Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[extern geheugen] accu/snelheidsresultaat in telefoon?

Pagina: 1
Acties:

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:47

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Deze vraag kan eigenlijk in twee fora gevraagd worden, zowel in Opslagmedia als hier maar omdat het een vraag is over de invloed op mobiele telefoons stel ik hem toch hier maar:

ik wil dus zo'n kaartje gaan aanschaffen binnenkort voor in mijn mobiel (MicroSD in mijn geval), maar nu ben ik naar twee dingen benieuwd:
1. wat doet het met de batterijduur van je accu? Is het erg merkbaar als je er zo'n kaartje in prikt?
2. Wat is de invloed van de grootte van de kaart op de duur vd accu (is het bijvoorbeeld hoe groter, hoe sneller de foon leegloopt?) en op de snelheid van de telefoon (hoe groter de kaart, hoe langzamer de foon?)

Ik wil dus eigenlijk het liefst meteen zo groot mogelijk (2 gigabyte) zodat ik flink wat opslagcapaciteit heb maar als dat de accuduur/snelheid van de telefoon heel erg beïnvloedt is het misschien slimmer om een kleiner kaartje te nemen (1gb) of maakt dat geen verschil??

Ik kan dat dus echt nergens vinden dus bij voorbaat dank :)

youtube.com/@hisrep

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat is wel uit te rekenen als je bij de fabrikant kijkt naar het stroomverbruik.
Een 1GB kaartje van Pretec verbruikt <33mA voor lezen en <35mA voor schrijven en standby is <50 microA.
De tijd die een accu mee gaat hangt af van het stroomverbruik en de capaciteit van de accu.
Stel dat hij 700mAh is, dan kan je 700mA gedurende 1 uur verbruiken.
Verbruikt een telefoon bijv. 70mA bij vol bedrijf, dan gaat de accu 10 uur mee bij vol bedrijf.
Met zo'n kaartje erbij wordt dat 105mA en dat verkort de accuduur behoorlijk als de kaart continu zou lezen of schrijven.
Wat je dus ook moet weten is wanneer het kaartje gebruikt wordt, anders kan je de belasting van de accu niet bepalen ;)
Overigens geeft Pretec geen waardes per kaart op, dus een 64MB kaartje zal hetzelfde verbuiken als een 1GB versie en daarmee is het antwoord wel duidelijk: De grootte van het kaartje weinig uit :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hm en wat over geheugen in de 'standby stand' (dus als je niet leest-schrijft maar de telefoon gewoon in je zak of terwijl je belt), maakt het dan nog uit voor stroomverbruik? Want daar gaat het me eigenlijk om.

youtube.com/@hisrep

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Niemand die hier een antwoord op weet??

youtube.com/@hisrep

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-11 23:45
alle antwoorden staan er toch al?

De grote van de geheugenkaart maakt niet uit.
En een geheugenkaart gebruikt in standby <50μA, als je zelf uitrekend hoeveel je GSM in standby gebruikt, weet je hoeveel % je extra gaat gebruiken en dus hoeveel % korter je standby zal zijn.

Maar aangezien de meeste telefoons toch snel ~5mA gebruiken in de standby, zal je standby met <1% afnemen. Dat staat natuurlijk niet in verhouding tot de aanslag die je op je standby pleegt door 1 minuutje meer of minder te bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rrob op 21-02-2006 18:14 ]

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 20:14
Een vriend van me loopt al een jaar ofzo met een 512MB SD kaartje in zn nokia,
Ik heb niet het idee dat je er echt last van hebt. Als je niks doet met die kaart staat ie gewoon idle/uit denk ik zo.
Ik zou me er niet al te druk om maken, de producent van de telefoon houd er wel rekening mee als ze zo een funtie erin stoppen.
Maar, natuurlijk, je accuduur zal iets omlaag gaan. T zal naar mijn inziens wel meevallen.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Nja dat standby verbruik wilde ik dus ff weten en dat werd niet diect genoemd (ik ben niet zo heel technisch aangelegd :P)... dat is gelukkig niet noemenswaardig ;). Bedankt voor 't antwoord!

@Rrob: Vraag twee is trouwens ook niet beantwoord; wat het voor invloed heeft op de algemene snelheid van de telefoon. (dus of je bij het sturen van een sms'je of ff zoeken in het telefoonboek qua snelheid last hebt van een 1gb geheugenkaartje erin.

[ Voor 18% gewijzigd door DeNachtwacht op 21-02-2006 18:20 ]

youtube.com/@hisrep

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 20:14
geen verschil mbt snelheid, alleen met grote kaarten zul je even moeten wachten als je de inhoud opvraagt.
De rest van de functies wordt niet beinvloed bij mijn weten.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-11 23:45
standby verbruik is (globaal): accu capaciteit (in mAh) delen door de standby tijd (in uren).
Bijvoorbeeld: 700mAh / 144h (6 dagen) = 4,86mA

Als je telefoonboek op een volle 1G kaart staat, gaat dat misschien wat traag. Maar als je telefoonboek op je gsm staat maakt het qua snelheid niet uit of er een kaart in zit

[ Voor 39% gewijzigd door Rrob op 21-02-2006 18:38 ]

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Dat is wat ik wilde weten. Bedankt :)

Je leest namelijk op internet ook weleens dat een (grote) geheugenkaart de snelheid van de telefoon negatief beïnvloedt.

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1