant van SQL. Mocht dit niet zo zijn, dan zijn de SQL tools ook geinstalleerd. Let er wel op dat de meeste van deze tools vanaf commandline werken en dus niet in je startmenu verschijnen.

Nog even voor je gezocht: : hier een knowledge base artikel over hoe een MSDE SQL database te backuppen.

[ Voor 14% gewijzigd door Question Mark op 21-02-2006 10:40 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1