Toon posts:

Hitte probleem ST20G5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort mijn nieuw shuttle XPC. Ik heb er vette hitte problemen mee en weet eigenlijk niet waar het precies aan kan liggen. ik heb het gevoel dat als ik Smart fan aanzet hij niet harder gaat blazen naarmate de temp van de CPU stijgt. Bij zware games word de processor dus vaak 55/56 graden en gaat hij rebooten.

Specs PC:
XPC Shuttle ST20G5
Chipset: Ati Express 200 + Uli 1573
Geheugen: TWINX1024-3200XL 2-2-2-5
Video: Sapphire Radeon x800 GTO2 Geunlocked naar X850.
Bios versie: ft20s018

Ik kan met bv speedfan de speed van de fan niet regelen, iemand die weet waarom dit komt?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Verwijderd

Heb dezelfde problemen gehad met die kast. Werd gewoon snel heet. Heb uiteindelijk waterkoeling in de kast gezet.

Zodra je ook maar iets veranderd wordt het systeem te heet. Moet echt op een koele plek staan en perfecte airflow hebben.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Hoe warm mag mijn CPU worden?

Processors, Mobo's & Geheugen » Tweaking & Cooling Algemeen dus :)

Check ook eens de FAQ van TCA, zoals uitgelegd in de PMG FAQ ;)

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt!

Ik zie nu dus dat mijn 3500+ makkelijk 65 graden mag worden. Dus gewoon kwestie van max temp verhogen in de bios.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
ok, wat je daar zegt klinkt best eng
je cpu mag niet warmer worden, dus gewoon verhogen van de max temp zorgt er voor dat ie nog heter wordt?
verder maakt dat ook weinig uit, omdat die waarde gewoon in de chip zit ingebakken

je moet er voor zorgen dat je wat airflow creeert
bind wat draden weg, zet er een ventilator bij

ook kun je eens testen door smart fan uit te zetten
misschien draait ie inderdaad te langzaam doordat smartfan om de een of andere reden de fansnelheid niet verhoogd

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
wat ik bedoelde met max temp verhagen, je kunt als goed is als ik me niet vergis kun je iets van temp warning ofzoiets verhogen, kom er nu even niet op.

Maar wat je zegt van dat smart fan misschien niet goed werkt enzo. Ik denk zelf ook dat het daar aan ligt en ga nu gewoon proberen met de andere standen van de CPU fan. U-low Low en Medium, want ik wil niet te veel geluid hebben.

Verwijderd

Is het niet handig om Cool 'n' Quiet te gebruiken? Dan maakt hij misschien wat kabaal als je aan het gamen bent, en is hij stil als hij idle is (MSN, internet, muziek d'r bij).
Pagina: 1