Ik zocht naar iets, en dat vond ik hier:
http://www.pixmania.nl/nl...ing-3-5-sc101-ether.html#
Op deze site zag ik toevallig dit apparaat. Een externe behuizing die op de router kan worden aangesloten, waar twee hardeschijven in kunnen, die zelfs in Raid 1 kunnen draaien
.
Ik kan weinig tot niets vinden op T.net, en staat ook niet in de PW.
Dingetje ziet er compact uit:

Deze topics had ik al gevonden, maar gaven mij geen antwoord:
[rml][ Gezocht] portable RAID1 NAS met ethernet[/rml]
[rml][ Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen[/rml]
[rml][ Ervaringen]Ethernet harddisks[/rml]
Discusseren over de Netgear SC101 mag natuurlijk ook, brand maar los
.
http://www.pixmania.nl/nl...ing-3-5-sc101-ether.html#
Op deze site zag ik toevallig dit apparaat. Een externe behuizing die op de router kan worden aangesloten, waar twee hardeschijven in kunnen, die zelfs in Raid 1 kunnen draaien
Een ideale oplossing, wat niet heel veel stroom vraagt. Ook kan dan iedereen bij de data zonder dat er weer een PC aan moet staan. Maar ik wil dus iets waar ik mijn data een beetje betrouwbaar in Raid 1 kan zetten. Weet er iemand of dit een beetje vertrouwbaar is. Eigen Raidcontroller (software) aan boord die ook nog werkt als de stroom eraf is gehaald enzo?De SC101 is een eenvoudig te installeren opslagunit dankzij de bijgeleverde Smart Wizard. Het is een behuizing waarin je een of twee apart verkochte IDE 3,5" harde schijven in kunt plaatsen.
Verbind de SC101 aan je router en je kunt centraal foto's, video's, muziekbestanden en andere data opslaan. Dit kan gedaan worden zonder dat een computer aanstaat. Maar met de SC101 kun je ook je opgeslagen data met andere gebruikers op het netwerk delen zonder hen toegang te geven tot je persoonlijke bestanden. Bescherm je kostbare data door gebruik te maken van real time “mirroring” van de twee harddisks. De SC101 kan een IDE-harddisk van elke willekeurige grootte huisvesten en je kunt je opslagcapaciteit uitbreiden door verschillende SC101-apparaten met elkaar te verbinden.
Ik kan weinig tot niets vinden op T.net, en staat ook niet in de PW.
Dingetje ziet er compact uit:

Heeft er iemand ervaring met dit ding, en speciaal in Raid config, of weet er iemand andere gelijke oplossingen, die ook Raid ondersteunen?Capaciteit: Afhankelijk van geïntegreerde 3,5" schijf
Interface: Ethernet
Prestaties: -
Overdrachtsnelheid: 10/100 Mbit/s
Memory buffer: -
Afmetingen: 171 x 108 x 144 mm
Gewicht: -
Vereiste configuratie: Windows 2000 (SP4), XP Home of Pro (SP1 ou SP2), Windows 2003(SP4), DHCP server op netwerk. Compatible met ATA6 of hoger of IDE (parallelle ATA) harde schijven
Inhoud: SC101 opslagunit, Voeding: 12V 5A, Ethernet kabel, CD ressources, CD met SmartSync Pro software
Deze topics had ik al gevonden, maar gaven mij geen antwoord:
[rml][ Gezocht] portable RAID1 NAS met ethernet[/rml]
[rml][ Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen[/rml]
[rml][ Ervaringen]Ethernet harddisks[/rml]
Discusseren over de Netgear SC101 mag natuurlijk ook, brand maar los
[ Voor 7% gewijzigd door Bobje op 20-02-2006 10:07 ]