Wel algoritme?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• WillemW
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-12-2021
Omdat mijn vorige post niet volgens de regels was (sorry moderators :P ), probeer ik het hier nog eens. Gisteren kwam ik op een open source site het volgende stukje code tegen:

[code]
function missingLink(value) {
var code = value;
code = toHexCode(safeChars(code));
code = hexDoubleOdd(code);
code = addAll(code);
return code%16;
}

function generate(length) {
var code = "";
var toChar = new Array("B", "D", "F", "G", "J", "K", "L", "M", "P", "R", "S", "T", "V", "W", "X", "Z");
for (var i = 0; i < length-1; i++) {
code += toChar[Math.floor(Math.random() * 16)];
}
var remainder = missingLink(code);
return code + toChar[16-remainder];
}
[code]

De functie missingLink(value) is mij wel duidelijk, er wordt een code omgezet in hexadecimalen. Vervolgens worden de decimalen in de string (1 t/m 10) verdubbeld, en bij elkaar opgeteld.

Maar nu de 2e functie generate. Ik weet alleen dat uit de 16 letters een code gegenereerd wordt, maar wat doet dit stukje script nu precies? En wat heeft het met de 1e functie missingLink(value) te maken?

Ik hoop dat mijn post nu wel enigszins aan de regels voldoet ;) , en dat iemand mij het stukje script kan verklaren.

Groeten,
WillemW.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat die functie doet? Een string maken die de letters bevat die in de array toChar staan, en die string krijgt de lengte die in length staat. Wat dat met die functie missingLink te maken heeft weet ik ook niet, dat weet de maker van de functie wel voor je. We geven hier op GoT geen support op scripts van anderen, daarvoor moet je simpelweg bij de maker van het script zijn. Verder vind ik het een beetje vaag overkomen dat je een stuk script wil gebruiken maar geen idee hebt wat het doet. :?

Hoe dan ook, dit heeft hier weinig te zoeken. Als je wil weten wat deze code doet, dan kun je zelf een beetje erdoorheen stappen en het simpelweg uitproberen, of je mailt dus inderdaad de maker. Dit topic gaat dus helaas ook op slot. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.