Toon posts:

[C] Netwerk commando's, gaat dat in pure (dos) C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben aan het zoeken naar netwerk commando's voor te gebruiken in C.
Het gaat hier om C die niet al te veel libaries mag gebruiken. Het moet ook kunnen compileren in DevCpp.

Kan iemand me misschien opweg helpen?
ik snap niet helemaal goed hoe het zit met alle verschillen tussen C. Want als ik zoek op internet dan wil dat ook allemaal niet werken (en krijg het dan ook niet werkend).

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-04 10:46
nsa vraagt zich af wat je wil bereiken?

in met netwerken gaan spelen zonder veel libaries is niet erg met elkaar in overeenstemming. Kan je je het niet simpal batchen ?

dan krijg je iets als
code:
1
2
net use z: \\server-name\disk
dir z:

edit: Tuurlijk net use was andersom :$

[ Voor 9% gewijzigd door nsa1984 op 20-02-2006 08:20 ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-04 16:51

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat voor netwerkcommando's? Welk protocol? IPX en Netbios zijn best goed te doen, en er zullen vast ook tcp/ip drivers zijn.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:45
Ik denk dat we echt wat meer informatie nodig hebben dan dit. Die netwerklibraries zijn er niet voor niks, zo gemakkelijk is het dus niet.
Het is afhankelijk van je OS, libraries, en abstractieniveau dat je wilt gebruiken. Je zegt C maar je noemt devcpp wat volgens mij een IDE is voor zowel C als C++, dus wil je OO gebruiken of niet?
Je zegt DOS, maar dat is een realmode OS waardoor je zelf je hardware via interrupts en I/O ports aan moet sturen, tenzij je bijvoorbeeld een NDIS TSR driver gebruikt.
De combinatie DOS en C gaat je een hoop ellende opleveren, er is wel enige brakke NDIS ondersteuning in DOS, maar blij word je er niet van. Als je een beetje fatsoenlijk netwerksupport wilt op een smalle footprint, pak dan een kleine linux-distro, dat lijkt me een stuk verstandiger.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-04 10:46
psst fred,

ik nsa begon over DOS. Maar ik vroeg ook wat de TS wil bereiken, sommige dingen kun je namelijk heel eenvoudig in dos scripten (batchen). andere dingen gaan makkelijker in C omdat je daar veel meer intelligentie achter kunt plaatsen

De keuze hoe los ik het op ligt dus volledig aan wat het doel is.

Wat betreft linux en kleine een basis, heb je gelijk.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:45
het staat ook in de topic titel ;-)
Pagina: 1