Xbox aansluiten op beamer.

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Sinds het weekend heb ik een Infocus Screenplay 4800 beamer. Leuk ding overigens. Nou wil ik deze aan gaan sluiten op mijn (classic) Xbox. Niet zozeer voor games maar voornamelijk voor DVD-films, en verder Xbox Media Center.

Momenteel heb ik de Xbox op mijn TV aangesloten via een MS Advanced Scart kabel die ook een optische aansluiting voor het geluid bevat, welke ik gebruik.

De beamer heeft echter geen Scart-aansluiting, dus ben ik op iets anders aangewezen. Er zijn 3 opties: Composiet (valt af), component over S-video en component over VGA. De laatste is alleen geschikt voor progressieve bronnen en zet de Fouradja chip in de beamer buiten spel. Vandaar dat ik wil gaan voor component over S-video.

Mijn plan:
- een 10 meter lange S-videokabel van beamer naar verloopstukje (S-video -> component) te laten gaan
- componentkant van het verlooptstukje in een kabel van de Xbox laten verdwijnen

Ik heb dus tevens een nieuwe kabel voor mijn Xbox nodig. Een MS High Def kabel is een optie, maar is ook weer prijzig. Hier is een third party kabel: http://www.gamestar.nl/pr...ath=34_38&products_id=565 . Is dat een optie? Waarom staat er een verhaal bij dat er gesoldeerd moet worden? Zijn er andere opties? Het is dus belangrijk dat er ook een optische aansluiting voor geluid op de kabel zit!!

Zijn er verder opmerkingen nav mijn verhaal? Zouden jullie het anders doen?

Groetjes, FaceDown.

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-02 21:04

KrL

Foto foto..

Als je beamer component ondersteunt zou ik dat aanraden. Daarmee kun je bijvoorbeeld 1080i (interlaced dus) naar je beamer sturen en gewoon gebruik maken van je Fouradja chip. Je hebt er wel de MS High Def kabel voor nodig (paar tientjes), die heeft ook een goede optische out.. Nadeel is dat hij alleen maar component uit heeft, dus als je m toch op je tv oid wilt gebruiken moet je de kabels verwisselen.

edit: Component over s-video ?! Component is bij mijn weten alleen de benaming voor YPbPr of YCbCr, in de vorm van 3 losse kabels (rood/groen/blauw) of scart (scart naar 3 tulp).. Beamers hebben vaak een verloopstekker component(3 tulp)->vga.

[ Voor 24% gewijzigd door KrL op 20-02-2006 09:48 ]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Deze heeft ook een verloopstekkertje S-video -> Component, alleen zat het er niet meer bij, dus die moet ik ff los kopen.

Als ik 'm via de VGA-aansluiting aanstuur dan wordt de Fouradje chip NIET gebruikt heb ik begrepen.

Ik vraag me wel af of het verstandig is om een lange S-video kabel te leggen ipv een lange componentkabel, of dat dat wellicht niets uitmaakt en ik dus beter S-video kan nemen vanwege de kosten.

Groetjes, FaceDown.

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-02 21:04

KrL

Foto foto..

Ik heb even snel de specs bekeken van je beamer en het lijkt er idd op dat hij component over s-video slikt.. Je zou het dus over een s-video kabel kunnen doen maar let er dan wel op dat s-video normaalgesproken maar over 3 pinnetjes gaat en component over 6. De meeste (alle ?) s-video kabels zullen dus ook maar bestaan uit 3 draden: niet genoeg om je component signaal over te transporteren.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Da's wel een hele zinvolle tip inderdaad. Dat hou ik in de gaten. En anders haal ik wel een 10m lange component kabel, hoewel dat niet goedkoop zal worden. :/

- edit: het gaat zelfs om een 7-pins S-video aansluiting, een kabel hiervoor vinden zal wel nagenoeg onmogelijk zijn, dus dan wordt het toch maar een component kabel -

[ Voor 37% gewijzigd door FaceDown op 20-02-2006 14:57 ]

Groetjes, FaceDown.