[2000] Meerdere pc's via vpn over adsl laten verbinden

Pagina: 1
Acties:

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:48
Ik heb de volgende situatie:

locatie 1: Windows 2000 server
locatie 2: Meerdere (3) Windows 2000 werkstations

Wat wil ik bereiken:
Alle werkstations loggen via VPN in op de server en kunnen dan werken net alsof ze op locatie 1 zitten.

Het probleem: Ik krijg het niet voor elkaar om een 2e VPN verbinding op te bouwen. De 1e gaat zonder problemen, de 2e geeft error 721. Ik krijg geen meldingen in de eventlog van de server.

Hoe kan ik dit wel voor elkaar krijgen? Ik dacht misschien aan een ander protocol: L2TP, wat de toekomst schijnt te hebben. Dit schijnt echter niet te werken met NAT routers dus dat lijkt me ook geen oplossing. Hoe kan het wel?

Nog wat feitjes:
-Speedtouch 510 router
-ADSL van Planet (beide locaties)
-PPTP protocol is in gebruik

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt op de Windows 2000 Server dus RRAS ingesteld? Als ik het me goed herinner kan je ergens kiezen voor een aantal 'listeners' (of iets dergelijks) - staat dat wel op meer dan 1? :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
2 routers aanschaffen welke een ipsec tunnel opbouwen :) (cisco 877 bv, best betaalbaar)

dan heb je op de pc's ook niks meer in te stellen

[ Voor 4% gewijzigd door Zwelgje op 19-02-2006 19:26 ]

A wise man's life is based around fuck you

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
Heb al op veel lokaties problemen gehad om 2e vpn (pptp) tunnel door zo'n 510 te krijgen.
Vaak gaat eerste tunnel plat en is router tijdje uit de lucht. Met andere router (oa 3Com) was het probleem opgelost.
Ik heb wel gehoord dat er een configfile voor de 510 moet zijn die dit probleem oplost, maar heb hem nog niet gevonden.

• djluc
Het aanschaffen van nieuwe hardware zou uiteraard een optie zijn maar wel een laatste aangezien het "slechts" om een woonhuis gaat. Voor een kantoor zou dit anders liggen.

@wizzzzzz: heb je geen idee waar je dit gezien hebt? Van google word ik op dit moment ook niet veel wijzer!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
Ik heb begrepen dat ie ergens op www.speedtouchdsl.com moet staan.

• djluc
Ik heb de site met google helemaal doorgelopen maar de desbetreffende pagina is niet geindexeerd lijkt het. Wel heb ik wat andere dingen gevonden. Ik denk dat dit noodzakelijk is om het werkend te krijgen:

code:
1
2
3
4
5
‘Dial-up networking’ features (PPP Relay)
- RFC 2364 point-to-point protocol over ATM via
PPPoA-to-PPTP relaying
- Multiple PPTP tunnels per end user allowing simultaneous
VPN connections between multiple hosts and destinations

Dit heeft de Speedtouch 510:
code:
1
PPPoA-to-PPTP relaying

Dit lijk ik dus ook te hebben, maar misschien moet ik dit nog configureren?
Pagina: 1