Omdat ik glftpd 2.01 wil gaan gebruiken heb ik glibc 2.3 nodig.
De huidige versies die ik heb op het systeem:
glibc-2.2.4-13
glibc-common-2.2.4-13
Ik heb de bestanden glibc-2.2.5-34.i386.rpm glibc-common-2.2.5-34.i386.rpm gedownload.
(Beide op rpmfind.net gevonden voor RH 7.3).
Bij het uitvoeren van het update commando krijg ik de error:
rpmdb-redhat-7.3-0.20020613.i386.rpm gedownload en geinstalleerd. Dit ging trouwens zonder fouten.
Na het nogmaals uitvoeren van bovenstaand update commando krijg ik echter hetzelfde.
Nu las ik in andere topics dat het upgraden van je glibc best riskant is en daardoor niets meer zou kunnen werken. Ik ben aan het overwegen glibc-2.3.6.tar.gz te downloaden en deze volledig te compileren.
Het probleem is dat ik de bak remote beheer en dus niet in de buurt staat. Waardoor als het fout gaat ik de bak niet meteen kan herinstalleren, wat ik eigenlijk wil voorkomen.
Ik kom er even niet uit, heb flink gegoogled en de search gaf mij deze resultaten echter geen echte oplossing.
glibc upgraden
update packets (gcc en cpp)
glibc goeroes gewenst...
RH 7.3 glibc update naar RH 7.3
Wie o wie weet wat te doen? Anders word het toch tijd voor een andere distro...
De huidige versies die ik heb op het systeem:
glibc-2.2.4-13
glibc-common-2.2.4-13
Ik heb de bestanden glibc-2.2.5-34.i386.rpm glibc-common-2.2.5-34.i386.rpm gedownload.
(Beide op rpmfind.net gevonden voor RH 7.3).
Bij het uitvoeren van het update commando krijg ik de error:
Middels google las ik iets over het installeren van een nieuwe rpmdb, ik heb om die reden[root@server glibc]# rpm -Uhv glibc-common-2.2.5-34.i386.rpm glibc-2.2.5-34.i386.rpm
error: failed dependencies:
rpmlib(PartialHardlinkSets) <= 4.0.4-1 is needed by glibc-common-2.2.5-34
rpmdb-redhat-7.3-0.20020613.i386.rpm gedownload en geinstalleerd. Dit ging trouwens zonder fouten.
Na het nogmaals uitvoeren van bovenstaand update commando krijg ik echter hetzelfde.
Nu las ik in andere topics dat het upgraden van je glibc best riskant is en daardoor niets meer zou kunnen werken. Ik ben aan het overwegen glibc-2.3.6.tar.gz te downloaden en deze volledig te compileren.
Het probleem is dat ik de bak remote beheer en dus niet in de buurt staat. Waardoor als het fout gaat ik de bak niet meteen kan herinstalleren, wat ik eigenlijk wil voorkomen.
Ik kom er even niet uit, heb flink gegoogled en de search gaf mij deze resultaten echter geen echte oplossing.
glibc upgraden
update packets (gcc en cpp)
glibc goeroes gewenst...
RH 7.3 glibc update naar RH 7.3
Wie o wie weet wat te doen? Anders word het toch tijd voor een andere distro...
[ Voor 3% gewijzigd door Kleintje81 op 20-02-2006 00:27 ]