XFX 6800LE R.I.P... Te repareren?

Pagina: 1
Acties:

• MadButch
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
Hallo,

Afgelopen week zat ik lekker D&D Online te testen, en opeens.... bzzzzz.... PC shutdown.
En er kwam ook geen gang meer in...

De dag erna een nieuwe voeding gekocht, in gebouwd, aan gezet...
Niets...
XFX eruit gehaald en aangezet: PC Start op.

Nu neem ik de XFX mee naar het werk vandaag, om hem hier even te testen, en ook hier start de PC niet meer op. Zodra ik de stroom aan de video card hang, doet de PC niks meer (hij zit dus nog niet eens in de AGP slot).
Behalve dat dit slecht nieuws is (kaart is dus dood), zou het ook goed nieuws kunnen zijn, want mischien is het gewoon een kortsluitinkje, of een ander eenvoudig te fixen/vervangen probleem.
De kaart is 15 maanden oud, dus garantie is helaas voorbij.

Wat kan ik het besten doen? Kaart naar XFX opsturen? Of heeft dat geen zin meer?

Even snel een tweede vraagje, ik heb er nu een v9999 ingelegd. Maar als ik nu de PC op 200Hz draai, dan crashen mijn games vrij snel na het opstarten. Dit gebeurde ook met de FX5600 die ik er tijdelijk in had gelegd.
Clean windows install geprobeerd, zelfde probleem. Geheugen getest met dat dos tooltje, na een paar uur runnen (4 of 5 volle tests), geen enkele error.
Alles werkt prima als ik de PC op 166 start..

Mijn PC draaide perfect voor de shutdown crash. Ik neem dus aan dat nog een ander onderdeel in de PC een klap heeft gekregen, en dat moet dan haast wel het moederbord zijn. Of heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Alvast bedankt voor het lezen :)
Groetjes

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-07 22:03
Het kan imo maar een ding zijn....

En dat is je vga-kaart die kortsluiting veroorzaakt, of iets anders doet wat niet moet... en aangezien micro-electronica niet mijn vak is, en waarschijnlijk ook niet de jouwe... gecondoleerd :X

Verwijderd

In het boekje staan de pin-out voltages, waarom niet doormeten of/waar die kortsluiting maakt ?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:40

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Voor je wat gaat slopen aan je kaart, zou ik toch even zeker weten of je wel of niet 2 jaar garantie hebt. Volgens mij moet een winkel 2 jaar verplicht garantie geven.

correct me if i'm wrong

Toen waren beige computers heel gewoon.

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 12:29
Inderdaad, volgens de regelgeving (redelijkheid en billijkheid + het consumentenrecht), mag je er vanuit gaan dat dit soort consumenten electronica het langer volheid dan de volgens jou gegeven garantie van één jaar. Indien de electronica bij normaal gebruik binnen drie jaar overlijd is heb je recht op een vergoeding van minimaal een deel van de aanschafprijs of een zelfde soort korting bij aanschaf van een vervangend product.

Ga naar www.staiksterk.nl en volg de wizard maar!

Verwijderd

Way2Smart schreef op maandag 20 februari 2006 @ 10:20:
Inderdaad, volgens de regelgeving (redelijkheid en billijkheid + het consumentenrecht), mag je er vanuit gaan dat dit soort consumenten electronica het langer volheid dan de volgens jou gegeven garantie van één jaar. Indien de electronica bij normaal gebruik binnen drie jaar overlijd is heb je recht op een vergoeding van minimaal een deel van de aanschafprijs of een zelfde soort korting bij aanschaf van een vervangend product.

Ga naar www.staiksterk.nl en volg de wizard maar!
precies, als ik bijvoorbeeld naar azerty.nl kijk geven ze op alle kaarten 24 of 36 maanden garantie. Op de XFX kaarten helaas maar 24 maanden.

Ik neem dus aan dat dit overal zo is.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ook al doet de winkel dat niet , betekent dat iig al dat XFX zelf wel 2 jaar garantie geeft.
(Dat zijn 2 verschillende dingen)

Dus, gaat de winkel liggen zeiken gewoon ff vragen naar hun leverancier.
(XFX heeft geen customer service zover ik weet, ik doe de RMA's altijd naar mijn leverancier toe).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-07 21:47
Meestal heb je 1 jaar garantie via de winkel en daarna heb je nog een jaar garantie bij de fabrikant. Volgens de regelgeving heb je sowieso totaal 2 jaar garantie.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-07 13:43
Garantie bij de fabriek?? Dikke bullshit! Je hebt de kaart bij de winkel gekocht en daar heb je een koopovereenkomst mee. De winkelier dient dus zorg te dragen voor een goede afhandeling van de garantie. Als je auto kapot is ga je toch ook naar de dealer of autogarage en niet naar de fabriek?

[ Voor 19% gewijzigd door NoepZor op 20-02-2006 14:01 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik spreek uit ervaring dat XFX de beroerdste niet is qua garantie.
Ik weet niet hoe de ervaringen zijn met andere tweakers ik spreek puur voor mezelf.
Zolang je kaart niet getweaked is geweest heb jij nog recht op garantie.
Het is natuurlijk ook puur afhankelijk van de medewerking welke je krijgt van de betreffende winkelier.

Welke onderdelen er nog meer kapot zijn durf ik op dit moment niet te zeggen.
Ik heb een vermoeden van het geheugen omdat deze niet meer op volle snelheid kan draaien maar dat is puur giswerk.
Je zou eventueel je moederbord even onder een goede lamp (bureaulamp oid) kunnen bekijken of je ergens verbrande onderdelen ziet zitten.

Dit soort dingen komen hard aan wanneer een onderdeel van je pc andere onderdelen meeneemt in zijn ondergang.

Hou ons eventueel op de hoogte hoe het verder verloopt mischien dat hier mensen weer ervaring in op kunnen doen.

computer voor alle werkzaamheden

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:36

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

NoepZor schreef op maandag 20 februari 2006 @ 14:01:
Garantie bij de fabriek?? Dikke bullshit! Je hebt de kaart bij de winkel gekocht en daar heb je een koopovereenkomst mee. De winkelier dient dus zorg te dragen voor een goede afhandeling van de garantie. Als je auto kapot is ga je toch ook naar de dealer of autogarage en niet naar de fabriek?
Bij auto's hebben de bedrijven een eigen reperatie afdeling. In het merendeel van de elektronika bedrijven hebben de bedrijven niet een goede reperatie afdeling die elk onderdeel van een Bijvoorbeel graka kant testen. Ze sturen hem dan ook in het merendeel van de gevallen op naar de fabriek en die mag het beslissen. De verkoper geldt dan als tussen persoon die de contacten regelt vanuit de fabriek. Als deze tussenpersoon wegvalt dan heb je altijd nog de fabriek achter handen waar je terecth kunt met vragen/ vervanging

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Die pc op je werk, heeft die een beetje een redelijke voeding? (en niet een office pc met 200watt...)
Kan natuurlijk zijn dat die voeding het niet trekt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 14:12 ]

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
XFX 6800 LE kaarten hebben condensator probleem. Is algemeen bekend. (check 6800LE topic maar). Meteen terug brengen, als het kan vergelijkbare kaart uitkiezen, en anders voor RMA.
(er zijn sites te vinden met oplossingen, waaronder nieuwe condensator solderen..maar das wel tricie :D )

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

shootguy2 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 14:37:
XFX 6800 LE kaarten hebben condensator probleem. Is algemeen bekend. (check 6800LE topic maar). Meteen terug brengen, als het kan vergelijkbare kaart uitkiezen, en anders voor RMA.
(er zijn sites te vinden met oplossingen, waaronder nieuwe condensator solderen..maar das wel tricie :D )
Zijn er nog bepaalde productiedata bekend welke een condensatorprobleem ondervinden?
Ik heb zelf ook een 6800LE en na ruim en half jaar behoorlijk belast te zijn geweest (unlocked en oced) werkt alles nog picobello en zie ik geen bolle of lekke condensators

computer voor alle werkzaamheden

• PD2JK
  • Laatst online: 09:40

PD2JK

ouwe meuk is leuk

misschien iets eerder moeten posten
Ik kan mij nog herinneren dat ik dit probleem ook had. Het beeldscherm ging op zwart toen ik Half-Life2 aan het spelen was, soms al na 10 minuten. Dus heb ik de kaart terug gebracht en kreeg ik een nieuwere revisie van de kaart, met een metalen strip aan de zijkant. Die deed het perfect.

oud
Afbeeldingslocatie: http://img.pconline.com.cn/images/product/0917/091768/graphics_xfx_6800le_1m.jpg

nieuw
Afbeeldingslocatie: http://www.veryol.com/bigcneditor/UploadFile/200592713455169.jpg

De metalen versteviging bovenaan is duidelijk te zien op de onderste foto.
Rev. nummers heb ik zo niet...

Toen waren beige computers heel gewoon.

• MadButch
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
Even nog een update voor de mensen die zich afvroegen hoe het nu afgelopen is.

Paradigit zei natuurlijk dat de garantie afgelopen was, en dat de kaart naar XFX terug moest.
Leuk is wel dat de voeding in het test systeem bij paradigit ook gefried werd. Maar volgens was dat meer doordat de brainie daar als een idioot op de aan/uit knop stond te drukken, dan mijn video card.

Na 3.5 weken geen bericht heb ik maar eens gebeld, toen kreeg ik te horen dat het 4 weken kon duren (okkkkkkkkkk).
Na 2 maanden maar ge-emailed, en toen kreeg ik te horen dat de kaart stuk was (Nee!?), en dat ik 135 euro op kon halen bij de winkel.

Dat was dus best nog netjes... alhoewel de gast in de winkel verbaasd leek dat ik idd geld terug kreeg...

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Waarom kreeg je nu geld terug, zit er wel 2 jaar garantie op die kaart dan?
En die 135 euro is toch veel minder als de nieuwprijs, hoe zit dan dan?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Da_maniaC

Da_maniaC

MadMarky schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 03:24:
En die 135 euro is toch veel minder als de nieuwprijs, hoe zit dan dan?
Dat is waarschijnlijk de dagwaarde.

Noemen ze coulance. ;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hmm, wat dat betreft:
Ik heb hier een XFX 6800le die sinds 2 weken spontaan alleen maar 'gibberisch' laat zien, de pc start op maar het beeld is vrijwel onherkenbaar verminkt. De kaart is nu 1,5 jaar oud maar natuurlijk wel overgeclockt geweest in het verleden.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Da_maniaC

Da_maniaC

Je kan altijd proberen terug te gaan naar het bedrijf waar je hem gekocht hebt he.

De vraag is echter of ze nog garantie geven als ze zien dat hij overgeclocked is geweest.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 01:44

FlyEragon

Alien Monkeys

MadButch schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 03:18:
Even nog een update voor de mensen die zich afvroegen hoe het nu afgelopen is.

Paradigit zei natuurlijk dat de garantie afgelopen was, en dat de kaart naar XFX terug moest.
Leuk is wel dat de voeding in het test systeem bij paradigit ook gefried werd. Maar volgens was dat meer doordat de brainie daar als een idioot op de aan/uit knop stond te drukken, dan mijn video card.

Na 3.5 weken geen bericht heb ik maar eens gebeld, toen kreeg ik te horen dat het 4 weken kon duren (okkkkkkkkkk).
Na 2 maanden maar ge-emailed, en toen kreeg ik te horen dat de kaart stuk was (Nee!?), en dat ik 135 euro op kon halen bij de winkel.

Dat was dus best nog netjes... alhoewel de gast in de winkel verbaasd leek dat ik idd geld terug kreeg...
Moest je kosten betalen voor het laten opsturen van de kaart ? Mijn 6800LE begint ook vaag te doen(temperatuur uitlees probleem waardoor hij gaat downclocken), maar toen ik bij Paradigit geweest was zeiden ze van garantie is voorbij (anderhalf jaar geleden gekocht ongeveer) dus of ik even €25 wou neerleggen of anders zelf maar met XFX moest regelen. Ik heb nou een acc. gemaakt bij XFX en daar een 'ticket' aangevraagd voor mijn probleem.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DJ_The_SP schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:09:
Je kan altijd proberen terug te gaan naar het bedrijf waar je hem gekocht hebt he.

De vraag is echter of ze nog garantie geven als ze zien dat hij overgeclocked is geweest.
kunnen ze niet zien B)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Nee idd, maar heeft wellicht wat met klantenkennis te maken.

Als bij mij iemand aan zou komen met een 6800LE die artifacts geeft zou ik vragen naar de koeling in de kast en terwijl ik dat deed dingen vragen die weliswaar mij de mogelijkheid geven om zijn pc kennis in te schatten.

Als ik het echt niet zou vertrouwen zou ik het er dan op gooien dat de kaart wel degelijk overgeclocked is geweest.
De 6800LE is immes zo goed als de meest populaire kaart voor overclockers.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Punt is dat er geen bewijzen zijn voor overclocken en de Paradigit garantie al verlopen is, het zal dus van XFX afhangen wat er gebeurt lijkt me. De kaart is zelfs zo brak gaan doen terwijl hij op stock snelheden liep, dus wat nu echt de oorzaak is?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

XFX heeft wel een klantenservice via hun site. Mocht mijn kaart naar hun opsturen omdat hij telkens crashes veroorzaakte (identieke kaart van mn huisgenoot niet). Alleen was deze helemaal getrasht bij hun binnengekomen. Paar lagen bubbles en karton was niet genoeg voor hoe de post ermee omgaat blijkbaar.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Dat is wel jammer, ik zou zon pakketje ook altijd verzekerd versturen...

Of ik nu voor 12 of voor 17 euro garantie ga claimen voor een product wat rond de 200 euro heeft gekost, dat boeit me dan ook weer niet. :)

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Laat je niet afwimpelen door verkopers met hun 1 jaar garantie praatje. Je hebt als Consument binnen de EU recht op 24 maanden garantie van de verkopende partij. De winkel is dus verantwoordelijk voor het repareren/vervangen van je hardware, ongeacht wat de garantie van de fabrikant is. Als de fabrikant de winkelier maar 1 jaar garantie geeft, dan heeft de winkelier dus dom ingekocht, of het risico genomen. Daarnaast is het leuk dat de TS 135,- euro heeft teruggekregen, maar... hij had zijn volledige aankoopbedrag terug moeten krijgen of een vergelijkbaar product. Het klinkt misschien aardig van Paradigit, maar ze komen hun verplichtingen alsnog niet na.
Pagina: 1