Toon posts:

belkin wireless card en restricted users

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op zowel win2000 als win xp pro heb ik en wireless card geinstalleerd (54 g). De router is ook van Belkin (54 g). Na installate onder administrator werkt alles (alhoewel ik het niet voor elkaar krijg een netwerk met een ander kanaal dan 11 te verbinden...als iemand weet hoe dat moet....graag !)

Maar, de hoofdgebruiker is mijn dochter op een account met beperkte rechten. Start ik de pc en log ik rechtstreeks in op haar account dan is er vanwege het ontbreken van rechten geen functionele verbinding: ofwel de software weigert.
Log ik eerst in als admin, en daarna zonder de herstarten uitloggen en inloggen op account van mijn dochter, dan werkt het wel.
Hoe krijg ik de software van Belkin werkend zonder eerst als admin in te loggen ( of de account admin rechten te geven) ?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ? Vraag te onduidelijk ?

Verwijderd

Wat dacht je van Belkin support te bellen? of te kijken hoe je die Belkin wireless-software de nek omdraait en het aan windows zero config overlaat. Google is je vriend.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:14

silverstorm

tearing me apart

Ik ken het probleem niet. Heb je Belkinsite al bekeken of de beste mensen daar al gemaild?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst is het bellen van Belkin support ongeveer hetzelfde als UPC bellen. "Meneer, dat kan niet". Tot je hen de links op het net geeft waar de mensen hetzelfde probleem rapporteren. Belkin staat met deze kaart op de hall of shame honorees for admin rights. Ik verzin het echt niet.
Dan mag ik ze ineens kostenloos terugbrengen. Dat snap ik, want ze geven tenslotte levenslange garantie....Na één DOA en één kaart die alleen met admin rechten start is het vertrouwen in dit merk niet top! Maar wat schiet ik ermee op ? Er stat inmiddels wel een Belkin router...
Ik heb Belkin gemailed, maar ze mailen keurig terug dat het wel even duurt ivm de grote vraag naar ondersteuning. Tja...
Het enige dat werkt is de chat line op belkin uk. Daar kreeg ik een aantal tips, waaronder via beheer en services de driver automatisch laten starten onder admin rechten tot en met het via regedit laten starten van de driver voordat iemand inlogt. Uitzichtsloos. Het werkt gewoon niet. een update van desoftware hiel in zoverre, dat de utility nu wel een netwerk op een ander kanaal dan 11 pakt. Maar verder helpt het niet.
Belkin heeft een ftp-site met allemaal beta-software. Voor de opvolger van mijn kaart, de F5D70001 geloof ik die ook dit probleem heeft, is al aangepaste software. Maar in die kaart zit een broadcom chip in en daar heb ik niks an.
Silverstom, jij zegt dat je het probleem niet kent. Heb jij belkin wireless netwerkkaarten op pc's met non-admin users ?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:14

silverstorm

tearing me apart

Silverstorm heeft eigenlijk niet echt veel probs met belkin gehad. De laatste die ik heb gezien, was wel tijdje geleden... Maar het ruikt gewoon naar brakke software. Kan je een mailtje sturen met welke tips je hebt gekregen en linkje van de software die je nu gebruikt. Ik heb denk ik wel een idee waar het aanligt. Mail staat in mijn profiel.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het vanavond bijeenrapen, en de link naar de software plaatsen. ik zit nu op mijn werk.
Ondertussen ben ik dus wel op zoek naar een wireless kaart die geen problemen heeft met non-admin users die als eerste inloggen...anybody ?

Verwijderd

Topicstarter
De link naar de beta-software is de volgende:
ftp://supportbelkin.no-ip.org/networking/

De versies f5d7000-* die in de lijst staan zijn niet voordezelfde kaart als de het type waar de problem mee zijn: het zijn in werkelijkheid drivers voor de 7001 en de 7010. Een aangepaste driver voor de RT2500 zit er niet tussen.

Dan de tips van Belkin:
: Right click on My Computer and go to Manage.
Audrey Williams: Click the + next to Services and Applications.
Audrey Williams: Double click on Services.
Audrey Williams: Double click on WLTRYSVC.
Audrey Williams: Select the Log On tab.
Audrey Williams: Change the Log on to "This account" and use the administrator account.

Deze werkte niet.
Het is overigens mogelijk dat afhankelijk va nde kaart, de software/service een andere naam heeft. Let daar dus op.

Stuart James: Click on Start and then click on Run.
Stuart James: Type REGEDIT and click on OK.
Stuart James: HKeyLocalMachine\software\microsoft\windows\currentversion\run with the string entry bcmwltry = "bcmwltry.exe"
Stuart James: Copy the entry to the location:
Stuart James: HKeyLocalMachine\software\microsoft\windows\currentversion\runservices
Stuart James: Now the wireless connection is made BEFORE the user logs in rather than after.

Ook dit werkt niet want het moment van starten weerhoud de software niet om de connectie te verbreken zo gauw als eerst een restricted user inlogt.(de verbinding gaat aan/uit).

Een derde tecman vertelde het volgende :
Roger Smith: This is a know issue.
Roger Smith: If you follow the steps it should work.Please follow the steps again.
You: Then why should i go through all this. I'm stupid enough to try but many others do not even know what the registry is... :( :( :(
Roger Smith: I will give the steps again please follow the steps, this should resolve the issue.
Roger Smith: We understand that the wireless card works only when you had logged on as administrator.

Vervolgens wil hij dat ik de eerste tip opnieuw probeer. Maar je raadt het vast, daar had ik al geen zin meer in... |:(

Wie weet, mogelijk doen de tips bij anderen nog wonderen ?

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-04 19:22
Probeer drivers van een andere chipset. Ik weet niet of jouw drivers BCMWL5 bevatten (met een extentie voor driver, maar die ken ik niet zal wel sys of dll of ini sijn...) omdat ze een broadcomchip bevatten. Maybe zijn de linksys WMP54Gv2 drivers iets om te proberen. Let op dat je ze van de NEDERLANDSE site downloadt, want linksys heeft later ingeziend at deze chip zuigt, en is in v4 overgegaan op een andere chip, en de internationale drivers zijn voor de nieuwe chip!

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Mijn ervaring is dat vooral de bijgeleverde utility vervelend gaat doen. Waar ik verschillende kaartjes tot nu toe mee aan de praat heb gekregen, is door het kaartje zelf via de 'add hardware' te installeren, en NIET via de executable op de CD. Bij de windowsmanier kan je uiteraard wel naar de CD navigeren voor de juiste driver. Het voordeel is dan dat voortaan Windows zijn eigen utility gebruikt (te zien aan het computertje in de systemtray). Mijn Sitecomkaartje heb ik zelfs aan de praat gekregen door 'm in de PC te proppen, windows update te draaien en te herstarten.

Geen Ping, wel Pong

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ik vergeten te zeggen....heb ik geprobeerd/gedaan.
Het voordeel is duidelijk, windows beheert de kwestie en er is één storingsfactor minder. Maar de RT2500 driver die je uiteindelijk toch van de cd afhaalt veroorzaakt de ellende.
Wat mij echter wel opviel was dat Belkin lang niet alles opruimt. Mogelijk dat daar nog ellende uit voortkomt.
De suggestie van het gebruiken van linksysdrivers kan uiteraard alleen goed gaan als het twee dezelfde chipsets zijn, maar ik ben daar zelf niet zo een voorstander van omdat je nooit precies weet hoe die drivers merk-specifiek zijn. In ieder geval, bij Ralink die drivers als reference bouwt zijn over de third party customer utils niet echt te spreken.
Maar ondertussen heb ik al een andere weg gekozen. Ik heb de Belkin G versie besteld. Daarvan is de patch bekend en in bezit van mij. Werkt dat nog niet dan gaat de klerezooi rechtstreeks terug naar Salland. Dan boor ik een gat in het plafond en ga ik wired.
Pagina: 1