[Exchange 2000] iedere mail in exchange domain forwarden

Pagina: 1
Acties:

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 21:45
Voor een klant die Exchange 2000 draait heb ik de vraag gekregen of het technisch mogelijk is om voor iedere e-mail die door een Exchange 2000 gebruiker wordt verzonden het mogelijk is dat 1 iemand binnen het bedrijf deze e-mail ontvangt (als forward of als bijv. automatische toevoeging van BCC recipient)

Ik weet de juridische beperkingen hiervan en dat dit niet zomaar mag, daar dient de klant zelf voor te zorgen en een overeenkomst mee te sluiten met een bepaalde instantie die hierover gaat (weet zo gauw even de naam niet meer...). Reacties hiervoor heb ik dus niets aan, het gaat hier puur om de technische mogelijkheden van Exchange.

Uiteraard moet de e-mail gewoon ook verzonden worden naar wie hij oorspronkelijk bedoeld is en mag de ontvanger niet zien dat hij intern geforwarde of geBBCed is...

Is dit mogelijk? Heb de GoT search en Google al gebruikt.

Alvast _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Urk op 19-02-2006 19:56 ]

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 23:46
je kan bijv per gebruiker een "alternate recipient" opgegeven en daar heen laten sturen en een vinkje bij "delive to both alternate recpient and mailbox" oid.

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 12:46
Of het met Exchange 2000 ook werkt, weet ik zo niet 100% zeker, maar kijk hier eens naar de journaling functie van Exchange. Dit is namelijk precies wat je nodig hebt.. ;)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
razorhead schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:17:
je kan bijv per gebruiker een "alternate recipient" opgegeven en daar heen laten sturen en een vinkje bij "delive to both alternate recpient and mailbox" oid.
dat is leuk voor inkomende mail, niet voor het versturen

A wise man's life is based around fuck you