Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bluetooth Controller/Chip

Pagina: 1
Acties:

• Maurice Peemen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06-2022
Voor een school project maak ik met mijn projectgroep een kastje dat via het bluetooth protocol een gsm kan indentificeren. Op deze gsm wordt een java aplicatie geschreven die kan communiceren met het kasje wat ik ga bouwen. Om dit alles mogelijk te maken heb ik een Bluetooth controller of chip nodig met daarin een microcontroller of ook met een losse micro controler.

Het probleem is dat er een groote diversiteit aan bluetooth chips in omloop is en het is heel lastig goede documentatie te vinden over de chips en de toepasbaarheid hiervan.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan vertellen welke chip of controller je het beste kan gebruiken voor deze toepassing die niet al te ingewikkeld is. En waar ik goede documentatie over deze controller kan vinden.

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:09
Een bluetooth chip zelf praat alleen maar HCI. (Host Controller interface). language.
Naast zo'n chip heb je ook nog een uC oid nodig die een stack draait (zoals Bluez).

En een stack naar een platform porteren kan wat haken en ogen hebben afhankelijk van de stack en het platform. (Toevallig is dit mijn werk).

Wat eerst goed duidelijk moet zijn is wat je precies wilt doen. Bluetooth is een leuke term maar je zal ook moeten weten welk profile je wilt gaan gebruiken. Of wil je alleen maar Inquiry, namescan en sdp records opvragen ?

--edit-- FF wat termen voor de duidelijkheid

"Host Controller" means the HCI-enabled Bluetooth device (Ook wel Radio genoemd)
"Host" means the HCI-enabled Software Unit (De BT Stack)

De host controllers op zich kunnen niet zo veel. Daar moet eerst nog een host (met bt stack dus) aan gekoppeld zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Martkrui op 20-02-2006 08:41 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Even in jou school (en in andere die ook electronica geven) informeren of ze iets van documentatie/cursussen/meetopstellingen hebben van bluetooth. Ik weet dat ze in het PIH te kortrijk zoiets liggen hebben, maar das in België, das ws een beetje te ver.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.