Toon posts:

[CSS] Overflow probleem; neemt rest niet mee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel de CSS van mijn site op dit moment niet bepaald ideaal zal zijn werkt het nu wel zoals ik wil.. althans, in IE in ieder geval. In Firefox ziet het er gewoon niet uit zodra je begint met scrollen.

- Pagina zonder scroll
- Pagina met scroll

Probleem 1:
De witte achtergrond en blauwe borders lopen niet verder door naar beneden met de rest van de content. Als ik overflow op auto zet dan loopt dit wel door, maar dan krijg ik een scroll in mijn content en dat is uiteraard niet wat ik wil. Dit is de code van de CSS (die aan een <div> hangt):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
.content {
    position: static;
    height: 100%;
    overflow: visible;
    width: 600px;
    font-family: "Trebuchet MS", Tahoma, sans-serif;
    background-color: #FFFFFF;
    border-left: 2px solid #000077;
    border-right: 2px solid #000077;
}

Ik zou denken dat door de combi van height+overflow hij de bg+borders ook gewoon mee zou moeten nemen over de rest van de lengte... maar blijkbaar dus niet |:( |:( Een oplossing is meer dan welkom!

Probleem 2:
Stuk minder belangrijk, maar nu ik toch bezig ben... ook in FF; zodra je van een non-scroll pagina naar een scroll-pagina klikt zie je de site verspringen... dit komt waarschijnlijk doordat de scroll balk gewoon niet aanwezig is in FF als er niks te scrollen valt; is hier een oplossing voor?

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

100% is de hoogte van de parent, en dat is maximaal de hoogte van het scherm. Je kan niet verwachten dat de content de parent eerst gaat uitrekken, en dat die 100% waarde dan magisch die hoogte wordt. Wat jij nodig hebt is min-height :) IE misbruikt height eigenlijk als min-height, daarom zie je wat jij verwacht, maar eigenlijk doet IE dit dus gewoon fout, en zou je moeten zien wat FF doet.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Topicstarter
euh.. ok
pas ik height aan naar min-height (100% uiteraard) dan is 'ie in FF dus goed maar houd 'ie bij IE op aan het einde van de content ipv einde van de pagina... laat ik ze er beide in dan blijft het probleem zoals beschreven

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 21:09 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:15

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:07:
euh.. ok
pas ik height aan naar min-height (100% uiteraard) dan is 'ie in FF dus goed maar houd 'ie bij IE op aan het einde van de content ipv einde van de pagina... laat ik ze er beide in dan blijft het probleem zoals beschreven
Dus moet je ervoor zorgen dat IE een andere style toegewezen krijgt dan andere browsers. Dat kan je doen met lelijke hacks, maar ook met nettere filters of conditional comments ;)

Intentionally left blank