Toon posts:

Gewoon beeld of breedbeeld TV kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders willen binnenkort nieuwe TV aanschaffen. Zij willen een goed beeld, goed geluid en een mooi meubel erbij en het mag niet veel meer dan 3 a 4 ruggen kosten.

Misschien erg veel gevraagd voor zo'n prijs maar ze willen het allemaal niet zo groot. Anders neemt die bak te veel ruimte in in de woonkamer en dat vinden ze storend :?

Maar omdat ie niet te groot mag worden willen ze een normaal 3:4 formaat kopen. Terwijl ik zeg dat 9:16 de toekomst heeft en je TV anders over 5 jaar waardeloos is.

Iemand suggesties wat te kopen: Breedbeeld of gewoon beeld?

Tevens nog merk/type aanbevelingen?

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Hmmzz volgens mij is het
4 : 3
en 16 : 9

tenminste op onze TV !! :)

www.kuiphuis.nl

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Als hij voornamelijk gebruikt gaat worden voor TV-kijken: dan 4:3. Worden er veel DVD's op gedraaid, dan 16 : 9.

edit:

k*t-smilies

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Timmey
  • Niet online
Breedbeeld, voor 3 a 4 ruggen moet je goed zoeken wil je nog een grootbeeld voor dat bedrag krijgen :+

Anyway, mijn ouders hebben ook een breedbeeldje gekocht tijdje terug, en 't is way better beeld.

Nog iets: Breedbeeld heeft dezelfde verhouding als je gezichtsveld, 16:9 (= 16 : 9 ;)), dus kijkt breedbeeld vele malen rustiger dan grootbeeld.

Verwijderd

absoluut met de vorige post eens.

16:9 een must voor dvd kijken. heel gaaf
voor gewone tv, een normale.
Ik zelf heb een JVC breedbeeld.
Ben er tevreden mee, weinig vervorming
bij gewone uitzendingen.

mzls

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Maar breedbeeld tv's zijn meestal wel errug groot hoor!

Maar voor 3 of 4000 piek vind je denk ik niet een normale grootbeeld (4:3) TV, of het moet zo'n super-de-super merk zijn...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Ik zou lekker voor een breedbeeld gaan! Ik heb er zelf ook eentje aangeschaft enkele maanden geleden en ik zou niet meer terug willen naar normaal beeld! Op een beetje breedbeeld kan je trouwens switchen tussen 4:3 en 16:9.Helemaal als je veel films kijkt is zo'n breedbeeld fantastisch! Kijk eens naar een Philips of Sony (hoor ik hier af en toe slechte dingen over maar ik heb nog nooit een probleem gehad met Sony apparatuur).

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je niet een te grote bak in de kamer wilt hebben staan, kun je juist BETER voor breedbeeld gaan. Neem gewoon een iets kleinere... Heb je voor dezelfde breedte een kleinere kast...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Timmey
  • Niet online
Neej, juist niet, met breedbeeld heb je een grotere kast qua oppervlak staan dan bij eenzelfde formaat grootbeeld.

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 22:43
Ik ben pas bij Correct geweest en daar een Sony breedbeeld gehaald met meubel voor f3700,-.
100 Hertz, flatscreen, 82cm.
Ik denk dat je voor onder de f3000,- ook wel kan slagen(inclusief meubel).
Goedkoopste breedbeeld daar was geloof ik iets van f2000-2200, een meubel zal iets van f500-700 kosten.

Verwijderd

Laat ze de sony breedbeeld kopen dat zijn echte strakke tv''s!!!

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ik zou ook eens kijken voor de panasonic breedbeelds. Erug strak beeld (quintrix beeldbuis :) ) en stukken goedkoper dan philips/sony.

Ik heb nu de panasonic TX-32DK20, en bevalt me zeer goed!

• bjorn
  • Niet online
en ik zou zeker kijken voor een 32' of groter. Als je een kleinere koopt krijg je daar op den duur alleen maar spijt van... >:)

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

ik zou ook eens kijken voor de panasonic breedbeelds. Erug strak beeld (quintrix beeldbuis) en stukken goedkoper dan philips/sony.
Ik heb nu de panasonic TX-32DK20, en bevalt me zeer goed!
Panasonic's zijn idd hele goede. Maar Philips is vaak nog goedkoper hoor en Sony scheelt niet zo veel. Het grote nadeel van de Philipsjes is dat ze nogal hard piepen (die bekende tv-piep maar dan 3 keer zo hard) :(. De Panasonic heeft een heeel strak beeld en je hebt al een 70cm geval 100hz flat voor 2500 (TX28-PK10), wil je groter dan zul je meer moeten uitgeven...

Verwijderd

Ik zou ook voor breedbeeld gaan, alhoewel ik dat eigenlijk het "minst" belangrijk vindt bij de keuze van een tv.
100hz geeft bijv een veel rustiger beeld en zeker als het ook nog lekker vlak is.
We hebben hier thuis een sony breedbeeld tv ( zo'n grijze :) ) echt een mooi dingetje en hij/haar/het is nog nieteens zo heel erg groot (lomp)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Op maandag 22 januari 2001 17:44 schreef Tachyon het volgende:
Als hij voornamelijk gebruikt gaat worden voor TV-kijken: dan 4:3. Worden er veel DVD's op gedraaid, dan 16 : 9.

edit:

k*t-smilies
Hij heeft helemaal gelijk. Niet luisteren naar 'Breedbeeld is cool !!!!'
Daar heb je geen kloot aan als je weinig films kijkt.

En breedbeeld heeft geen toekomst, maar de HDTV (High Definition TV), das digitaal.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je 100Hz wilt kost een breedbeeld tv meestal maar 100 a 200 gulden meer dan vergelijkbare grootbeeld. Je hoeft echt niet perse hoger dan 2000,- te zitten hoor, daaronder zijn ook prima breedbeeld tv's te koop, tenzij je enorm hoge eisen stelt, maar dan kom je sowieso op breedbeeld uit.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 21:45

psy

HDTV is een doodlopend station, wordt niet meer gebruikt cq uitontwikkeld.

De toekomst is wel digitaal (dig tv via de lucht (nu proef) of via satelliet). In beide gevallen heb je vooralsnog een gewone (breedbeeld-)tv nodig. Helaas wordt HDTV niet meer gebruikt hoewel dit door het veel hogere aantal beeldlijnen superieur was.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Obi
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Op maandag 22 januari 2001 21:21 schreef Neman het volgende:

[..]
Het grote nadeel van de Philipsjes is dat ze nogal hard piepen (die bekende tv-piep maar dan 3 keer zo hard) :(.
:? waar jij het over hebt hadden die hele bolle TV's met draaiknoppen last van... (jaren '70 weetjewel)
Ik heb mijn (1 jaar oude) Philips nooit op een piep kunnen betrappen hoor...
Ik heb de 32-PW-8504 van Philips en dat is een erg fijne TV. Niet eens zo duur meer...

Foto's!:

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/kadoendra/kamer10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/kadoendra/Kamer-TV-1.jpg

82CM kijkgenot :9

Verwijderd

Koop gewoon een 4:3 voor F1000 , en geef de rest aan een goed doel.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op dinsdag 23 januari 2001 06:01 schreef lucia het volgende:
Koop gewoon een 4:3 voor F1000 , en geef de rest aan een goed doel.
ja, dat kan altijd nog :D

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• aatos
  • Laatst online: 13:23
Op maandag 22 januari 2001 17:44 schreef T het volgende:
Breedbeeld, voor 3 a 4 ruggen moet je goed zoeken wil je nog een grootbeeld voor dat bedrag krijgen :+
mijn ouders hebben laatst een 95cm breedbeeld van philips gekocht, volledig plat, 100hz. kostte 4800 piek. voor 4 ruggen moet je dus ok wel wat kunnen krijgen denk ik..
Anyway, mijn ouders hebben ook een breedbeeldje gekocht tijdje terug, en 't is way better beeld.

Nog iets: Breedbeeld heeft dezelfde verhouding als je gezichtsveld, 16:9 (= 16 : 9 ;)), dus kijkt breedbeeld vele malen rustiger dan grootbeeld.
breedbeeld is natuurlijk stukken beter, maar als je alleen tv kijkt, dan gebruik je het extra beeld eigenlijk nooit. je kunt het tv-beeld wel oprekken (lelijk) of er stukken afknippen (soms storend), maar het feit blijft dat mijn ouders nu met hun 95cm tv vaak net zo'n groot beeld hebben als ik met mijn 72cm (de grootste standaardmaat in nederland). als je op hun tv 4:3 kijkt is het beeld net zo groot als bij mij. vaak kijken ze 14:9, dat is een tussenmaat, er worden dan onder en boven van het beeld twee stukjes weggehaald, maar niet zoveel als dat zou gebeuren wanneer je 16:9 kijkt.

goed, zij hebben behoorlijk wat films en dvd's, en dan is het echt fantastisch beeld. maar voor tv kan je beter een echt grote 4:3 (dus 80cm of hoger) zoeken.

een laatste tip: als je een tv koopt, kijk of het binnen je budget ligt om een 100 hz te nemen. dat kijkt echt stukken fijner, veel rustiger beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Nou bedankt voor alle reacties ik ben er een stuk wijzer uit geworden.

De TV zal voornamelijk gebruikt worden onmm TV te kijken en niet zozeer voor films en al helemaal niet voor DVD's.

Zelf zaten ze te denken aan een mooie Bang&Olufsen (das toch een TV-merk?). En wat ik daar van gezien heb zijn eht wel mooie kasten.

Zij wilden dan een 3:4 TV van 3à4 ruggen kopen. Uiteraard 100 Hz etc.

Moeten ze die maar nemen. Ik was alleen bang dat binnen een paar jaar alle tv zenders naar breedbeeld switchen en dat je dan blijft zitten met je oude tv.

• bjorn
  • Niet online
Op maandag 22 januari 2001 21:21 schreef Neman het volgende:

[..]
Panasonic's zijn idd hele goede. Maar Philips is vaak nog goedkoper hoor en Sony scheelt niet zo veel. Het grote nadeel van de Philipsjes is dat ze nogal hard piepen (die bekende tv-piep maar dan 3 keer zo hard) :(. De Panasonic heeft een heeel strak beeld en je hebt al een 70cm geval 100hz flat voor 2500 (TX28-PK10), wil je groter dan zul je meer moeten uitgeven...
die tx32-dk20d (85cm, 100Hz, flat beelbuis, maar niet real flat) heb ik voor iets meer dan 1800 mark (2000 piek) bij de mediamarkt in aken gehaald. Daar heb je geen vergelijkbare philips voor (hoop ik.... ;) )

Verwijderd

Als ze B&O mooi vinden, moeten ze ook Loewe maar eens checken.
Beeldkwaliteit is hetzelfde alleen betaal je iets minder voor de naam.

Verwijderd

Koop Philips 28pw9616!!!
Dolby Digital (draadloze fm boxen) 70cm breedbeeld en GEEN piepen nee! 3200,- d8 ik bij de Its.. Vergelijk deze maar met de Sony WEGA en je ziet het verschil qua beeldquali en motion!

• Timmey
  • Niet online
Ik heb ook voor heel even een Aristona gehad, b-merk van philips en piepte als een idioot, echt waar!

Toen weer geruild voor een JVC :9

• aatos
  • Laatst online: 13:23
tsja.. b&o en loewe.. het is maar waar je geld aan wil uitgeven, maar ik zie vaak mensen die dan een 52 of 63 cm loewe of b&o tv hebben gekocht, terwijl ze voor hetzelfde geld een 72 cm 100hz zouden kunnen hebben.. en dat is dus echt wel beter beeld dan een 50hz 52 of 63 cm.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik heb van Philips de 32PW9545, is een erg goede TV. In het begin zat er idd een sterke piep in maar die heb ik laten reparen en toen was hget meeste wel weg. Het nadeel van een SOny is dat als je schakelt naar een ander kanaal, er steeds een seconde blauw scherm tussen zit. Verder is het een prima 32" Matchline tv voor 3500,-
Pagina: 1