Toon posts:

[BOINC] Algemene thread voor alle projecten

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inhoud:
  1. Waarom deze thread?
  2. De projecten
Waarom deze thread?

Het leek mij handig een topic te hebben, waar je alle projecten die draaien op het BOINC platform in 1 oogopslag kan zien, en hierover kan discussieren. Aangezien er elke dag een nieuwe DPCH voor elk project gepost word, is het moeilijk daarin een discussie te starten aangezien men er de volgende dag al niet meer naar kijkt, en als het betrekking heeft op meerdere projecten is het handiger een centrale plek daarvoor te hebben.
Dit topic is tot stand gekomen d.m.v de de beschikbare officiele DPC faq's, de officiele website's van de projecten, en wat creativiteit.

Rosetta@home

Het doel
De werking van Rosetta is niet zo eenvoudig uit te leggen zonder medische kennis. Ik zal proberen om het zo eenvoudig mogelijk te houden. Wil je verdere details, of de volledige medische uitleg, dan verwijs ik je graag door naar de officiële site.

Net zoals bij Folding@home, is het doel om meer te weten te komen over eiwitten. Toch zijn er grote verschillen in opzet tussen de 2.
Folding@home probeert met de basis fysische regels te voorspellen hoe deze eiwitten zich gaan vouwen. Zelfs het meest eenvoudige eiwit vraagt een enorme rekenkracht om ziijn gedrag te laten voorspellen.

Bij Rosetta@home worden de gekende regels en algoritmes gebruikt om het eindresultaat te voorspellen. Dus welke vorm zullen deze proteïnen aannemen, nadat ze gevouwen zijn.
Een ander stuk gaat dan deze voorspelde vormen vergelijken en analyseren, om tot het meest waarschijnlijke resultaat te komen

De voordelen
Op het moment weet ik geen specifieke voordelen voor Rosetta, post jullie geargumenteerde voordelen en ik zal ze verwerken in de startpost

De nadelen
Op het moment weet ik geen specifieke nadelen voor Rosetta, post jullie geargumenteerde voordelen en ik zal ze verwerken in de startpost

µFluids[anchor=µFluids] [/anchor]

[anchor=µFluids_doel]Het doel[/anchor]

Voel je vrij om te vertalen:
µFluids project is a massively distributed computer simulation of two-phase fluid behavior in microgravity and microfluidics problems. Our goal is to design better satellite propellant management devices and address two-phase flow in microchannel and MEMS devices.
[anchor=µFluids_voordelen]De voordelen[/anchor]
Op het moment weet ik geen specifieke voordelen voor µFluids, post jullie geargumenteerde voordelen en ik zal ze verwerken in de startpost

[anchor=µFluids_nadelen]De nadelen[/anchor]
Op het moment weet ik geen specifieke nadelen voor µFluids, post jullie geargumenteerde voordelen en ik zal ze verwerken in de startpost

Seti@Home

Het doel
SETI@home (Search for Extra-Terrestrial Intelligence at home) is het grootste Distributed Computing project dat er is. Het maakt gebruik van miljoenen PC's over de hele wereld om te zoeken naar tekenen van buitenaards leven. Dit gebeurt door "geluid" uit het heelal, dat met een schotel van ruim 500 meter in Puerto Rico is opgenomen, te doorzoeken. Het geluid wordt door je computer doorzocht op pieken en patronen; deze geanalyseerde data wordt dan terug gestuurd naar berkeley, de Amerikaanse universiteit die dit project organiseert. SETI@home is begonnen op 17 mei 1999 en werkt ongeveer als volgt: deelnemers downloaden een klein programmaatje dat data ophaalt. Dat blokje data wordt op de computer van de deelnemer geanalyseerd, gebruik makend van de gebruiker zijn ongebruikte computerkracht.

De voordelen
Op het moment weet ik geen specifieke voordelen voor Seti, post jullie geargumenteerde voordelen en ik zal ze verwerken in de startpost

De nadelen
Op het moment weet ik geen specifieke nadelen voor Seti, post jullie geargumenteerde voordelen en ik zal ze verwerken in de startpost

Simap

Het doel
Wat is SIMAP?
Simap is een database met eiwitgelijkenissen. Het bevat gelijkenissen van alle op het moment gepubliceerde eiwitopeenvolgingen en word constant ge-update. Eiwitgelijkenissen worden berekend d.m.v het FASTA algorithme dat de optimale snelheid en gevoeligheid verstrekt. Voor zover bekend is SIMAP het enige project dat uitvoerige dekking m.b.t. alle bekende proteïnen en stijgende updatemogelijkheden combineert.

Om alle vergelijkingen te doen om de gelijkenissendatabase up to date te houden is zeer veel computerkracht nodig. De interne middelen van SIMAP voldeden hier niet meer aan en op dat moment hebben ze de stap gezet naar het BOINC platform en distributed computing. De client is gebaseerd op het FASTA algortime en probeert opeenvolgingsgelijkenissen te ontdekken. Voor meer informatie over het doel van SIMAP klik hier

De voordelen
Een groot voordeel vind ik, dat de wu's erg klein zijn. Hierdoor hebben ze een korte werktijd en nemen ze minder HDD ruimte in beslag. Het aantal punten dat je per WU krijgt is dus wel lager.

De nadelen
Simap is op het moment van schrijven nog geen officieel door DPC ondersteund project, maar hieraan word gewerkt. Ik heb inmiddels contact opgenomen met de founder "Crack" met het verzoek het registratie e-mailadres te wijzigen naar projects@dutchpowercows.org en een mail te sturen naar de crew.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 22:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
'k Ben dan wel geen DPC-er meer, maar jullie zijn bij boincstats gekend bij 14 projecten, en je noemt er hier slechts 4 ?? De output bij Climate en Einstein is zelfs al 'n heel pak groter dan bij bv uFluids.

Afbeeldingslocatie: http://www.boincstats.com/signature/team_38.gif

'n Beetje taunten dan :P
Wanneer gaat DPC nu eens op een boinc project de #1 pakken ?? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ook deze zijn nog niet officieel DPC. Staan op naam van "Crack" en die is er mee bezig. Als ik weer tijd heb zal ik de startpost ook nog uitgebreider maken. Mits er animo is voor zon dergelijk topic aangezien de reacties nogal schaars zijn hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ColdRain schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:49:
De output bij Climate en Einstein is zelfs al 'n heel pak groter dan bij bv uFluids.
Correctie, overall staan die twee projecten boven µFluids maar daily schopt µFluids die twee projecten kont.
ColdRain schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:49:

'n Beetje taunten dan :P
Wanneer gaat DPC nu eens op een boinc project de #1 pakken ?? >:)
Binnen een paar maanden zullen we een Belgisch teampje van hun enige eerste plaats af stoten >:)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 21:41

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 09:05:
Ja ook deze zijn nog niet officieel DPC. Staan op naam van "Crack" en die is er mee bezig. Als ik weer tijd heb zal ik de startpost ook nog uitgebreider maken. Mits er animo is voor zon dergelijk topic aangezien de reacties nogal schaars zijn hier
einstein staat al op de juiste naam volgens mij... djklungel had dat gefixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan zal ik daar aankomende nacht ff wat tijd aan besteden :) iischots is op de hoogte qua hoever t staat met die "Crack". ff kijken hoe dat over zetten gaat verlopen zonder dat we de behaalde score kwijt raken
edit:
Opdatum, ik ga eerst tijd besteden aan het bouwen voor een statsscript voor DPCH's geldend over heel BOINC ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog geen tijd voor beide dingen gehad atm, druk met verbouwing en vriendin. Denk dat ik er morgen mee kan beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind LHC wel een leuk project, ook vanwege dat het een EU-project is.
Maar hoop dat er nog veel projecten buiten boinc aktief blijven.
Boinc-platform is ook niet heiligmakend.

Waarom wordt seti btw nog steeds met [ boinc seti@home] aangegeven.
Er is toch maar 1 seti DPCH meer of heb ik dat mis.

Ps: leuke basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, of alle projecten moeten in de DPCH met BOINC aangekondigt worden of geeneen, nu lijkt t de indruk te wekken dat alleen Seti op BOINC draait. Zou wel overzichterlijker worden als er voor alle projecten de BOINC tag komt denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 21:41

SandStar

DPC-Crew

Zandster

maar dan weet je niet meer wat nu seti-1 was en wat seti-2 is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaar alle BOINC projecten met een BOINc tag starten, schept wel meer overzicht lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:11

Nakebod

Nope.

Ik denk dat dat een beetje overbodig is.
Is het spannend om te zien dat een project op BOINC draait? Ik vind van niet, een stukje in de FAQ met: BOINC Projecten.. zou al genoeg zijn.
Dat SETI wel BOINC ervoor heeft staan, is volgens mij een resultaat van het overgaan van SETI naar het BOINC platform 2/3 maanden terug.
Die topic titels zullen misschien in de toekomst ook wel BOINC loos worden, of misschien niet.

[BOINC Rosetta@Home] hitparade van 21 februari
Ik weet niet, ik vind het een erg lange naam. En BOINC voegt in mijn ogen niets toe aan de topic titel.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel als je op zoek bent naar een nieuw project en je in 1 oogopslag stats wilt zien van de huidige BOINC projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Maar dan kijk je eerder eerst in de FAQ's, waar dan alle BOINC projecten staan, en pas daarna zou ik gaan rondkijken in de DPCH's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Ja precies, laat die boinc bij seti nu maar weg, het heeft geen nut meer.

Iedereen weet nu wel dat het oude seti niet meer is.

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 21:14

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Daar ben ik het dus niet mee eens. Je zou dan bij de meeste BOINC-projecten de tag wel weg kunnen laten.

Juist omdat BOINC een platform is, wordt je er als gebruiker op gewezen dat er andere projecten zijn waar je ook aan kan bijdragen met je cliënt. Zelfs als je favoriete project eens uit de lucht mocht zijn.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Verwijderd

Topicstarter
Dus bij iedereen juist wel de BOINC tag gebruiken? Hoe ver staat t trouwens met t verhuizen van de projecten naar t wdo adres Crack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand, waarom een BOINC client zo laag benchmarked op een Dual Xeon 2,2 Ghz met hyperthreding? Mijn celeron 2,8 komt nog hoger uit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Wat is laag?
500 noem ik laag, maar bijv 5000 is niet laag. Komt ie ongeveer nog op 20k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal ff voor je kijken hoeveel t exact was
edit:

Kan t nu niet vinden, post ik vanavond wel :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:06:
Dus bij iedereen juist wel de BOINC tag gebruiken? Hoe ver staat t trouwens met t verhuizen van de projecten naar t wdo adres Crack?
Ralph@home, Simap@home en LHC@home zijn overgezet.
Het project Predictor@home gaat niet lukken: Daar zijn teveel flushers en een speciaal aangemaakt account verschijnt niet meer in de lijst accounts waarnaar je het project kan overzetten.
Eventueel zou Predictor wel overgezet kunnen worden op redvox[@]dutchpowercows.org, want die staat er wel tussen, maar meer zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Overigens vind ik het de taak van de crew om nieuwe projecten aan te maken.

Onlangs probeerde ik voor een BOINC-project een DPC-team aan te maken, maar als je een account aanmaakt, dan worden de registratiegegevens gestuurd naar het adres projects[@]dutchpowercows.org.
En zonder inloggegevens krijg je met geen mogelijkheid het project op dat account.

Een BOINC-project is dus niet te registreren op het algemene adres. Hoogstens over te zetten, maar dat brengt een hoop extra werk met zich mee, zoals ik nu ondervonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat de crew daar dan maar ff naar moet kijken,

@ Nakebod:
Measured floating point speed 1056.66 million ops/sec
Measured integer speed 1842.18 million ops/sec
Dat is die Dual Xeon 2.2 Ghz met HT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 04-10 14:25

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Al surfend over het internet.... kwam ik zowaar een Nederlands BOINC-project tegen.
Het gaat om Leiden classical.

Het is me nog niet geheel duidelijk wat het doel precies is maar volgens de website is het "Join in and help to build a Desktop Computer Grid dedicated to general Classical Dynamics for any scientist or science student!"

Tja, ik wilde dit natuurlijk voor ons #1 team van Nederland niet onthouden :)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Daar moeten de heren van Forza Mucca achter zitten....

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvec
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 14:19
zullen we daar wat kracht op zetten dan staat DPC daar zo 1e denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja dan moet eerst duidelijk zijn wat de de bedoeling is van het project denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
http://qah.uni-muenster.de/index.php

Iemand dit project al eens gezien? Verkeert nog wel in beta-testing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Account en DPC team aangemaakt op QaH. Mij viel op dat de wu's erg klein zijn wat downloaden betreft.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:20:
Account en DPC team aangemaakt op QaH. Mij viel op dat de wu's erg klein zijn wat downloaden betreft.
't Klopt dat de wu's klein zijn, maar de verwerkingstijd niet.
Een screenshot waarvan de meesten hier wel de oorsprong zullen herkennen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.workingonit.org/boinc.be/qmc02.gif
De machientjes van de jobs hierboven gaan van P3-1000 tot P4-3200 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forza Mucca val ik onder, hoewel ik voor WCG-DPC in hoofdzaak crunch en nu ook SIMAP weer er bij doe......heb DPC als team opgegeven, maar leeft dat wel? Anders zet ik dat bij mijn collegae hier ten lande over.....in BOINC overall staat De Laars zwz 5 miljoen credits boven De Koeiepoot. en #12 met stip :X

Signed
Mukka Pazza ;>)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie niet tegen globalisering.....The Grand Ol Dutch Power Cows, zijn zojuist in de wereld stats ingehaald en afgezakt naar #14 en worden over 95 dagen ook nog eens ingehaald door Free-DC.....lijkt me geen goed idee! O-)
5 1 1 13 XtremeSystems 67,410,304 547,388 3,250,892 15,465,432 530,420 7 [/td]
1 1 1 14 Dutch Power Cows 67,117,936 196,776 1,222,240 5,903,464 196,572 -
1 0 0 15 Free-DC 63,760,248 207,000 1,291,724 7,724,044 188,441 95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Tegen die tijd halen we BOINC.Italy wel weer in, dus zo'n ramp is het nou ook weer niet. Een jaar geleden stond DPC nog op een 57e plaats.
Als team zijn we pas laat actief geworden op het BOINC-platfom en zelfs nu staat 76% op slechts één project.

Zo te zien zitten we momenteel wel in een vakantiedip, want een maand terug was de totale output bijna 50% hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Op S@h is een 2e team actief: [DPC] Dutch Power Cows. Als die lieden nu FF het juiste team joinen en als bij BBC-Climate-Change de team naam gewijzigd wordt van Dutch Power Cows (DPC) naar gewoon Dutch Power Cows, dan scheelt dat ook weer in de overall rankings. :)

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Crack schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:45:
Op S@h is een 2e team actief: [DPC] Dutch Power Cows. Als die lieden nu FF het juiste team joinen en als bij BBC-Climate-Change de team naam gewijzigd wordt van Dutch Power Cows (DPC) naar gewoon Dutch Power Cows, dan scheelt dat ook weer in de overall rankings. :)
Dat zijn niet zoveel leden en punten overigens [7k ofzo]...ik heb het al een keer uitgezocht

Mooooooeeeee......

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Het enige wat ik eigenlijk echt mis bij DPC is een "stats-overzicht" van alle projecten. Het hoeft van mij niet eens alles te bevatten wat er nu in een DPCH staat, maar meer hoe DPC het doet op álle projecten waar een team is.
Beetje idee zoals de main-stats-pagina van Free-DC. Daar staat een tabel met als onderdelen:

Project - Ranking van Free DC - Top User van Free DC - Top User van alle teams - Laatste statsupdate.

Alle projecten netjes onder elkaar. Of ze er nu echt actief aan deelnemen of niet. Ook van afgelopen projecten staan daar de projecten nog onder. Als DPC dat zou doen, dan zouden we van alle projecten die afgelopen zijn een mooie score neerzetten, want er zijn in het verleden diverse podiumplaatsen behaald.

Misschien zijn Speedkikker's stats wel om te bouwen dat zo'n pagina er ook is, waar niet alleen de projecten opstaan waar hij nu de stats van heeft, maar ook die simpele informatie van de andere projecten.

Nu zijn er een stuk of 10 projecten waar actief de DPCH's van gepost worden. Misschien trekken we wel meer leden als er ook van de andere projecten een lijstje is. Er zijn daar tenslotte ook Dutch Power Cows-teams actief.

De Boinc-projecten zou je in principe ook nog bij elkaar kunnen groeperen.
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:20:
Forza Mucca val ik onder, hoewel ik voor WCG-DPC in hoofdzaak crunch en nu ook SIMAP weer er bij doe......heb DPC als team opgegeven, maar leeft dat wel? Anders zet ik dat bij mijn collegae hier ten lande over.....in BOINC overall staat De Laars zwz 5 miljoen credits boven De Koeiepoot. en #12 met stip :X

Signed
Mukka Pazza ;>)
Van Simap hebben we RML-stats (Speedkikker). Vandaag lag het project plat, anders had ik ze wel effe gepost. Is wel eens leuk om de minder actieve stats te posten in een DPCH.

Zet alles maar over naar DPC, dan posten we daar voortaan ook wel stats van :D Alle grote teams hebben er wel wat output, maar de hoogste haalt niet meer dan 20k daily. Een beetje subteam hier haalt dat ook met gemak.

Is wel eens leuk om dat als "nieuwe" project er bij te pakken. Met 400 punten stijgen we al weer een plek (van 70 naar 69). 5k en we zijn SetiNL voorbij. We zouden met gemak richting top-20 moeten kunnen daar, zelfs zonder al te veel in te hoeven leveren op andere projecten.

[ Voor 31% gewijzigd door Megaflix op 10-08-2006 01:27 ]

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Black Piet schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 00:09:
Dat zijn niet zoveel leden en punten overigens [7k ofzo]...ik heb het al een keer uitgezocht
Inmiddels is het 120k voor Dutch Power Cows (DPC) en 110k voor [DPC] Dutch Power Cows.
Het lijkt me dus beter als die teams opgedoekt/gerenamed worden.

Pagina: 1