Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Camera Mc60 aan pc koppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een siemens MC60, maar die is kapot.
Toch zou ik graag de camera eruit halen en hem nog gebruiken.
Ik zou graag de camera aan mijn pc koppelen. Is dit mogelijk met een of andere schakeling?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als je misschien even wat meer uitleg geeft,
wat je zelf in gedachten zou hebben qua schakelingen, tricks, aansluitingen...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
1: Wat heb je zelf al gevonden?
2: Dit is volgens mij gewoon niet te doen, veel te lastig.
3: De camera in de MC60 is van afschuwelijke kwaliteit. Koop een cheap-ass webcam en je bent al 10 keer beter uit.

Verwijderd

Topicstarter
1: ik heb zeer lang zitten zoeken op google maar jammer genoeg nix gevonden.
2: Een ingewikkelde elektronica schakeling is voor mij geen probleem.

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Ik zal hem moven naar Elektronica maar wat meer informatie kan nooit kwaad. Een foto van de camera bijvoorbeeld of wellicht kun je zelfs een typenummer vinden.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Het zou moeten kunnen want de MC60 gebruikt een I2c of iets dergelijks (als ik het me goed herinner) camera. Zoek eens op de service manual van de MC60, misschien helpt dat.

[ Voor 33% gewijzigd door sebastius op 19-02-2006 23:12 ]

Verwijderd

Zoals al aangegeven, waarschijnlijk de moeite niet waard. Voordat je wat fatsoenlijks werkend hebt, ben je zo 5 a 10 uur verder en is het kopen van een nieuw 15 euro webcammetje makkelijker :). Maar mocht je voor de hackfactor gaan: succes.

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
De beste 10 euro schakeling is volgens mij inderdaad: Ding in de prullenbak en daarna voor 10 euro een nieuwe kopen :P

Anyway, als het inderdaad i2c is zou je het relatief eenvoudig kunnen interfacen met een microcontroller (PIC/AVR). Die kan hem dan uitlezen en de data op de UART gooien.

Vervolgens moet je het signaal dan naar USB omzetten met een FT232BM. Dan heb je een 115.2Kb/s signaal. Niet echt veel dus voor streaming video.

Als het dan USB is komt het serieel in je computer binnen en zul je voor je aangepaste webcam nog een driver moeten schrijven zodat windows het allemaal snapt. Dat kan met de DDK, ook een aardig klusje volgens mij.

Al met al... tis een hoge hackfactor, maar mijnsinziens je tijd niet waard.

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
op http://www.eserviceinfo.com is een pdf te vinden met schema's van de hardware van de siemens mc60 (door te zoeken op siemens mc60). Hieruit blijkt dat er een saa8130hn ic (dsp voor mobile imaging van philips) gebruikt wordt. Verder lijkt het erop dat dit ic door middel van spi aan de "main" microprocessor gekoppeld is (zie CAM_CS, LCD_CAM_CLK, LCD_CAM_MTSR en CAM_MRST lijnen).

Probleem is alleen dat je niet weet hoe het gebruikte protocol eruit ziet... een datasheet van de saa8130hn ben ik niet tegengekomen. Het enige dat op de philips semiconductor site terug te vinden is van dit ic is dat deze discontinued is. Reverse engineering zou kunnen, maar is wat lastig als de telefoon kapot is ;)

real-doc:
ftdi chips ondersteunen ook hogere baudrates, tot enkele mbits iirc. De bandbreedte zal het probleem niet zijn iig. En een driver schrijven hoeft natuurlijk niet perse, ligt er natuurlijk maar net aan wat je meer wilt.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de hulp ik zal kijken of ik het ding aan de praat krijg.
Pagina: 1