Ik heb een debian stable bak met een door apt-get geinstalleerde samba en cups, en de hplib zelf gecompiled.
Alles is netjes geinstalleerd want als ik via cups een testpagina afdruk, krijg ik netjes, perfect in de goede kleuren een resultaat op a4.
Echter, de bedoeling is om mijn windows clienten via deze server af te kunnen drukken.
Alleen doet hij dit niet.
Aangezien ik de drivers gewoon handmatig wil installeren, heb ik in smb.conf zo ingesteld dat het raw data moet ontvangen/versturen. Ook heb ik die mime lijns uncommented.
Ik installeer de printer op mijn windows bak als volgt:
- Handmatig een printer toevoegen door de URL van mijn printer in te typen, dan wordt er gevraagd of ik de drivers wil downloaden vanaf de server, dat doe ik, daarna geeft hij meteen een fout aan dat de drivers niet goed zijn, ik krijg dan de vraag of ik ze handmatig wil installeren, dat doe ik dan en selecteer de betreffende drivers voor windows. Hij installeerd hem dan netjes.
Als ik dan een testpagina wil afdrukken, dan zegt ie het volgende "De testpagina is niet afgedrukt, wilt u de probleemoplosser..."
In mijn logfiles staat ook niet veel, alleen in access_log staat het volgende waar ik dus niets van snap, dit komt wel elke keer terug als ik die testpagina wil afdrukken, dus misschien zijn het codes helemaal aan het eind?
smb.conf:
Alles is netjes geinstalleerd want als ik via cups een testpagina afdruk, krijg ik netjes, perfect in de goede kleuren een resultaat op a4.
Echter, de bedoeling is om mijn windows clienten via deze server af te kunnen drukken.
Alleen doet hij dit niet.
Aangezien ik de drivers gewoon handmatig wil installeren, heb ik in smb.conf zo ingesteld dat het raw data moet ontvangen/versturen. Ook heb ik die mime lijns uncommented.
Ik installeer de printer op mijn windows bak als volgt:
- Handmatig een printer toevoegen door de URL van mijn printer in te typen, dan wordt er gevraagd of ik de drivers wil downloaden vanaf de server, dat doe ik, daarna geeft hij meteen een fout aan dat de drivers niet goed zijn, ik krijg dan de vraag of ik ze handmatig wil installeren, dat doe ik dan en selecteer de betreffende drivers voor windows. Hij installeerd hem dan netjes.
Als ik dan een testpagina wil afdrukken, dan zegt ie het volgende "De testpagina is niet afgedrukt, wilt u de probleemoplosser..."
In mijn logfiles staat ook niet veel, alleen in access_log staat het volgende waar ik dus niets van snap, dit komt wel elke keer terug als ik die testpagina wil afdrukken, dus misschien zijn het codes helemaal aan het eind?
Hier wat configuratie files:localhost - - [19/Feb/2006:22:20:44 +0100] "POST / HTTP/1.1" 200 188
localhost - - [19/Feb/2006:22:22:43 +0100] "POST / HTTP/1.1" 200 267
localhost - - [19/Feb/2006:22:22:43 +0100] "POST / HTTP/1.1" 200 188
localhost - - [19/Feb/2006:22:23:15 +0100] "POST / HTTP/1.1" 200 267
localhost - - [19/Feb/2006:22:23:15 +0100] "POST / HTTP/1.1" 200 188
smb.conf:
cupsd.confprintcap name = cups
printing = cups
cups options = "raw"
[printers]
# here all printers will be shown; this becomes the Printers
# share/section under Network Neighborhood
comment = All Printers
path = /var/spool/samba
browseable = no
public = yes
guest ok = yes
writable = no
printable = yes
printer admin = smbprint,root,xino,lp
use client driver = no
cups options = raw
Het stomme is dat het wel even gewerkt heeft, welliswaar met de verkeerde drivers, maar het werkte dus wel via het internet. Ik weet niet precies wat er nou aan veranderd is, helaas<Location />
Order Deny,Allow
Deny From All
Allow From 10.0.0.*
</Location>
<Location /admin>
AuthType Basic
AuthClass System
Order Deny,Allow
Deny From All
Allow From 10.0.0.*
</Location>