Nieuw systeem.

Pagina: 1
Acties:

• MarkW800i
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Mede forumleden,

Ik wil eerdaags een nieuwe computer kopen, want mijn oude pc is overleden.
Nu wil ik hem zelf inelkaar gaan zetten.
Zal alvast zeggen dat ik niet erg veel verstand heb van computers, maar ik heb genoeg hulp uit mijn omgeving.

Ik wil hem het meest gaan gebruiken voor internet,school en een beetje gamen zoals fear en ET online. Video bewerking doe ik niet en ga ik ook niet doen.

Budget is in ieder geval onder de 1300 euro met een kleine marge. Liefst zo'n goed mogenlijke prijs kwaliteit verhouding.
Beeldscherm hoeft er nog niet bij die kan ik later nog kopen.

Lijstje:
Proc: AMD 3700 San Diego 939 (schijnt beste prijs kwaliteits verhouding te zijn op dit moment. Over een jaar of 2 mischien upgrade naar X2 als deze goedkoper zijn geworden)

Mobo: ????? Graag jullie mening beste prijs kwaliteit verhouding. Want er zijn zoveel merken.

Hardeschijf: Maxtor Diamondmax 250gb 16mb (goedkoop en 16mb)

Videokaart: Liefst een 7800 GT maar als een 6800GT niet veel slechter is dan die. (verschilt aardig in prijs.

Geheugen: Liefst 2048 Mb ddr, maar heb ik dit nodig?

Voeding: Cool master real power 450 Watt
Kast: Cool Master Centurion 5 (mooie kast schijnt goed te zijn)

Graag jullie mening over eventueele veranderingen zoals wat kan er goedkoper voor zelfde prestaties.
Of wat helemaal niet goed is en zeker moet veranderen.

alvast bedankt. :)

[ Voor 9% gewijzigd door MarkW800i op 19-02-2006 20:28 ]

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:35
Een 7800gt is ongeveer 30-40% sneller dan een 6800 ultra... kijk maar of je het dat waard vindt, verder heb ik er niet veel op aan te merken, 2gb heb je niet echt nodig lijkt mij, maar je zou wel een prestatieverschil merken met 1, ook dit is aan jouw budget. Ook zou ik een single-core 3800+ nemen, het schijnt dat deze betere prijs-kwaliteit verhouding heeft (zo is mij verteld in vorige topics).

Verder zou ik wel gaan voor een hoogwaarig mobo, is dit misschien iets?
pricewatch: DFI Lanparty UT nF4-D, nForce 4 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID, 1394)=

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voor het geheugen kun je het best even kijken wat er ondersteund wordt door het moederboard dat je koopt.
Voor de videokaart absoluut voor een 7800GT gaan, die heeft een erg goede prijs/kwaliteitverhouding.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik denk dat je veel reacties krijgt op je harde schijf dat Maxtor niet goed is en veel RMAgevallen heeft.

Zelf heb ik ook 'n Maxtor schijfje van 160 gb en vind 'm snel en stil zat maar let maar op ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
2GB is momenteel nog een beetje overkill. Je hebt voor FEAR met 1GB meer dan genoeg. Let je wel op dat als je een moederbord met SATA koopt je ook een SATA hd hebt.

• MarkW800i
Mooi mobo :)

Ik had de vraag ,omdat ik hoorde dat de goedkope asus versie problemen kreeg met de fan.

En is die maxtor schijf goed? want had ook gelezen dat die schijf nog wel eens problemen gaf :) met een bepaald mobo.

Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou gaan voor meer geheugen, 2048Mb is 256MB, das wat aan de krappe kant. ik zou zeker gaan voor 1GB.

Wat betreft je kast, is een prima ding, heb hem zelf ook (2 stuks) en het ding bevalt me prima. Harde schijf zou ik zeker vervangen door iets dat niet Maxtor is. Ik vind Maxtor nogal brak namelijk.
Verder zou ik gaan voor een Gigabyte K8N pro (SLI), mijn ervaring met gigabyte is gewoon uitstekend dus zou niet snel kiezen voor een ander merk bord. En je hebt X2 support mocht het nodig zijn.

Verwijderd

Je bent een van de weinige posters hier die in 1x een fatsoenlijke voeding + kast uitzoekt, dus applaus daarvoor. Verder heb zie ik door alle merken ook het moederbordenbos niet meer, maar wat ik wel weet is dat als je een betrouwbaar mobo zoekt en je hebt nog wat speling in je budget dan zou ik voor aan A8N - E gaan, die zijn duur maar daar hoor je goede dingen over. Verder zijn Asus/Asrock altijd goede merken (correct me if I am wrong) dus dan zou je ook de goedkopere Asrock 939 AGP/PCI-e klik kunnen pakken

• Groever
Dat is een goede, was dat niet met de NForce4 chipset? Guys? :p

• RoD
  • Niet online

RoD

Compatibiliteit Maxtor SATA schijven met o.a. nForce4

En het is inderdaad waar dat Maxtor meer RMA gevallen te verwerken krijgt. Toevallig heb ik net ook een RMA aangevraagd bij Maxtor. Ik zou een ander merk nemen, vooral omdat het qua prijs niet veel scheelt. Een Hitachi Deskstar schijnt vaak net wat beter te presteren.

Verwijderd

Ik zeg niks ..... :P

• Groever
Terw_Dan schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:35:
Ik zou gaan voor meer geheugen, 2048Mb is 256MB, das wat aan de krappe kant. ik zou zeker gaan voor 1GB.

Wat betreft je kast, is een prima ding, heb hem zelf ook (2 stuks) en het ding bevalt me prima. Harde schijf zou ik zeker vervangen door iets dat niet Maxtor is. Ik vind Maxtor nogal brak namelijk.
Verder zou ik gaan voor een Gigabyte K8N pro (SLI), mijn ervaring met gigabyte is gewoon uitstekend dus zou niet snel kiezen voor een ander merk bord. En je hebt X2 support mocht het nodig zijn.
Hij bedoelt uiteraard 2048MB, nog nooit iemand gezien die zegt hoeveel geheugen hij heeft in Mb....

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
CLB schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:33:
Ik denk dat je veel reacties krijgt op je harde schijf dat Maxtor niet goed is en veel RMAgevallen heeft.

Zelf heb ik ook 'n Maxtor schijfje van 160 gb en vind 'm snel en stil zat maar let maar op ;)
Harde schijven zijn nu eenmaal dingen die je redelijk veel "slijt" waarbij persoonlijke voorkeur meer mee speelt dan echt kwaliteitsverschil denk ik. Zo wil ik idd geen Maxtor meer (3 sterf gevallen mee gehad, en bij andere merken nooit) maar zo ken ik ook zat mensen die zweren bij Maxtor.

De TS moet gewoon opletten dat de hdd 3 jaar garantie heeft (minstens) en dat hij goed controleert middels de SMART waarde of de harde schijf nog goed werkt. Let hij hier op, en bij aankomende problemen zijn data back-uped, even wacht tot die echt kapot is, en hem dan netjes RMA't zal het geen probleem zijn.

Het enigste wat hierbij waarschijnlijk van belang is, zat de prijs zijn, en de eventuele persoonlijke voorkeur.

• Groever
RoD schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:35:
Compatibiliteit Maxtor SATA schijven met o.a. nForce4

En het is inderdaad waar dat Maxtor meer RMA gevallen te verwerken krijgt. Toevallig heb ik net ook een RMA aangevraagd bij Maxtor. Ik zou een ander merk nemen, vooral omdat het qua prijs niet veel scheelt. Een Hitachi Deskstar schijnt vaak net wat beter te presteren.
Dan geen Maxtor ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door Groever op 19-02-2006 20:41 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb het over reviews en feiten, niet over eigen ervaringen.

• Groever
RoD schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:40:
Ik heb het over reviews en feiten, niet over eigen ervaringen.
Je hebt gelijk :p ff wat aan doen.... aan die post dan

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Groever schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:37:
[...]

Hij bedoelt uiteraard 2048MB, nog nooit iemand gezien die zegt hoeveel geheugen hij heeft in Mb....
nou, bij geheugen is het cruciaal om het te hebben over B of b (gezien geheugen chips ALTIJD in Mb uitgedrukt worden en dit nogal wat invloed heeft op de compatibiliteit van dimmetjes).
Groever schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:35:
Dat is een goede, was dat niet met de NForce4 chipset? Guys? :p
Dat is gewoon nog een reden dat ik geen Maxtor zou nemen. Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat ze overgenomen zijn door Seagate, dus als dat invloed heeft gehad op de kwaliteit van de schijven dan is dat alleen maar positief natuurlijk :)

• MarkW800i
bedankt voor jullie snelle reacties. :)

Hier heb ik echt wat aan :)

Dus geen maxtor dan ga ik het liefst voor een WD. waar ik goede verhalen over hoor.

en de mobo hoorde ik jullie gigabyt zeggen. Deze heeft een mooie prijs dus als het een goed bord is zal dat de keuze worden :)

Nog meer aanpassingen? :)

edit: uiteraard 2048 MB intern ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MarkW800i op 19-02-2006 20:44 ]

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:14
Misschien helpt dit ook een beetje: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2006
Staan soms wel nuttige tips in. (o.a. dat bijv. (bepaalde) Maxtor schijven niet lekker werken/werkten met de Nforce4 chipset enz.)

• Groever
MarkW800i schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:43:

Dus geen maxtor dan ga ik het liefst voor een WD. waar ik goede verhalen over hoor.

en de mobo hoorde ik jullie gigabyt zeggen. Deze heeft een mooie prijs dus als het een goed bord is zal dat de keuze worden :)

Nee, erg netjes systeem zo... complimenten... als je wil weten hoe het niet moet, verwijs ik je door naar:

Game Systeem ... totale overkill, die na de komst van AM2 en de 7900serie al verouderd zal zijn ;)

--Verouderd slaat niet op 939 in het algemeen, maar op dat hij aangeeft dat hij alle spellen over 2 jaar nog op high wil spelen--

[ Voor 9% gewijzigd door Groever op 19-02-2006 20:48 ]

Verwijderd

MarkW800i schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:43:

Stond er laatst niet op tweakers een onderzoek waaruit bleek de 2GB eigenlijk niet echt nodig was om goed te kunnen gamen? en dat 1GB eigenlijk voldoende was. Geheugen kun je later nog wel bij plaatsen indien het niet meer voldoende blijkt te zijn. Een goede videokaart kost over het algemeen meer.

• Groever
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:49:
[...]

Stond er laatst niet op tweakers een onderzoek waaruit bleek de 2GB eigenlijk niet echt nodig was om goed te kunnen gamen? en dat 1GB eigenlijk voldoende was. Geheugen kun je later nog wel bij plaatsen indien het niet meer voldoende blijkt te zijn. Een goede videokaart kost over het algemeen meer.
Dat stond er inderdaad, maar waarom iets in de toekomst bijkopen als het nu ook al kan, en toch wel degelijk iets van een snelheidswinst oplevert... al is hij maar miniem.

Verwijderd

Dat stond er inderdaad, maar waarom iets in de toekomst bijkopen als het nu ook al kan, en toch wel degelijk iets van een snelheidswinst oplevert... al is hij maar miniem.
Dan hou je meer geld over voor de op dit moment echt aanwezige botle necks, zoals de videokaart en de hardeschijf.

• RoD
  • Niet online

RoD

Battlefield 2 op high heeft al baat bij 2GB, dus het heeft zeker wel zin om nu al 2GB te kopen.

• MarkW800i
Terw_Dan schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:35:

wat ik wel zie is dat de systeem bus van dat mobo 1000Mhz is en die van asus 2000. Is dat erg??

en in vergelijking met dit mobo Asus Moederbord A8N-SLI SE welke is dan beter de gigabyt of de asus??

Edit:
Omschrijving Aantal Prijs p.s. Subtotaal

19521 Asus Moederbord A8N-SLI SE € 91,60

12252 AMD Athlon 64 3700+ San Diego 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed € 191,60

11540 GeIL Value Series 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5, Kit Of 2 € 72,27

14470 Asus VGA EN7800GT/2DHTV 256 MB € 267,23

20445 Western Digital HDD Caviar SE16 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 € 110,08

6893 Cooler Master Centurion 5 Zwart, Zilver, Geen Voeding, 1 X 80mm , 1 X 120mm € 44,54

6329 CoolerMaster Real Power 450 Watt , EPS12V € 65,55

Inclusief BTW op: 1011,96 euro.
En in plaats van een 3700 een 3800x2 kom ik op 1094,95 inclusief. scheelt niet veel maar scheelt het veel in prestaties?

Is dit geheugen wat ik heb gekozen beter of slechter als kingston? en kan 4 keer 512 MB of is 2 keer 1024 beter????

alvast bedankt.

[ Voor 50% gewijzigd door MarkW800i op 19-02-2006 22:07 ]

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:33

Tank80

Cyanide&&Happiness

Is dit geheugen wat ik heb gekozen beter of slechter als kingston? en kan 4 keer 512 MB of is 2 keer 1024 beter????
lees dit maar eens

en verder, tsja, ik zou een X2 kopen wanwege multitasken en toekomstige game/driver- ondersteuning, maar goed een 3700 is nu sneller dan een X2 3800 in een hoop spellen, moet je zelf weten...
wat ik wel zie is dat de systeem bus van dat mobo 1000Mhz is en die van asus 2000. Is dat erg??
volgens mij hoef je je daar niet druk om te maken, heef de webshop GHz en MT/s door elkaar gehaald

Je imiteert me mateloos.

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Ik zou voor 2x 1024MB reepjes gaan omdat die dan draaien in dual channel mode. Verder is GeIL volgens mij een beter merk dan Kingston.

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-01 12:54
Hmm ja ziet er wel prima uit, ik zou toch gaan voor 2x1024 is nu wel het handigst. De X2 bied toekomst, maar nu heeft de 3700 betere game prestaties. Maar als ik jou was dan zou ik de X2 kopen, kan je een stukje langer de evolutie van pc's overleven.

BF2 stats

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MarkW800i schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:46:
[...]

en in vergelijking met dit mobo Asus Moederbord A8N-SLI SE welke is dan beter de gigabyt of de asus??
Waarschijnlijk geeft Gigabyte de daadwerkelijke bus (1GHz) en Asus de effectieve (door DDR 2x1GHz). Komt beide op hetzelfde neer, het is maar net hoe je het zegt, hoewel ik vind dat Gigabyte er duidelijker in is.
Verder zou mijn voorkeur uitgaan naar Gigabyte omdat ik vind dat ze een stuk betere support hebben en gewoon superborden maken, ik vind die van Asus toch altijd wat minder.

En 2x 1024MB is in theorie wat sneller dan 4x 512, omdat de latencies dan wat lager kunnen blijven, hangt ook weer af van het mobo e.d, maar ik zou zeker voor 2x 1024 gaan.
En 2GB is imho geen overkill, heb zelf 2GB in mijn werkstation zitten en moet zeggen dat als ik veel zooi open heb staan of flink wat bewerkingen uitvoer ik met 1GB toch krap zou komen te zitten. En dan game ik er nog niet eens op

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Terw_Dan schreef op maandag 20 februari 2006 @ 11:52:
[...]

Waarschijnlijk geeft Gigabyte de daadwerkelijke bus (1GHz) en Asus de effectieve (door DDR 2x1GHz). Komt beide op hetzelfde neer, het is maar net hoe je het zegt, hoewel ik vind dat Gigabyte er duidelijker in is.
Verder zou mijn voorkeur uitgaan naar Gigabyte omdat ik vind dat ze een stuk betere support hebben en gewoon superborden maken, ik vind die van Asus toch altijd wat minder.
Mm, waar je dit support verhaal op baseert? Een vriend van mij zijn voeding was geknald (Sweex, don't ask), hierdoor was zijn hele moederbord naar de eeuwige rioolvelden. Hij had het verhaal uitgelegd in een mailtje aan Asus, kreeg binnen 2 uur een mail terug dat hij een nieuw bord mocht uitzoeken, maakte niet uit welke. Hierdoor had hij uiteraard een van de duurste bordjes uitgekozen, eentje die nog niet in de winkel te krijgen was. 4 dagen later kwam meneer post het ding brengen. Dat vind ik goede service hoor!

Je leest misschien iets vaker over problemen met een Asus bord maar dat komt ook doordat er veel meer mensen zijn met een Asus bord. Ok, vaak maken ze na een jaartje geen nieuwe biossen meer voor een moederbord maar meestal is dat ook niet nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door WillemJanJansen op 20-02-2006 12:10 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

WillemJanJansen schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:08:
[...]

Mm, waar je dit support verhaal op baseert?
Allereerst de website. Die van Asus is gewoon verschrikkelijk voor de wat oudere borden, terwijl de gigabyte site nog teruggaat tot P1 borden

Daarnaast de RMA. Via Asus is dat best wel ondoenlijk als je in Nederland woont. Op e-mail komt geen reactie (of je krijgt een mail terug dat het adres niet meer bestaat). Het is mij nog nooit gelukt een Asus bord te RMA-en (terwijl er hier zat liggen die in principe nog binnen de garantie vielen). Daarin vind ik Asus gewoon slecht en dat is ook het punt waarom ik geen Asus koop (tenzij die dingen me geen drol kosten zoals mijn NF2 bord laatst).
Verder is het bij Gigabyte juist top geregeld, de mailsupport is gewoonweg goed, ook al kom je met de meest vage dingen aansjouwen.

Dit is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring, maar voor mij geen Asus meer als ik voor een vrijwel dezelfde prijs de service van Gigabyte kan krijgen :)

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Terw_Dan schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:33:
[...]

Allereerst de website. Die van Asus is gewoon verschrikkelijk voor de wat oudere borden, terwijl de gigabyte site nog teruggaat tot P1 borden
HIer heb je gelijk in, dit vind ik ook slecht van ze.
Daarnaast de RMA. Via Asus is dat best wel ondoenlijk als je in Nederland woont. Op e-mail komt geen reactie (of je krijgt een mail terug dat het adres niet meer bestaat). Het is mij nog nooit gelukt een Asus bord te RMA-en (terwijl er hier zat liggen die in principe nog binnen de garantie vielen).
Hier ben ik het niet mee eens, hij hoefde zijn kapotte bordje nieteens op te sturen, alleen een foto waarop duidelijk te zien was dat het ding stuk was, inclusief serienummer van het bord. Op deze manier werd hij nagetrokken en kreeg hij zo een nieuw bord. :*), dus geen slechte service als je het mij vraagt.

• MarkW800i
Omdat het zonde is om een nieuw topic aan te maken :)

Eindelijk na veel onverwachte kosten aan een scooter en verzekering kan ik eindelijk het systeem kopen alleen heb ik nog een paar vragen :)

Toch voor x2 gegaan en een mindere videokaart omdat ik geen hardcore gamer ben en over 2 a 3 jaar ofzo toch weer ga upgraden :)

CoolerMaster Real Power 450 Watt , EPS12V
WD Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300
AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed
TwinMos 2GB DDR400-3200 Dual Channel 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5
Cooler Master Centurion 5 Zwart, Zilver, Geen Voeding, 1 X 80mm , 1 X 120mm
NEC ND-4551A Zwart, Labelflash
Club3D VGA GeForce 7600 GT 256 MB
GigaByte GA-K8NMF-9

Totaal: 999,95 euro inclusief.

Maar ik heb nog een paar vragen. Het moederbord is dat goed? Volgens mij wel en van SLI gha ik toch geen gebruik maken ivm upgrade over 2 a 3 jaar.
En het geheugen. het is het goedkoopste 2GB setje wat ik vond bij salland, Maar is het goed?
En hoe loopt het als ik gha OC'en? Heb er geen er varing mee maar wil er wel mee gaan beginnen.

En die videokaart schijnt goed te zijn. Ik zal hem ook nog wel wat OC'en dus dan zal die wel redelijk moeten lopen. Mischien ander alternatief? Ati ofzo? Zelfde prijsklasse betere prestaties?

Alvast erg bedankt! Want als ik dit zeker weet kan ik EINDELIJK gaan bestellen :9~

Verwijderd

Met TwinMos moet je altijd oppassen, wil nog wel eens irritant doen met mobo
maar over het algemeen doet hij het altijd wel.. verder zou ik gewoon voor een betere kwaliteit geheugen gaan en dan 1 GB

Ik heb onlangs dit systeem besteld:

2 x Corsair 512MB DDR400, LED XMS, DDR400, Cas2 3200Pro €130.10
1 x Logitech mx 3000 laser €73.89
1 x Athlon64 X2 3800+ 939 box Manchester €296.98
1 x NEC ND-4550 16x DL Zwart BLK €40.84
1 x ASUS A8N-E €87.44
1 x Antec pro 80mm Double Ball Fan €8.25
1 x 80mm Blue LED Fan €8.03
1 x SAMSUNG 250Gb SATA II 8Mb SP2504C €96.93
1 x NEC / SONY 1.44Mb Diskdrive .Zwart €5.96
1 x Antec TX1050B SOHO File Server Black 500W €118.26
1 x XTX 7900 GT Extreme €326.00

Totaal: 1192,68 (exclusief verzendkosten)

Jou eisen lijken erg op mij, misschien heb je er wat aan, je kan sowieso de Logitech mx 3000 laser er wel af halen als je zelf een toetsenbord en muis hebt, uh tja haal de fans er af en kies een goedkopere graka en je zit al snel op 1000 euro

• MarkW800i
OK dan ga ik eerst voor 1 reepje van 1024 en later stop ik er nog eentje bij van 1024 :) Maar het mobo is dat wat??

En jah muis en toetsenbord heb ik al net als de monitor. :)

En hoe loopt jou systeem?

Thanks. :9~

• MarkW800i
even referenties van mobo opgezocht. Schijnt niet echt een perfect bord te zijn.

Hmmm andere suggesties.

p.s. Kan hier op me werk niet editten :|

Verwijderd

Zit zelf ook te denken aan een nieuw systeem, heb voor dit gekozen.
Hoe je dit systeem moet zien = Kaal game systeem, genoeg om het eerste jaar mee door te komen tot ik genoeg geld heb voor meer RAM, extra SLI videokaart... etc.

GRAAG wil ik op/aan merkingen of het allemaal wel bij elkaar kan. Wat goedkoper kan, zonder ineens 10% performance te moeten inleveren ! ;) Heb de prijzen ruim gehouden om verzendkosten mee te rekenen.

Videokaart:
nVidia GeForce 7 Serie / Asus GeForce 7900 GTX 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GTX/2DHT
500 € >>> Hou ik stockfan op.

Processor:
AMD Athlon X2 Processors / AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo (S939, 2,2GHz, 2x1MB, Boxed)
470 €

Motherboard:
MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=641
120 €

Harddrive:
Seagate Barracuda 7200.9, 300GB (7200rpm, SATA-II, 16MB, NCQ)
120 €

Audio:
Onboard, zit een 64bit Live chip op. Moetk mee vooruit kennen. :)

Monitor, muis, keyboard, boxen, netwerkkaartjes, 1394, casefan:
Hebbikal

ATX Kastje,
70 euro, Heb ik al, maar is aan vervanging toe.

Kom ik uit op 1280 Euro's...

Daarvoor moet ik wel geheugen kopen, maar weet niet wat... Zat te denken aan 1x 1GB
Deze: 1GB x 2 (2GB) PC4200 DDR2, CL4 (Kingston KVR533D2N4K2/2G) voor 200 € Isdatwat voor dat geld?

1480 totaal.. Die 80 euro kan ik wel missen... En ook nog een cpufan, maar dat kan ik ook nog missen maar niet veel meer.. Iemand verbeteringen?

• MarkW800i
je kan ook een eigen topic aanmaken :>

Maar jha even een klein kickje want ik wil vanavond gaan bestellen :9~

Enige vraag die ik nog heb is over het geheugen en het MOBO.

Is het slim om eerst even een 1024 erin te gooien 1 reepje.
En dan later een 1024 reepje erbij.

Of is 2 keer 512 zoveel sneller als 1 reepje als 1 reepje als 1024?

En het mobo? Suggesties? Liefst passief gekoeld! Want ik las veel slechte reacties op met fan gekoelde borden of is dit alleen zo bij asus???

Alsvast heel erg bedankt :>

Verwijderd

MarkW800i schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 17:36:
je kan ook een eigen topic aanmaken :>

Maar jha even een klein kickje want ik wil vanavond gaan bestellen :9~

Enige vraag die ik nog heb is over het geheugen en het MOBO.

Is het slim om eerst even een 1024 erin te gooien 1 reepje.
En dan later een 1024 reepje erbij.

Of is 2 keer 512 zoveel sneller als 1 reepje als 1 reepje als 1024?

En het mobo? Suggesties? Liefst passief gekoeld! Want ik las veel slechte reacties op met fan gekoelde borden of is dit alleen zo bij asus???

Alsvast heel erg bedankt :>
Lees mijn reactie:

http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=641

Deze kan je gebruiken.. Is ook een review op de tweakers.net site, waarvan deze en nog een andere goede review hadden gekregen en ook een choice award kreeg omdat deze qua layout en qua audiokaart (ingebouwd) erg goed zijn.

nieuws: Roundup van vier SLI-moederborden

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik vind 't ook 'n beetje topickaping-achtig?

Je kunt nu beter ff 2 x 512 in Dual Channel laten draaien
dan 1x 1024. Dual Channel werkt sneller! Als je later gewoon je
2 reepjes van 512 verkoopt en dan 2 x 1024 koopt, kun je dit ook
weer in Dual Channel laten draaien. :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• MarkW800i
# Omschrijving A/G Prijs p.s.
14413 AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed 1/0 258,82
6329 CoolerMaster Real Power 450 Watt , EPS12V 1/1 65,55
17647 NEC ND-3550 Zwart 1/1 32,77 32,77
21836 Club3D VGA GeForce 7600 GT 256 MB 1/0 162,18
12504 WD Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 1/0 78,15
17777 GigaByte GA-K8NF9 Ultra 1/0 86,55 86,55
6893 Cooler Master Centurion 5 Zwart, Zilver, Geen Voeding, 1 X 80mm , 1 X 120mm 1/0 44,54
10477 Salland Assemblage Desktop 1 Jaar 1/1 29,41
14489 TwinMos 2GB DDR400-3200 Dual Channel 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5 1/0 127,73

Jongens onwijs bedankt dit is er net bestelt bij salland :7

Goede keus toch >:) toch maar wel 2048 papa zei ''je bent gek als je het niet doet'' :D

En omdat hij betaald :9

groetjes mark.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:36
warom 7800 gt?? 7900 gt is 25 euro duurder en iets beter als de 7800 gtx. 7900 gt heeft dacht ik ook de beste prijs/kwaliteitsverhouding.

http://specs.tweak.to/16567

• MarkW800i
skelleniels schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 21:44:
warom 7800 gt?? 7900 gt is 25 euro duurder en iets beter als de 7800 gtx. 7900 gt heeft dacht ik ook de beste prijs/kwaliteitsverhouding.

die heb ik gekocht. ;) Omdat ik geen hardcore gamer ben en de prijs kwaliteit me erg aansprak :)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:36
MarkW800i schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 22:56:
[...]

die heb ik gekocht. ;) Omdat ik geen hardcore gamer ben en de prijs kwaliteit me erg aansprak :)
Je zegt eerst dat je liefst een 7800 gt hebt...Als je voortdurend verandert kan ik het ook niet meer weten hé :Z

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 18:01:
Ik vind 't ook 'n beetje topickaping-achtig?
Als er 1 ding is wat ik hier op dit forum steeds hoor is het:

- Gebruik de search optie eens
- Is al een topic over

Daarnaast zie ik niet zo snel iemand 2x 512mb verkopen terwijl je voor een paar tientjes deze zelf in de winkel kan halen + garantie e.d. erop krijgt. :)
Pagina: 1