Mede forumleden,
Ik wil eerdaags een nieuwe computer kopen, want mijn oude pc is overleden.
Nu wil ik hem zelf inelkaar gaan zetten.
Zal alvast zeggen dat ik niet erg veel verstand heb van computers, maar ik heb genoeg hulp uit mijn omgeving.
Ik wil hem het meest gaan gebruiken voor internet,school en een beetje gamen zoals fear en ET online. Video bewerking doe ik niet en ga ik ook niet doen.
Budget is in ieder geval onder de 1300 euro met een kleine marge. Liefst zo'n goed mogenlijke prijs kwaliteit verhouding.
Beeldscherm hoeft er nog niet bij die kan ik later nog kopen.
Lijstje:
Proc: AMD 3700 San Diego 939 (schijnt beste prijs kwaliteits verhouding te zijn op dit moment. Over een jaar of 2 mischien upgrade naar X2 als deze goedkoper zijn geworden)
Mobo: ????? Graag jullie mening beste prijs kwaliteit verhouding. Want er zijn zoveel merken.
Hardeschijf: Maxtor Diamondmax 250gb 16mb (goedkoop en 16mb)
Videokaart: Liefst een 7800 GT maar als een 6800GT niet veel slechter is dan die. (verschilt aardig in prijs.
Geheugen: Liefst 2048 Mb ddr, maar heb ik dit nodig?
Voeding: Cool master real power 450 Watt
Kast: Cool Master Centurion 5 (mooie kast schijnt goed te zijn)
Graag jullie mening over eventueele veranderingen zoals wat kan er goedkoper voor zelfde prestaties.
Of wat helemaal niet goed is en zeker moet veranderen.
alvast bedankt.
Ik wil eerdaags een nieuwe computer kopen, want mijn oude pc is overleden.
Nu wil ik hem zelf inelkaar gaan zetten.
Zal alvast zeggen dat ik niet erg veel verstand heb van computers, maar ik heb genoeg hulp uit mijn omgeving.
Ik wil hem het meest gaan gebruiken voor internet,school en een beetje gamen zoals fear en ET online. Video bewerking doe ik niet en ga ik ook niet doen.
Budget is in ieder geval onder de 1300 euro met een kleine marge. Liefst zo'n goed mogenlijke prijs kwaliteit verhouding.
Beeldscherm hoeft er nog niet bij die kan ik later nog kopen.
Lijstje:
Proc: AMD 3700 San Diego 939 (schijnt beste prijs kwaliteits verhouding te zijn op dit moment. Over een jaar of 2 mischien upgrade naar X2 als deze goedkoper zijn geworden)
Mobo: ????? Graag jullie mening beste prijs kwaliteit verhouding. Want er zijn zoveel merken.
Hardeschijf: Maxtor Diamondmax 250gb 16mb (goedkoop en 16mb)
Videokaart: Liefst een 7800 GT maar als een 6800GT niet veel slechter is dan die. (verschilt aardig in prijs.
Geheugen: Liefst 2048 Mb ddr, maar heb ik dit nodig?
Voeding: Cool master real power 450 Watt
Kast: Cool Master Centurion 5 (mooie kast schijnt goed te zijn)
Graag jullie mening over eventueele veranderingen zoals wat kan er goedkoper voor zelfde prestaties.
Of wat helemaal niet goed is en zeker moet veranderen.
alvast bedankt.
[ Voor 9% gewijzigd door MarkW800i op 19-02-2006 20:28 ]