Webcam elke keer foto laten maken als de computer opstart...

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb vorige maand een webcam gekocht die perfect werkt!

Het is de Philips ToUcam II pro (kostte me 49,95)

Naja werkt perfect met MSN enzo en ook foto's maken gaat heel relaxed.

Maar nu heb ik een klein n00b-vraagje. Elke keer als de computer opstart zie je bij de webcam even 'n rood lampje aangaan (zal wel betekenen dat hij stroom krijgt) nu is mijn vraag:
Kan ik er op de een of andere manier voor zorgen dat elke keer als ik de computer aanzet de webcam een foto maakt? In 90 procent van de gevallen zal er dus 'n foto van mij gemaakt worden en soms van m'n moeder. Maar zijn hier programmaatje voor of is dit gewoon onrealistisch..?

Lijkt mij namelijk wel leuk om 'n hele map te creeeren met foto's van degene die de computer heeft aangezet. Bij elkaar heb je dan pff wat zou 't zijn 500 foto's per jaar ofzo, maar de vraag is kan dit...?

(ik draai op Windows XP SP2 mocht dat nog handig zijn om te weten)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-05 17:18
Lijkt mij redelijk onmogelijk om tijdens het opstarten (dus wanneer even het lampje brandt, windows checkt dan het randapparatuur) dat er dan een foto kan worden gemaakt. Enige manier is misschien (mits die webcam dat kan natuurlijk) een soort timer gebruiken. Dus wanneer je inlogt op je account dat ie een foto maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-05 09:14

LyxKyo

Dreambox was fun!

maar wanneer je aan logt in windows moet het wel weer mogelijk zijn. Idd tijdens het opstarten is dit bijna onmogelijk.

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-04 20:35

Luppie

www.msxinfo.net

Je kan evt. het programma'tje Timershot uit de powertoys in je opstartmap zetten. Dan neemt ie niet direct een foto als je PC opstart maar wel een foto zodra er iemand inlogt (of als ie auto inlogt diegene die dan achter de PC zit)

http://download.microsoft...imershotPowertoySetup.exe

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 23:58
Programma als service laten starten zou dan een optie moeten zijn..

Als je een commandline tooltje kan vinden dat een snapshot maakt, dan kun je dat wel als service opstarten..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 19:35
Met Windows Startup of Task Scheduler misschien?
Task Scheduler kiezen voor When My Computer Starts.

[ Voor 36% gewijzigd door DPhoenix op 20-02-2006 11:50 ]

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:56
webscr.exe - creates a snapshot from the webcam and saves it

Weet alleen niet hoe het zit met het overschrijven van images.

Heb ook geen webcam hier dus heb het niet voor ej kunnen testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ben ik weer, ik was bezig met m'n rijbewijs halen _/-\o_

Hmm er zijn dus wel inlog-webcam-foto-maak-tooltjes, naja vind ik ook goed.

Het gaat er dus om hoe ik (of m'n moeder/ vriend) eruit zie als ik achter de computer zit!

Dat PowerToy is denk wel iets, als die gewoon elke foto apart op slaat en dus niet overschrijft!
Ik laat 't wel even weten of en hoe 't uiteindelijk werkt! Dankjulliewel

EDIT: Net ff PowerToys geinstalleerd en werkt wel, maar ik zie nergens 'n optie om te kiezen voor iets a la: make a picture when somebody logs in ofzo. Ik kan wel kiezen om elke .. seconde/ minuut/ uur 'n foto te maken, maar dat is net niet wat ik zoek. Zie ik iets over 't hoofd..?

[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 20-02-2006 14:53 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-05 15:06
CLB schreef op maandag 20 februari 2006 @ 14:42:
Ben ik weer, ik was bezig met m'n rijbewijs halen _/-\o_

Hmm er zijn dus wel inlog-webcam-foto-maak-tooltjes, naja vind ik ook goed.

Het gaat er dus om hoe ik (of m'n moeder/ vriend) eruit zie als ik achter de computer zit!

Dat PowerToy is denk wel iets, als die gewoon elke foto apart op slaat en dus niet overschrijft!
Ik laat 't wel even weten of en hoe 't uiteindelijk werkt! Dankjulliewel

EDIT: Net ff PowerToys geinstalleerd en werkt wel, maar ik zie nergens 'n optie om te kiezen voor iets a la: make a picture when somebody logs in ofzo. Ik kan wel kiezen om elke .. seconde/ minuut/ uur 'n foto te maken, maar dat is net niet wat ik zoek. Zie ik iets over 't hoofd..?
Zet het eens bij opstarten
Pagina: 1