Hogere resolutie bij mijn 19" ?

Pagina: 1
Acties:

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Helluw,

Ik heb al een paar jaartjes mijn IIyama 19" Prolite H1900 met een max. resolutie van 1280X1024.
Nu kijk ik net op de IIyama site, daar staat bij de resolutie:
"1600 x 1200 possible downscale - digital input"
Ik weet niet ofdat ik het nu te moeilijk zit te zoeken, maar ik kan niks vinden over het hoe en wat :/

[ Voor 10% gewijzigd door Wootism op 19-02-2006 19:23 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je monitor zou eventueel kunnen downscalen, maar waarom zou je dat willen? Effectief heb je toch maar 1280*1024 pixels, de kwaliteit zal er hooguit slechter op worden (omdat hij jouw grote resolutie gaat downscalen naar 1280*1024).

Enige mogelijkheid om een hogere resolutie te draaien is een monitor te kopen die dat aankan.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 21:03
Als het goed is kun je met de drivers voor je videokaart een resolutie forceren. Probeer dat maar eens uit :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

adyta schreef op zondag 19 februari 2006 @ 19:24:
Als het goed is kun je met de drivers voor je videokaart een resolutie forceren. Probeer dat maar eens uit :)
Kijk, je videokaart zal het wel kunnen (ik ken eigenlijk vrij weinig videokaarten die geen reso van 1600*1200 aankunnen) maar de issue is hier de monitor die hij heeft. Dat is een native reso van 1280*1024 en je kunt niet door een driver dit ineens groter maken :P

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Naja, het woord forceren zegt me al genoeg :P niet goed dus...
Ik dacht dat dit op te lossen was door een andere kabel te kopen ofzo, die een digitale input doorgeeft ofzo, zat het te moeilijk te zoeken dus Afbeeldingslocatie: http://pyrenees2005.free.fr/themes/pyrenees/smilies/pinch.png

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Aan de kabel zal het niet liggen, het is gewoon je panel, daar verander je niets aan.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:52
Je panel kan maar 1280 beeldpunten naast elkaar tonen.
Dan kun je hem wel 1600 voeren, mits je videokaart dat ondersteund, maar hij kan er nog steedsmaar 1280 tonen. Dan gaat ie dus downscalen. Pixels naast elkaar met elkaar "mengen" tot je er 1280 overhoud. Kan makkelijk zijn als je de extra ruimte nodig hebt, maar de kwaliteit zal er niet beter op worden.
Pagina: 1