Toon posts:

Canon EOS 350D alternatief

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk na over de aanschaf van een Canon EOS 350D. Nu heb ik al gelezen dat de standaard lens die bij de kit wordt geleverd geen beste is. Wellicht is het dan verstandig de body en lens apart te kopen.

Toch vraag ik mij af, is de Canon EOS 350D sowieso een goede keuze of zijn er andere camera's (body) op de markt welke beter zijn dan de 350D? Dat ik nu nog niet alle functies gebruik maakt niet uit, dat zou nog kunnen komen. Ik ben dus benieuwd naar betere camera's dan de EOS 350D met ongeveer dezelfde prijs.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Dude, zoek en gij zult vinden voor de 247240720420740217498276596245098450847285601e keer.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-01 14:33

janklp

FortyTwo Capital

baquelappe schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:29:
Dude, zoek en gij zult vinden voor de 247240720420740217498276596245098450847285601e keer.
Reageer eens wat aardiger.

Ik zou zeggen, kijk en zoek eens rond, hou eens wat camera's vast en weeg voor en tegens tegen elkaar af. Dit topic zal je daarbij helpen:

[rml][ discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? *DEEL 2*[/rml]

Zelf heb ik de D50, net iets goedkoper en net wat grotere body wat voor mij een groot voordeel is. Verder doen de instap spiegelreflexen niet veel onder voor elkaar. Of je nou de 350D of de D50 neemt, beide camera's zijn goed. Je zult de keuze moeten maken op persoonlijke smaak.

[ Voor 24% gewijzigd door janklp op 19-02-2006 21:32 ]

Verwijderd

Ik heb zelf net de 350D gekocht :) Ik heb hiervoor eigenlijk alleen maar Canon camera's gehad, dus de keuze was vooral gebasseerd op de goede ervaringen van mij met Canon :)

Over de lens-kit: Zoals je in de pricewatch kunt zien scheelt het bijna niets kwa prijs, als je voor de 350D gaatis mijn advies dan ook om voor de lenskit te gaan. Ik heb zelf net een 2e lens er bij besteld, de Sigma 70-300MM APO DC. Kost €219 bij cameranu.nl en voor die prijs schiet hij aardige foto's :) Die lens-kit gebruik ik dan voor situaties waar ik minder dan 70mm voor nodig heb.

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06-2025
De instapbody's van welk merk dan ook zullen elkaar niet veel ontlopen, de ene heeft zus de andere heeft zo en er zijn wat verschillen in prijs, tuurlijk is er beter maar dan schuif je ook naar een ander prijssegment.
Je moet je ook niet blind staren op een verschil van 100 euro oid want als je in de wondere wereld van dSLR stapt is dat na verloop van tijd peanuts.
Op een dag maak je een keuze en dan na een poosje wil je zeer waarschijnlijk een aanvulling op de set, of een telezoom of een flitser of een fisheye of een wat scherpere/lichtsterkere lens kortom er zijn zat mogelijkheden waar je rekening mee moet houden.
Voor Canon of Nikon (wat ruimer aanbod deze 2 merken) zijn er zeker zeer leuke lenzen te vinden 2e hands en dat scheelt een hoop geld, neem dat mee in de overweging wat betreft een merk.
Verder is het zo dat als je een body kiest, koop je eigenlijk het eerste stukje van een systeem misschien weet je al dat je een telelens wil of juist een flitser en ik zou dus dat ook meenemen in de overweging, hoeveel kost die lens van dat merk etc etc.
Een duidelijk beeld is lastig om te krijgen omdat je wensen waarschijnlijk door het fotograferen zullen veranderen zodat er altijd wel spullen op de wishlist zullen blijven.
Succes met je keuze!

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Set 350D voor 1189 euro met:
Body 350D + Sigma 18/200 + Sandisk Ultra II CF 512 mb + extra accu + Lowepro Topload Zoom Mini tas

Bij 350D set: Microdrive 4.0 GB i.p.v. Sandisk Ultra II CF 512 mb voor meerprijs van 90 euro

lijkt mij een mooie set, met flexibele beginners lens, is bij foto reuver, maar er zullen meer combi's op i-net te vinden zijn met combikorting

www.casarodriguillo.com

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-01 14:33

janklp

FortyTwo Capital

Een veel besproken item is de 18-200 lens. De verhalen die ik daarover hoor zijn niet zo best. Je kunt beter een kitlens kopen en zonodig later nog een telezoom daarbij kopen. Dan heb je betere kwaliteit.

Maar laten we die discussie in het objectieven topic verder volgen als de ts zn keuze voor een merk heeft gemaakt ;)

[ Voor 23% gewijzigd door janklp op 19-02-2006 22:09 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 17:03
Die Sigma 18-200 heb ik geen goede ervaringen mee, tijdje mee gespeeld, en ik vond het een ramp. Trage AF (trager dan kitlens), brakke optische kwaliteit (imho slechter dan kitlens), en de lens wordt een fiks eind groter bij zoomen.

Die microdrive raad ik je ook af, die slurpt batterijen en is schok gevoelig...

De kitlens is voor het begin top, helemaal met een 70-300 en een 50 1.8 erbij, kun je in elke situatie wel wat :)

|>

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-01 22:25
Ik zou kijken naar de volgende lenzen:

Canon 17-85mm IS. Goede allround lens voor als je op vakantie gaat enzo.
Sigma 18-50mm 2,8 DG Lekker lichtsterk en optisch goed. Maar minder flexibel.

Ik zou de Sigma kiezen als je creatief wilt fotograferen, met veel controle over scherptediepte. Als je puur camera wil voor reportage/vakantie, dan zou ik de Canon nemen.
Of eventueel kijken naar het nieuwe Sigma 17-70 objectief. Maar daar weet ik niet van hoe die optisch is, nog geen testen gezien.

Met tele-lenzen heb ik geen ervaring.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:24

Zoefff

❤ 

Het blijft natuurlijk een lastige vraag, dat begrijp ik, maar toch vragen we om dit soort vragen centraal te houden in [rml][ discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? *DEEL 2*[/rml] .

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.