Ik ben bezig een script te schrijven (php) wat een textuele en grafische realtime-weergave geeft van het dataverkeer van en naar internet op ons thuisnetwerk. Nu loop ik tegen een probleempje aan bij het gebruik van een <div> in een <td> (code staat hier onder).
In een for-loop loop ik door een array heen waaruit ik de dataverkeer informatie haal.
In elke loop wordt een <td> gegenereerd en daarin een <div>. De hoogte van de <div> geeft aan hoeveel up/download er plaatsvindt vanaf of naar een client in het netwerk.
Het probleem is dat zodra in Internet Explorer de hoogte van de div hoger wordt dan 1% de <div> niet meer op de bodem wordt uitgeleind. Terwijl dit een Mozilla wel perfect werkt. Ter illustratie even 2 plaatjes. De eerste is de weergave zoals hij is in FireFox, de 2e in Internet Explorer.
Firefox:

Internet Explorer:

Ik heb al vanalles geprobeerd.
valign="bottom" (tag, in <td>)
vertical-align:baseline; (CSS voor <div>)
vertical-align:bottom; (CSS voor <div>)
vertical-align:0%; (CSS voor <div>)
Onderstaand de gegenereerde code waarbij een <div> hoger is dan 1px; Ik heb even alle code die niet van belang is er uit gehaald.
Kan iemand mij vertellen wat ik over het hoofd zie, als ik mijn probleem al zo duidelijk heb kunnen uitleggen dat iemand begrijpt wat ik bedoel
In een for-loop loop ik door een array heen waaruit ik de dataverkeer informatie haal.
In elke loop wordt een <td> gegenereerd en daarin een <div>. De hoogte van de <div> geeft aan hoeveel up/download er plaatsvindt vanaf of naar een client in het netwerk.
Het probleem is dat zodra in Internet Explorer de hoogte van de div hoger wordt dan 1% de <div> niet meer op de bodem wordt uitgeleind. Terwijl dit een Mozilla wel perfect werkt. Ter illustratie even 2 plaatjes. De eerste is de weergave zoals hij is in FireFox, de 2e in Internet Explorer.
Firefox:

Internet Explorer:

Ik heb al vanalles geprobeerd.
valign="bottom" (tag, in <td>)
vertical-align:baseline; (CSS voor <div>)
vertical-align:bottom; (CSS voor <div>)
vertical-align:0%; (CSS voor <div>)
Onderstaand de gegenereerde code waarbij een <div> hoger is dan 1px; Ik heb even alle code die niet van belang is er uit gehaald.
code:
1
2
3
4
| <td style="height:100%;" align="center" valign="bottom" width="8%"> 0%<br> <div width="100%" style="overflow:hidden; background-color:rgb(126, 14, 184); height:11%; vertical-align:bottom;"> </div> </td> |
Kan iemand mij vertellen wat ik over het hoofd zie, als ik mijn probleem al zo duidelijk heb kunnen uitleggen dat iemand begrijpt wat ik bedoel
[ Voor 40% gewijzigd door Bram77 op 20-02-2006 13:08 ]